Gå til innhold

Har fått en hentelapp fra posten


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har fått en hentelapp, men jeg aner virkelig ikke hvem den er fra? På sender står det et navn, og min adresse står der.

Min adresse står også på mottaker. Det står at pakken er fra utlandet.

Jeg har bestilt noen julegaver, men da skulle vel butikknavnet ha stått på hentelappen? Er dette en ny form for spam? Bør jeg hente pakken?

Anonymkode: 4d645...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare å sjekke sendingsnr på posten, så får du opp avsender. Men du har jo uansett ikke noe å tape på å gå på posten med lappen. Hvordan skulle du bli svindlet av det? 

Anonymkode: 88ab2...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok spam ja! Så fort du får pakken i hånden henter de ut alle kredittopplysninger... 

Anonymkode: 91fb6...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk på sporing på posten sine nettsider og skriv inn nr på sendingen der, da bør du få det opp skikkelig 

Anonymkode: dfb26...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok spam ja! Så fort du får pakken i hånden henter de ut alle kredittopplysninger... 

Anonymkode: 91fb6...a00

Hvordan tenker du at det skal foregå? Levere fra seg hentelappen og så hopper noen inn i lommeboka og henter opplysningene? Er det en pakke man må betale for, så betaler man i bankterminalen... 

Anonymkode: 591bc...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan tenker du at det skal foregå? Levere fra seg hentelappen og så hopper noen inn i lommeboka og henter opplysningene? Er det en pakke man må betale for, så betaler man i bankterminalen... 

Anonymkode: 591bc...0b2

Ja, det er akkurat sånn det foregår. Visste du ikke det?

Anonymkode: e46fd...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan tenker du at det skal foregå? Levere fra seg hentelappen og så hopper noen inn i lommeboka og henter opplysningene? Er det en pakke man må betale for, så betaler man i bankterminalen... 

Anonymkode: 591bc...0b2

Haha, det var nok ironisk altså ;)

 

Anonymkode: dfb26...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan tenker du at det skal foregå? Levere fra seg hentelappen og så hopper noen inn i lommeboka og henter opplysningene? Er det en pakke man må betale for, så betaler man i bankterminalen... 

Anonymkode: 591bc...0b2

Man hører om at folk ikke forstår skriftlig ironi, men det er like fascinerende hver gang en bevitner det likevel. 

Anonymkode: b8157...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk på posten.no, eller dra på postkontoret og be om å få se pakken før du henter den ut. Det er med stor sannsynlighet noe du har bestilt, ev. noen som har bestilt noe til deg i julegave.

Anonymkode: ec03e...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i posten, og det er mange hentelapper hvor det ikke står avsender på. Og står det ikke avsender så er det mestsannsynlig en brevpakke som er for stor for postkassen eller en utenlandspakke. Gå innom der hvor pakken ligger og spør om å få titte på pakken før du signerer den ut hvis du er usikker.  Kanskje noen har sendt deg en julegave?

Anonymkode: a0cfa...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...