Gå til innhold

Dere som er ute og løper på vinteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere brodder? Noen anbefalinger?

Anonymkode: c89e1...565

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min løper mye ute på vinteren, og han har løpesko med pigger. 

Skrevet (endret)

Løpesko med pigg. Har et par fra Asics jeg er veldig godt fornøyd med. 

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Nei. Når jeg løper på vinteren er det uplanlagt. Som at jeg må rekke toget/bussen eller har hunder bak meg. Livredd.

Anonymkode: 33613...03b

Skrevet

Har fra clas olshon ❤️

Anonymkode: 98ee4...8c0

Skrevet

Her jeg bor er det sjelden "piggbehov" hele runden, derfor foretrekker jeg brodder, Clas Olshon. Hadde det vært slik at det på vinteren var enten piggføre eller ikke,- så hadde jeg valgt piggsko, det er mer behagelig altså. Men der jeg ser/vet det ikke er behov for pigg ønsker jeg ta av disse,- for det bråker en del og er ganske "hardt" å løpe med. Jeg kjenner det i hvert fall under fotsålen. Men du må nesten finne ut selv hva som passer deg best. Lykke til:) 

Anonymkode: 29c02...061

Skrevet

Takk, dere!

HI

Anonymkode: c89e1...565

Skrevet

Jeg bor på Vestlandet og vi har ofte milde vintre, men noen ganger er det speilglatt og behovet for brodder melder seg. Det er ikke så ofte at jeg har invistert i piggsko, så jeg har kjøpt brodder man hekter på skoene. Kjøpte de i en sportsbutikk for et par år siden og de funker som bare fy. Har vært en kald vinter så langt og har løpt med broddene noen ganger allerede denne vinteren, senest på mandag. Da var det klink is over alt, men jeg merket ingenting og hadde godt grep. I starten av vintersesongen (første gang jeg brukte broddene etter langt opphold) syns jeg det var hardt og litt tungt, men etter det tenker jeg ikke over det, og syns det går like greit som å løpe med bare såler.

Skrevet

Jeg bruner spiralbrodder. De synes jeg gir godt feste på is samtidig som de er relativt gode å løpe med på bar asfalt, men de egner seg ikke i terenget. På delevis snø/isdekte stier bruker jeg vanlig pigg.

Anonymkode: d6fea...813

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruner spiralbrodder. De synes jeg gir godt feste på is samtidig som de er relativt gode å løpe med på bar asfalt, men de egner seg ikke i terenget. På delevis snø/isdekte stier bruker jeg vanlig pigg.

Yaktrax?

Anonymkode: 11e0a...34e

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Yaktrax?

Ja, jeg tror det er det de heter.

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg tror det er det de heter.

Hvilken av de har du? Jeg har yaktrax pro, og synes de er dritskumle på is, det er jo nesten ikke feste i det hele tatt. Synes de er ubehagelige å løpe på i grunn og, men det er nå en ting, men at jeg sklir på toppen av isen med de synes jeg var skummelt. Men du har kanskje yaktrax run som har pigger i tillegg?

De her har jeg

https://if-sikkerhet.no/produkt/brodder-yaktrax-pro/

Skrevet

Husker ikke hva de geter. De har ikke pigger. De er ikke gode å gå med. Da er jeg enige i at de ikke gir så godt feste,  men med løpssteg liker jeg dem veldig godt. Da blir de banket litt med i isen.

Skrevet

Løper mye med piggsko- inov8 arctic claw.

Er veldig godt å kunne løpe uten å være redd for å gå på tryne. Jeg jogger ofte på ulikt underlag, så det kan bli noe på bar asfalt også. Det lager litt lyd og er litt hardere enn andre sko, men godt at piggene sitter fast.

Veldig greit at jeg ikke kan skylde på at det er for glatt til å dra ut å jogge 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...