Gå til innhold

Gubber i livskrise - irriterende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir irritert over alle disse gamle gubbene med sen midtlivskrise som skal bo på en øde øy i ett år, i en liten hytte, eller polfarere som skal overleve Arktis i ett år. Og så resulterer det i dramatiske redningsaksjoner som setter andres liv og helse i fare, ikke minst som koster tusenvis av kroner. 

Tenker ikke disse dustene på andre enn seg selv? 

Anonymkode: 1b8c5...5b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg blir irritert over alle disse gamle gubbene med sen midtlivskrise som skal bo på en øde øy i ett år, i en liten hytte, eller polfarere som skal overleve Arktis i ett år. Og så resulterer det i dramatiske redningsaksjoner som setter andres liv og helse i fare, ikke minst som koster tusenvis av kroner. 

Tenker ikke disse dustene på andre enn seg selv? 

Nope!

Anonymkode: cd2a7...d93

Skrevet

Det er så patetisk! Hvorfor dette behovet for å bevise at de er menn?

Han idioten på skjæret tok kaka, da! Han hadde ingen forutsetning for å skjønne hvor kraftige naturkreftene blir i havgapet. Pga hans stupiditet satt andre mennesker sine liv på spill for å redde han. Håper inderlig han får en klekkelig faktura på redningsaksjonen. 

De to på polisen har vel forberedt seg litt bedre, men de bør også bidra økonomisk til redningsaksjonen. 

Anonymkode: bcfa4...2e1

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er så patetisk! Hvorfor dette behovet for å bevise at de er menn?

Han idioten på skjæret tok kaka, da! Han hadde ingen forutsetning for å skjønne hvor kraftige naturkreftene blir i havgapet. Pga hans stupiditet satt andre mennesker sine liv på spill for å redde han. Håper inderlig han får en klekkelig faktura på redningsaksjonen. 

De to på polisen har vel forberedt seg litt bedre, men de bør også bidra økonomisk til redningsaksjonen. 

Ikke sant! Det er akkurat som at de må bevise noe overfor seg selv, og skryte av dumhetene i forkant. Tenk å tro at det å bo midt i havgapet er en god ide?! 😖🤯

Skrevet

Av og til, Hi, er det lurt å ha litt mer kunnskap før du slenger med leppa om ting du ikke vet særlig om...

Du kunne hatt litt av hvert å lære av Børge Ousland. Å kalle det han, Mike Horn og Vincent Colliard gjør nå for en livskrise for gubber, det er pinlig for deg, Hi.

Børge Ousland er ingen gubbe i livskrise, han gjør det han har gjort i snart 30 år. Foruten polfarer er han også en anerkjent filmmaker  av dokumentarfilmer, fotograf og foredragsholder.

Har du hørt om The Ice Legacy? Jordens isbreer er de største fersksvannreservoarene vi har på jorden. De er i ferd med å forsvinne pga. miljøkrisen. The Ice Legacy jobber for å få verdens søkelys på dette før det er altfor sent.

Bruk litt av tiden din i kveld til å bli litt klokere - og det er flere enn Hi som kan trenge det, ut fra svarene i tråden - ta en kikk på dette:

https://www.nationalgeographic.com/adventure/2019/07/borge-ousland-polar-explorer-ski-arctic-melting-ice-legacy-climate-change/

http://www.icelegacy.com/my-product/the-project/

Anonymkode: b1c05...18b

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Av og til, Hi, er det lurt å ha litt mer kunnskap før du slenger med leppa om ting du ikke vet særlig om...

Du kunne hatt litt av hvert å lære av Børge Ousland. Å kalle det han, Mike Horn og Vincent Colliard gjør nå for en livskrise for gubber, det er pinlig for deg, Hi.

Børge Ousland er ingen gubbe i livskrise, han gjør det han har gjort i snart 30 år. Foruten polfarer er han også en anerkjent filmmaker  av dokumentarfilmer, fotograf og foredragsholder.

Har du hørt om The Ice Legacy? Jordens isbreer er de største fersksvannreservoarene vi har på jorden. De er i ferd med å forsvinne pga. miljøkrisen. The Ice Legacy jobber for å få verdens søkelys på dette før det er altfor sent.

Bruk litt av tiden din i kveld til å bli litt klokere - og det er flere enn Hi som kan trenge det, ut fra svarene i tråden - ta en kikk på dette:

https://www.nationalgeographic.com/adventure/2019/07/borge-ousland-polar-explorer-ski-arctic-melting-ice-legacy-climate-change/

Dette

Anonymkode: e2364...366

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jadda jadda, rull inn seriøs-leppa! 

Alle har vel sine «gode grunner» for de strabasiøse turene de tar! Det er lov å være uenig om andre bakenforliggende årsaker! 

Takk for fin oppdatering om Børge! 😀

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jadda jadda, rull inn seriøs-leppa! 

Alle har vel sine «gode grunner» for de strabasiøse turene de tar! Det er lov å være uenig om andre bakenforliggende årsaker! 

Takk for fin oppdatering om Børge! 😀

Du har dummet deg loddrett ut, spesielt når du spør: "Tenker ikke disse dustene på andre enn seg selv?"

Den eneste selvsentrerte her er jo deg selv. Ikke har du kunnskap. Du sprer om deg med dritt om andre mennesker. Mennesker som faktisk gjør noe for at verden skal bli bedre - det stikk motsatte av hva du selv evner å gjøre.

Og når dumskapen din blir avslørt så har du hverken ryggrad eller anstendighet til å innrømme at du tok feil.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har dummet deg loddrett ut, spesielt når du spør: "Tenker ikke disse dustene på andre enn seg selv?"

Den eneste selvsentrerte her er jo deg selv. Ikke har du kunnskap. Du sprer om deg med dritt om andre mennesker. Mennesker som faktisk gjør noe for at verden skal bli bedre - det stikk motsatte av hva du selv evner å gjøre.

Og når dumskapen din blir avslørt så har du hverken ryggrad eller anstendighet til å innrømme at du tok feil.

😀 hva gjør han fyren på den øya som gagner samfunnet? *spent*

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du høres veldig bitter og kvalm ut! Kjenner jeg får lyst å spy av bitterheten du endelig fikk anledning til å tømme ut! 🤮

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😀 hva gjør han fyren på den øya som gagner samfunnet? *spent*

Nå dummer du deg ut.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå dummer du deg ut.

Hvem dummer seg mest ut? Du som ikke klarer å svare? Eller jeg som stiller et betimelig spm? Tror ikke du henger helt med. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvem dummer seg mest ut? Du som ikke klarer å svare? Eller jeg som stiller et betimelig spm? Tror ikke du henger helt med. 

Eller er det du som ikke klarer å skille anonymkoder?

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du høres veldig bitter og kvalm ut! Kjenner jeg får lyst å spy av bitterheten du endelig fikk anledning til å tømme ut! 🤮

Jeg er ikke bitter, men jeg . Du, derimot, er kunnskapsløs og du rakker ned på mennesker som gjør langt mer bra for samfunnet enn det du selv gjør. Når du blir konfrontert med det så viser du hvor umoden du er i tillegg.

Du burde prøve å tilegne deg litt mer kunnskap fremfor å spy galle over andre på forum.

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke bitter, men jeg . Du, derimot, er kunnskapsløs og du rakker ned på mennesker som gjør langt mer bra for samfunnet enn det du selv gjør. Når du blir konfrontert med det så viser du hvor umoden du er i tillegg.

Du burde prøve å tilegne deg litt mer kunnskap fremfor å spy galle over andre på forum.

Hva bra var det han gjorde på et skjær med et fyr?  

Anonymkode: 638d6...801

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men han fyren på skjæret da? Hva bidro han med, tro?

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva bra var det han gjorde på et skjær med et fyr?  

Anonymkode: 638d6...801

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men han fyren på skjæret da? Hva bidro han med, tro?

Jeg har ikke skrevet noe om ham. Jeg har påpekt at det er pinlig kunnskapsløst av Hi å kalle Børge Ousland og Mike Horn for gubber i livskrise som kun tenker på seg selv - når sannheten er den stikk motsatte.

Det lille jeg vet om han fra skjæret viser at han har prestert mer fornuftig enn det HI trolig har gjort ut fra måten hun fremstiller seg selv i denne tråden, ergo bør hun heller ikke kritisere ham for høyt og heller ta en kikk på egen adferd.

Skrevet

Det værste synes jeg er de som på død og liv (bokstavelig talt) tråkker over lik og forsøpler for å nå toppen på Mount Everest. De går i kø opp, og de bærer ikke en gang sitt eget utstyr. Den egosentriske, forurensende og selvforherligende pissekonkurransen kunne de spart oss for. 

Anonymkode: 610be...e51

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det værste synes jeg er de som på død og liv (bokstavelig talt) tråkker over lik og forsøpler for å nå toppen på Mount Everest. De går i kø opp, og de bærer ikke en gang sitt eget utstyr. Den egosentriske, forurensende og selvforherligende pissekonkurransen kunne de spart oss for. 

Og, må jeg legge til, de som drar på «storviltjakt» i Afrika. 

Skrevet

Det er fint med ice legacy, men hva er det de konkret oppnår med å vasse rundt på polen? Kunne de gjort mye av det samme uten å traske i isødet? 

Anonymkode: b4caf...990

Skrevet

Hva gjør dere mennesker som kritiserer alle andre for samfunnet da? Mest sannsynlig koster dere, som de fleste nordmenn, samfunnet mer enn dere bidrar. 

Anonymkode: d8197...fca

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er det «værste»🤦‍♀️

Anonymkode: 414d6...850

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør dere mennesker som kritiserer alle andre for samfunnet da? Mest sannsynlig koster dere, som de fleste nordmenn, samfunnet mer enn dere bidrar. 

Anonymkode: d8197...fca

Jeg flytter ikke ut på et skjær midt under høststormene, i hvert fall 🤪

Skrevet

Jeg tenker at vi i samme slengen sender regninga rett hjem i posten til de som kjører for fort og forårsaker bilulykker. Det koster fort over millionen å være skyldig i slik dumskap. 

Samtidig kan vel røykere og feite folk ta regninga for hjerteoperasjonen sin selv. 

Og når vi først er I gang. Hva med adventsentusiaster som tenner på kåken og utsetter brannmenn for fare? 

Anonymkode: ac577...c85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...