Gå til innhold

Skal vi lage en tråd med tips til jukekonfekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min beste konfekt er Rocky Road. Smelter mørk og lys sjokolade, blander i knuste mariekjeks, delte smil, corn flakes. Og strør litt havsalt på toppen. 

Anonymkode: 42dee...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lagde skumnissefugde i fjor. Det var nydelig i all sin estoff-herlighet! 😍

Anonymkode: 135d2...9cc

 

2 minutter siden, Fru Ugle skrev:

Trøfler med appelsinlikør! 

Oppskrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lagde noen veldig gode bringebærtrøfler i fjor, fra Trines matblogg. Får ikke til å klippe og lime inn link akkurat nå, men et kjapt Google-søk, og de dukker opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager masse konfekt - i konfektformer. De enkleste er knust smash blandet med smeltet sjokolade tilsatt maldonsalt. Bruker konfektformer i silikon. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Iiiiik skrev:

Jeg lager masse konfekt - i konfektformer. De enkleste er knust smash blandet med smeltet sjokolade tilsatt maldonsalt. Bruker konfektformer i silikon. 

 

Dette er et nivå av enkelhet jeg kan forholde meg til. Smelte over vannbad? Hvit eller mørk sjokolade? Hvor mye av hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blande sammen smøreost nøytral og oreokjeks i en kjøkkenmaskin, stå kjølig.
Forme i små kuler og ha hvit sjokolade oppå

Anonymkode: ef2aa...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, sug lut skrev:

Dette er et nivå av enkelhet jeg kan forholde meg til. Smelte over vannbad? Hvit eller mørk sjokolade? Hvor mye av hva?

Jeg er helt håpløs på oppskrifter, men kan veie når jeg lager før helgen. Når jeg skal forklare til ungene sier jeg «passe mye» og det hjelper jo ikke en dritt. 

Jeg smelter i mikro, fungerer veldig fint. Hvis du bruker nontemp-sjokolade slipper du å passe på temperatur. Annen sjokolade stivner ikke ordentlig og blir litt klissete hvis du ikke tempererer riktig. Jeg kjøper på cacas i Kongensgate (Oslo) men tror de har på traktøren også. Bruker lys sjokolade, det liker ungene best. 

Lager en med hvit sjokolade med mokkakrem, voksenfavoritt. Og en med mørk sjokolade med myk karamell og salt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Iiiiik skrev:

Jeg er helt håpløs på oppskrifter, men kan veie når jeg lager før helgen. Når jeg skal forklare til ungene sier jeg «passe mye» og det hjelper jo ikke en dritt. 

Jeg smelter i mikro, fungerer veldig fint. Hvis du bruker nontemp-sjokolade slipper du å passe på temperatur. Annen sjokolade stivner ikke ordentlig og blir litt klissete hvis du ikke tempererer riktig. Jeg kjøper på cacas i Kongensgate (Oslo) men tror de har på traktøren også. Bruker lys sjokolade, det liker ungene best. 

Lager en med hvit sjokolade med mokkakrem, voksenfavoritt. Og en med mørk sjokolade med myk karamell og salt. 

Du er sånn som mamma du, "du tar bare en dæsj av det og en dæsj av det, det er ikke så nøye, bare slums litt", og jeg bare :klo: :grine: For jeg er nok mer på sug lut sitt nivå tror jeg 😂

Anonymkode: 38aa5...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir sjokoladetrøfler med amaretto her.

Mørk sjokolade, varm fløte, litt smør og en dæsj amaretto, rullet i kakao. Nam nam!

Anonymkode: 7794a...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 20.23, sug lut skrev:

Dette er et nivå av enkelhet jeg kan forholde meg til. Smelte over vannbad? Hvit eller mørk sjokolade? Hvor mye av hva?

Jeg brukte 200 g sjokolade, og 100 g knust smash, og litt salt (noen flak maldonsalt). Ble til ca 40 biter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Iiiiik skrev:

Jeg brukte 200 g sjokolade, og 100 g knust smash, og litt salt (noen flak maldonsalt). Ble til ca 40 biter. 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Iiiiik skrev:

 

6A823994-09B2-4938-8155-4DE160206C28.jpeg

Du godeste 🤗😀 - du har fine former også (det hørtes veldig sleskt ut, men jeg mente sjokoladeformer).

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager brente mandler, smørbukkarameller, hjemmelaget marsipan, vaniljetopper, appelsinkuler og peppermyntestenger. Desuten koker vi sukkertøy og kanskje jeg skal lage troika og rosinkuler.

Anonymkode: 5f378...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...