Jump to content
Anonym bruker

Skal vi lage en tråd med tips til jukekonfekt?

Recommended Posts

Anonym bruker

Min beste konfekt er Rocky Road. Smelter mørk og lys sjokolade, blander i knuste mariekjeks, delte smil, corn flakes. Og strør litt havsalt på toppen. 

Anonymkode: 42dee...eca

Fortsetter under...

eelis

Følger 😁

Anonym bruker

Lagde skumnissefugde i fjor. Det var nydelig i all sin estoff-herlighet! 😍

Anonymkode: 135d2...9cc

Fru Ugle

Trøfler med appelsinlikør! 

sug lut
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lagde skumnissefugde i fjor. Det var nydelig i all sin estoff-herlighet! 😍

Anonymkode: 135d2...9cc

2 minutter siden, Fru Ugle skrev:

Trøfler med appelsinlikør! 

Oppskrifter?

Annonse

the amazing spidermamma

Jeg lagde noen veldig gode bringebærtrøfler i fjor, fra Trines matblogg. Får ikke til å klippe og lime inn link akkurat nå, men et kjapt Google-søk, og de dukker opp! 

Iiiiik

Jeg lager masse konfekt - i konfektformer. De enkleste er knust smash blandet med smeltet sjokolade tilsatt maldonsalt. Bruker konfektformer i silikon. 

sug lut
15 minutter siden, Iiiiik skrev:

Jeg lager masse konfekt - i konfektformer. De enkleste er knust smash blandet med smeltet sjokolade tilsatt maldonsalt. Bruker konfektformer i silikon. 

Dette er et nivå av enkelhet jeg kan forholde meg til. Smelte over vannbad? Hvit eller mørk sjokolade? Hvor mye av hva?

Anonym bruker

Blande sammen smøreost nøytral og oreokjeks i en kjøkkenmaskin, stå kjølig.
Forme i små kuler og ha hvit sjokolade oppå

Anonymkode: ef2aa...ee8

Annonse

Iiiiik
44 minutter siden, sug lut skrev:

Dette er et nivå av enkelhet jeg kan forholde meg til. Smelte over vannbad? Hvit eller mørk sjokolade? Hvor mye av hva?

Jeg er helt håpløs på oppskrifter, men kan veie når jeg lager før helgen. Når jeg skal forklare til ungene sier jeg «passe mye» og det hjelper jo ikke en dritt. 

Jeg smelter i mikro, fungerer veldig fint. Hvis du bruker nontemp-sjokolade slipper du å passe på temperatur. Annen sjokolade stivner ikke ordentlig og blir litt klissete hvis du ikke tempererer riktig. Jeg kjøper på cacas i Kongensgate (Oslo) men tror de har på traktøren også. Bruker lys sjokolade, det liker ungene best. 

Lager en med hvit sjokolade med mokkakrem, voksenfavoritt. Og en med mørk sjokolade med myk karamell og salt. 

Anonym bruker
1 minutt siden, Iiiiik skrev:

Jeg er helt håpløs på oppskrifter, men kan veie når jeg lager før helgen. Når jeg skal forklare til ungene sier jeg «passe mye» og det hjelper jo ikke en dritt. 

Jeg smelter i mikro, fungerer veldig fint. Hvis du bruker nontemp-sjokolade slipper du å passe på temperatur. Annen sjokolade stivner ikke ordentlig og blir litt klissete hvis du ikke tempererer riktig. Jeg kjøper på cacas i Kongensgate (Oslo) men tror de har på traktøren også. Bruker lys sjokolade, det liker ungene best. 

Lager en med hvit sjokolade med mokkakrem, voksenfavoritt. Og en med mørk sjokolade med myk karamell og salt. 

Du er sånn som mamma du, "du tar bare en dæsj av det og en dæsj av det, det er ikke så nøye, bare slums litt", og jeg bare :klo: :grine: For jeg er nok mer på sug lut sitt nivå tror jeg 😂

Anonymkode: 38aa5...23f

Anonym bruker

Jeg tror det blir sjokoladetrøfler med amaretto her.

Mørk sjokolade, varm fløte, litt smør og en dæsj amaretto, rullet i kakao. Nam nam!

Anonymkode: 7794a...538

Iiiiik
På 3.12.2019 den 20.23, sug lut skrev:

Jeg brukte 200 g sjokolade, og 100 g knust smash, og litt salt (noen flak maldonsalt). Ble til ca 40 biter. 

sug lut
18 minutter siden, Iiiiik skrev:

Jeg brukte 200 g sjokolade, og 100 g knust smash, og litt salt (noen flak maldonsalt). Ble til ca 40 biter. 

Takk!

Iiiiik
15 minutter siden, sug lut skrev:

Takk!

6A823994-09B2-4938-8155-4DE160206C28.jpeg

sug lut
8 minutter siden, Iiiiik skrev:

6A823994-09B2-4938-8155-4DE160206C28.jpeg

Du godeste 🤗😀 - du har fine former også (det hørtes veldig sleskt ut, men jeg mente sjokoladeformer).

Edited by sug lut

Iiiiik

Ha ha, fine former til sjokolade gir mindre fine former på dama dessverre. Former er fint altså, da ser det bra ut. 

Anonym bruker

Jeg lager brente mandler, smørbukkarameller, hjemmelaget marsipan, vaniljetopper, appelsinkuler og peppermyntestenger. Desuten koker vi sukkertøy og kanskje jeg skal lage troika og rosinkuler.

Anonymkode: 5f378...8cf