Gå til innhold

Klikking i kjeven og skeivt ansikt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har det en sammenheng?? Har klikket i 15 år. Tror det begynte etter et slag i ansiktet fra en eks, og da kunne jeg ikke gape skikkelig på lenge. Nå er det en klikkelyd på en side og knaselyd på andre siden hver eneste gang jeg åpner munnen og det er utrolig plagsomt! Når jeg biter tenna sammen klikker det på samme side som det knaser. Og jeg ser på bilder at ansiktet mitt er skjevt. Er det lege som behandler dette? Hva gjør de? Er det i det hele tatt noe som kan gjøres? Det blir bare verre og verre:(

Anonymkode: 818f5...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har det en sammenheng?? Har klikket i 15 år. Tror det begynte etter et slag i ansiktet fra en eks, og da kunne jeg ikke gape skikkelig på lenge. Nå er det en klikkelyd på en side og knaselyd på andre siden hver eneste gang jeg åpner munnen og det er utrolig plagsomt! Når jeg biter tenna sammen klikker det på samme side som det knaser. Og jeg ser på bilder at ansiktet mitt er skjevt. Er det lege som behandler dette? Hva gjør de? Er det i det hele tatt noe som kan gjøres? Det blir bare verre og verre:(

Anonymkode: 818f5...4d9

Ja. Du kan behandles. Snakk med fastlege og tannlege! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva som er feil, grunnen til at det klikker/knaser. Du må snakke med legen og bli skikkelig undersøkt.

Søsteren min klikker når hun biter sammen på en spesiell måte, men det viste seg å komme fra øret og var ikke noe de på grei måte kunne gjøre noe med.

Anonymkode: f3a8e...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn hos tannlege først.

Jeg fikk et traume mot ene siden av ansikt og kjeve for mange år siden. Etter det var kjeveleddet på den siden låst nesten et år, kunne bare såvidt åpne munnen nok til å få inn tynn mat. Da ble jeg også litt skjev i ansiktet etterpå. En kiropraktor kommenterte det en gang, og gjorde noen behandlinger på kjeve/nakke, og etter det ble kjeven min mer eller mindre normal igjen og skjevheten forsvant. Siden det var et traume mot kjeven den gangen er det blitt et svakere punkt, så måtte ta et par behandlinger igjen noen år etterpå, og så en eller to noen år etter det igjen. Men stort sett holder jeg meg fin nå. Heller ingen klikking i kjeven lenger.

Jeg fikk i ettertid av ulykken også noe problemer i motsatt kjeveledd, fordi feilstilling i den skadede siden naturlig nok påvirker motsatt side også, hadde da langt mer muskelspenninger i motsatt side også.

Anonymkode: d2037...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...