Gå til innhold

Jeg dummet meg fullstendig ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle. 
Jeg har vært på fest forrige helg og endte med å bli veldig full. Vi skulle overnatte hos en kamerat slik at vi kunne sove ut før vi dro hjem. Dette var første gangen på veldig lenge jeg var ute og jeg slapp meg naturligvis mer løs da jeg visste jeg ikke skulle hjem igjen samme kvelden. Ut på kvelden ble det litt vilt og jeg endte opp med å ta ett par røyk (røyker ikke til vanlig), da ble jeg enda mer full, så jeg dømmekraften forsvant og jeg har tydeligvis fått i meg hasj også. Tok ett par trekk av en kompis, og angret nesten med engang. Jeg ble kjempedårlig! Og redd. Så jeg ringte samboeren min som da var barnevakten for barnet vårt og fortalte hva jeg hadde gjort. Han ba meg ringe legen og høre med de om det kan være farlig hvis jeg fikk for mye osv. Det endte heldigvis bra. Jeg kom meg til hektene igjen og sovnet til slutt. Men angsten sitter i fremdeles. Over en uke etterpå. Hva hadde skjedd om legevakten hadde meldt meg til barnevernet pga dette? Jeg angrer så sinnsykt nå!! 

Anonymkode: 9c909...f20

Skrevet

Hø? Et par trekk er dumt, men ingen krise altså. Du hadde nok ikke blitt meldt til barnevernet av den grunn, ta det helt med ro. 

Anonymkode: a7199...949

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

...jeg har tydeligvis fått i meg hasj også. Tok ett par trekk av en kompis, og angret nesten med engang.

Det er ikke noe, "tydeligvis", her. "Tydeligvis", ville vært hvis du ikke husket noe og du er blitt fortalt i ettertid. Men i og med at du, "angret nesten med en gang" (noe som betyr at du ikke angret med en gang, men først etter å ha blitt dårlig, noe som jo er lett å forstå, men at du ruset deg angrer du altså ikke på), så husker du hva du gjorde, hva som skjedde.

Da gjenstår bare det, du tok et bevisst valg.

Ta lærdom av det, ta lærdom av dine egne feil. Så slipper du å gjøre de om igjen.

Anonymkode: 04ac0...1cf

Skrevet

Det er ikke noe, "tydeligvis", her. "Tydeligvis", ville vært hvis du ikke husket noe og du er blitt fortalt i ettertid. Men i og med at du, "angret nesten med en gang" (noe som betyr at du ikke angret med en gang, men først etter å ha blitt dårlig, noe som jo er lett å forstå, men at du ruset deg angrer du altså ikke på), så husker du hva du gjorde, hva som skjedde.

Ta lærdom av det, ta lærdom av dine egne feil. Så slipper du å gjøre de om igjen.

Jeg skjønte ikke at det var hasj før jeg tok ett par trekk! Da skjønte jeg at dette var ikke noe vanlig røyk og ga den fort tilbake til den som ga meg den. Dårlig ble jeg litt senere, så jeg angret først før jeg ble dårlig. Eller så ble jeg dårlig fordi jeg angret. Jeg aner ikke. Men fikk voldsom angstanfall etter dette. Så må være røyken som gjorde det! Ble helt rar, aldri følt meg så rar før, ble selvfølgelig kjemperedd også! Aldri skal jeg røre noe lignende igjen! 

Skrevet

Ja, da har du lært. Noen mennesker tåler hasj veldig dårlig, og du er antakelig en av dem. Så da holder du deg unna.

Anonymkode: 77f78...a44

Skrevet

Uff... 

Gjør dette meg til en dårlig omsorgsperson? Dårlig mamma? Får helt vondt inni meg altså! 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønte ikke at det var hasj før jeg tok ett par trekk! Da skjønte jeg at dette var ikke noe vanlig røyk og ga den fort tilbake til den som ga meg den. Dårlig ble jeg litt senere, så jeg angret først før jeg ble dårlig. Eller så ble jeg dårlig fordi jeg angret. Jeg aner ikke. Men fikk voldsom angstanfall etter dette. Så må være røyken som gjorde det! Ble helt rar, aldri følt meg så rar før, ble selvfølgelig kjemperedd også! Aldri skal jeg røre noe lignende igjen! 

Okei, beklager, det var jeg som ikke fikk med meg det. Min feil! Unnskyld, da har du ikke gått inn for å ruse deg og det var feil av meg å påstå det.

Men husk på det neste gang noen tilbyr deg noe å røyke som er rullet for hånd. Har du ikke rullet den selv så sier du nei.

Jeg mener ikke å være slem altså, eller jo, litt, for at du skal huske det. Det er mitt poeng, sånn at selv om du blir full en annen gang så sitter det å være forsiktig med å røyke noe andre har rullet, veldig godt innprentet i deg så du sier nei.

Og nei, barnevernet går ikke inn i en slik sak. Dette er tydelig at du ikke har gått inn for. Du har ikke skyld her.

Skrevet

Jeg kan love deg at det der er småting sammenlignet med hva andre har funnet på. Sett det på kontoen for erfaring. Så liksom for meg både stripping og utroskap jeg nå. Slapp av :)

Skrevet

Har prøvd hasj selv et par ganger som yngre, fikk alltid ekstrem noja (angst, kaller man det nå) og fant ut at dette var ikke noe for kroppen min. 

Så din fylle angst kombinert med hasjangst (hvis din kropp er som min) gjorde nok dette ekstra ille. 

Klart du kan gjøre feil som alle andre, uten å bli meldt til bv. Du satt aldri barna dine i fare, lgv ville ikke meldt deg. Og om noen hadde meldt deg så ville bv sett på fakta

1) du var ute på byen, barna var trygt hjemme med stabil omsorgsperson. 

2) Du skulle overnatte borte, altså ikke hjem til dine barn

3) Dette er ikke noe du normalt sett gjør. Og i tillegg kanskje du gjorde det uten helt å vite hva det var og konsekvensene. 

Case closed 🙂 Putt dette under "ups" kvota di i livet, og gå videre. Ikke slå deg selv ihjel for at du dreit deg ut en gang. Du har lært. 

Anonymkode: 070b5...a97

Skrevet

Herregud, litt hasj er ikke verdens undergang. Er ikke noe verre en å drikke seg dritings på alkohol.
Som forøvrig er et verre "dop" en hasj, spør du meg. 
Hadde du skrevet at du hadde fått i det noe sterkt som ecstasy eller lign så hadde jeg forstått uroen din.
Men slapp av hver så snill. 

Anonymkode: b935e...2d4

Skrevet

Bare det at du ringte legevakten for å høre om det var farlig, sier jo litt om at du ikke har gjort dette veldig ofte 😉

Nei, ingen som ser på deg som en dårlig person, det skjer desverre værre ting på fest enn at noen tar ett par trekk. 

Anonymkode: b8653...f1b

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ringte du seriøst til legevakten for dette?

Anonymkode: cd639...abb

Skrevet (endret)

Nei slapp av! Det sier ingenting om deg som mor. Du tok ett par trekk med hasj? Jaja, shit happens, ikke verdens undergang altså :)

Endret av CherryC
Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff... 

Gjør dette meg til en dårlig omsorgsperson? Dårlig mamma? Får helt vondt inni meg altså! 

Kom deg over det 😊 Barn og voksne gjør dumme ting innimellom. Hva så? 😊 Neivel, så var det ikke så lurt da. Det kalles livet! Da har du prøvd det. Og du gjør ikke det igjen. Ferdig med det. Å gå rundt å angre gir jo ingen mening. Hvis det er det verste du har gjort,  åra to blås med hasj, så er ikke det krise. 

Jeg tør ikke tenke på hva noen foreldre gjørmot og med barna sine. 

At du tok deg en røyk... Det går superbra altså 😊

Anonymkode: d5886...59d

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, litt hasj er ikke verdens undergang. Er ikke noe verre en å drikke seg dritings på alkohol.
Som forøvrig er et verre "dop" en hasj, spør du meg. 
Hadde du skrevet at du hadde fått i det noe sterkt som ecstasy eller lign så hadde jeg forstått uroen din.
Men slapp av hver så snill. 

Anonymkode: b935e...2d4

Med unntak av at det er ulovlig, og at du dermed gjør en kriminell handling. Nå mener jeg ikke det er krise noe av det HI gjorde. Men du ufarligjør det å gjøre noe lovlig mot å gjøre noe ulovlig. Og det finnes det jo faktisk et ganske sterkt skulle. Hvis du ikke ser det, og i tillegg er en omsorgsperson, så sier det litt om deg. 

Anonymkode: 77e3e...5b2

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Med unntak av at det er ulovlig, og at du dermed gjør en kriminell handling. Nå mener jeg ikke det er krise noe av det HI gjorde. Men du ufarligjør det å gjøre noe lovlig mot å gjøre noe ulovlig. Og det finnes det jo faktisk et ganske sterkt skulle. Hvis du ikke ser det, og i tillegg er en omsorgsperson, så sier det litt om deg. 

Og der finnes det et ganske stort skille, skulle det stå.. 

Skrevet

Hasj er så uglesett. Mange bruker det mot både smerter og immunsykdommer.

Anonymkode: 64d9a...d89

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så slipper du å gjøre DEM om igjen. 

Ta litt lærdom av dine feil, og skriv riktig neste gang!

Anonymkode: 6d25f...349

Skrevet

Jeg kan love deg at barnevernet ikke vil bry seg om dette. Du var ikke sammen med barna, og bare det at du kontaktet legevakten tyder jo på at det var en spesiell situasjon for deg. Et par trekk hasj er heller ikke det samme som en stripe kokain. Kan overhodet ikke tenke meg at legevakten gjør noe mer heller, men dem har jeg ikke personlig kjennskap til. Derimot vet jeg at barnevernet ofte må la mye verre overtredelser enn det du beskriver gå uten å kunne gjøre noe. 

Anonymkode: 6d25f...349

Skrevet

Vet det ikke har noe med saken å gjøre, men noe av det dummeste jeg ser er når damer skriver at faren til barnet er barnevakt! Nei, det er han ikke! 

Anonymkode: f4c51...da4

Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Øøøøhhh... man blacker ikke ut av å røyke litt hasj, altså. Heller ikke om man har drukket fra før.

Gjest Antarctica
Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Salg er ulovlig. Ikke bruk.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!! 

Skrevet
1 time siden, Pashla skrev:

Salg er ulovlig. Ikke bruk.

Å joda, både salg, oppbevaring og bruk er ulovlig. Tror du blander med den gamle lovgivningen vedrørende doping (som ikke er det samme som narkotika). Men den er også blitt forandret nå. Det er bare å lese straffeloven. 

Skrevet

Å joda, både salg, oppbevaring og bruk er ulovlig. Tror du blander med den gamle lovgivningen vedrørende doping (som ikke er det samme som narkotika). Men den er også blitt forandret nå. Det er bare å lese straffeloven. 

I tillegg til legemiddelloven 

Legemiddelloven § 24 sier at det er ulovlig både å besitte og bruke narkotika. Etter legemiddelloven § 31 annet ledd kan besittelse og bruk av narkotika straffes med bøter eller fengsel i inntil 6 måneder, eller begge deler. ... Legemiddelloven gjelder bruk av narkotika.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...