Gå til innhold

Har bare 5720 kr igjen til 1 januar!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

5720 på to personer burde gå helt fint. Mange har mye mye mindre på flere. 

Anonymkode: e07aa...b8f

De er tre personer. En voksen, en over 18 og en ungdom. 

Og det er selvsagt svært lite å klare seg på. Selv om andre har mindre, så er det lite spesielt nå i desember hvor man gjerne vil kose seg litt ekstra. 

Hi, kanskje det er utlevering av matesker der du bor? En eske med basisvarer hadde nok hjulpet godt på økonomien denne mnd. 

Lykke til, ønsker deg en god og varm jul. 

Anonymkode: cda8f...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De er tre personer. En voksen, en over 18 og en ungdom. 

Og det er selvsagt svært lite å klare seg på. Selv om andre har mindre, så er det lite spesielt nå i desember hvor man gjerne vil kose seg litt ekstra. 

Hi, kanskje det er utlevering av matesker der du bor? En eske med basisvarer hadde nok hjulpet godt på økonomien denne mnd. 

Lykke til, ønsker deg en god og varm jul. 

Anonymkode: cda8f...ed6

Den over 18 bør ha inntekt selv. Hi er ikke økonomisk ansvarlig. Med mindre vedkommende fremdeles går vgs. 

Anonymkode: e07aa...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De er tre personer. En voksen, en over 18 og en ungdom. 

Og det er selvsagt svært lite å klare seg på. Selv om andre har mindre, så er det lite spesielt nå i desember hvor man gjerne vil kose seg litt ekstra. 

Hi, kanskje det er utlevering av matesker der du bor? En eske med basisvarer hadde nok hjulpet godt på økonomien denne mnd. 

Lykke til, ønsker deg en god og varm jul. 

Anonymkode: cda8f...ed6

Og nei. Det er ikke lite mtp at alt annet er betalt; faste utgifter og gaver. Dette er rent til mat og kos. :) 

Anonymkode: e07aa...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Anonym bruker said:

Da er heldigvis gavene i boks, men mnd begynte i går 😔

Hvordan skal dette ende? 

Skal dekke mat, klær, alt av frisør, tannlege, bensin og underholdning. Sier at vi skal til tannlegen eller frisør, men disse pengene skal dekke detter 

Anonymkode: 3504d...911

først : slutt og sutre

5720 kr er MYE penger hvis du bruker de riktig. julemat er ikke dyrt, det er mye matkrig nå, men tannlegen utsetter du til januar og gå til dropp inn på frisøren i steden for det dyreste, her er det 200 for damer og 150 for barn og menn

Anonymkode: 5978f...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er heldigvis gavene i boks, men mnd begynte i går 😔

Hvordan skal dette ende? 

Skal dekke mat, klær, alt av frisør, tannlege, bensin og underholdning. Sier at vi skal til tannlegen eller frisør, men disse pengene skal dekke detter 

Anonymkode: 3504d...911

Beklager, men man drar ikke til frisør lm man ikke har råd...Utsett tannlege til etter nyttår, evt utsett regningen om du må nå. Underholdning og klær? Er det noe dere MÅ ha? 
 

 

Anonymkode: d3ca6...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sorry, blir ikke frisør, tannlege og klær skulle det stå. 

I jula en voksen, en over 18 og en ungdom. 

Anonymkode: 3504d...911

Da er det viktig å planlegge matinnkjøpene godt, sjekke alle tilbud og alle 50% bokser, så pengene strekker lengst mulig. Mye julemat begynner nå å bli billigere

Anonymkode: 6126a...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har faktisk mer til mat, enn det vi har til vanlig. Vi er flere enn deg og har maks 1200 til disposisjon til mat i uken. Går helt fint det hvis man tenker seg litt om før en kjøper og slår til på tilbudene som er

Anonymkode: 5ba7a...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering her i fra. Har nå 4194 kr igjen. Har kjøpt pinnekjøtt og noe pålegg til julen. Har igjen å kjøpe brus, snacks og andre midddger. Så håper det går bra. Datteren min skal kjøpe noen gaver til noen venninner. 

Anonymkode: 3504d...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sistnevnte er nok ikke fattig. Men føler seg fattig i forhold til de rundt seg. 

Anonymkode: e07aa...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sistnevnte er nok ikke fattig. Men føler seg fattig i forhold til de rundt seg. 

Anonymkode: e07aa...b8f

Si det til HI, som i hvert fall ikke er fattig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sistnevnte er nok ikke fattig. Men føler seg fattig i forhold til de rundt seg. 

Anonymkode: e07aa...b8f

Rett over 2000  i mnd er jo ikke mye å leve for, når det skal dekke mat, klær, aktiviteter og andre ting de trenger

Anonymkode: 6126a...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør du klare fint. Jeg har 2000 til det samme og jeg har 2 barn og en student på 20. Vi har det sånn hele året og klarer oss greit hele året vi.

Anonymkode: a3283...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sisyfos skrev:

Si det til HI, som i hvert fall ikke er fattig.

Hvordan kan du si det? 

Jeg er litt i samme situasjon som henne i siste avisoppslag. Heldig å har leilighet og en haug gammel bil, men har lite hver mnd. Skjønner faktisk ikke helt hvordan det skal gå fremover. Nå har jeg fått vite at det økning i husleie og skylder penger på min egen regningskonto. Kommer jeg til å klare å sitte med leiligheten min eller må jeg selge. 

Får råd å utsette tannlege, men til når for dette er permanent. Å kjøpe sko elle klær er noe som ikke kan prioriteres. 

 

Anonymkode: 3504d...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oppdatering her i fra. Har nå 4194 kr igjen. Har kjøpt pinnekjøtt og noe pålegg til julen. Har igjen å kjøpe brus, snacks og andre midddger. Så håper det går bra. Datteren min skal kjøpe noen gaver til noen venninner. 

Anonymkode: 3504d...911

Er alt av faste utgifter betalt? Ingen regninger som forfaller mellom nå og 1. januar? Da burde det kunne gå fint! Det blir jo ca. 1 400 kr i uken. Det får man mye god julemat for. :) 

Datteren din bør kjøpe veldig rimelige ting, typ Søstrene Grene.

Anonymkode: 988fd...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er alt av faste utgifter betalt? Ingen regninger som forfaller mellom nå og 1. januar? Da burde det kunne gå fint! Det blir jo ca. 1 400 kr i uken. Det får man mye god julemat for. :) 

Datteren din bør kjøpe veldig rimelige ting, typ Søstrene Grene.

Anonymkode: 988fd...3a3

Takk for tips til hvor kjøpe gaver 😊

Håper vi finner god og billig mat som du sier. Ser det er komt noen tilbudsaviser i posten i dag. 

Anonymkode: 3504d...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips til hvor kjøpe gaver 😊

Håper vi finner god og billig mat som du sier. Ser det er komt noen tilbudsaviser i posten i dag. 

Anonymkode: 3504d...911

Men dere har jo ikke lite penger. Kommer langt med nesten 4200 kr. Du har jo allerede brukt nesten 1500, regner med du fikk litt for det

Anonymkode: 6126a...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du si det? 

Jeg er litt i samme situasjon som henne i siste avisoppslag. Heldig å har leilighet og en haug gammel bil, men har lite hver mnd. Skjønner faktisk ikke helt hvordan det skal gå fremover. Nå har jeg fått vite at det økning i husleie og skylder penger på min egen regningskonto. Kommer jeg til å klare å sitte med leiligheten min eller må jeg selge. 

Får råd å utsette tannlege, men til når for dette er permanent. Å kjøpe sko elle klær er noe som ikke kan prioriteres. 

 

Anonymkode: 3504d...911

Så målet her er å ikke bruke opp alt så det kanskje er mulig å gå til tannlegen om noen mnd dersom jeg får det til. Bare gape koster 1000 kr jo. 

Anonymkode: 3504d...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men dere har jo ikke lite penger. Kommer langt med nesten 4200 kr. Du har jo allerede brukt nesten 1500, regner med du fikk litt for det

Anonymkode: 6126a...92f

Ja, heldigvis fått noe og ungene skal noen dager til far så trenger ikke så mye da. 

Anonymkode: 3504d...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å sette av 200kr/mnd fra og med januar 2020? Så blir desember 2020 litt hyggeligere, en egen desember-/julesparing.

Anonymkode: 42f55...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rett over 2000  i mnd er jo ikke mye å leve for, når det skal dekke mat, klær, aktiviteter og andre ting de trenger

Anonymkode: 6126a...92f

Det er det ikke. Det er knapt. Vedkommende må ha ganske høye faste utgifter. Full lønn, 3x barnetrygd og bidrag gir en grei sum inn hver måned. Hun eier både bil og et hjem. Man kan være faktisk fattig og man kan føle seg fattig. 

Anonymkode: e07aa...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor har vi en ganske stor bytteside på Facebook. Man bytter klær, møbler, leker og interiør i ting man lett får tak i butikken. Kanskje det er noe for deg? I går byttet jeg en lampe mot en pakke pinnekjøtt og forrige uke byttet jeg bort et par joggesko mot et brød. Helt topp😄

Anonymkode: 52119...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du mulighet til å sette av 200kr/mnd fra og med januar 2020? Så blir desember 2020 litt hyggeligere, en egen desember-/julesparing.

Anonymkode: 42f55...f6d

Har som mål å prøve på dette, men forrige mnd var det 55 kr igjen på konto når ny lønn kom. Så får se. 

Anonymkode: 3504d...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...