Gå til innhold

Vis meg den perfekte røde leppestiften!


amandine

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så vanskelig! Etter utallige bomkjøp, veiledet av parfymeri damer som skal kunne veilede, drar jeg på jakt på egenhånd. 

Den må være skikkelig rød og passe til mine kalde farger. 

Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mac ruby woo

Anonymkode: f0119...d9f

Takk! Googlet den og ser den finnes i liten også, jeg sjekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amandine skrev:

Jeg synes det er så vanskelig! Etter utallige bomkjøp, veiledet av parfymeri damer som skal kunne veilede, drar jeg på jakt på egenhånd. 

Den må være skikkelig rød og passe til mine kalde farger. 

Tips mottas med takk!

Da jeg jobbet på parfymeri så kunne vi "skjære av" en liten bit av utvalgte leppestifter og putte de oppi små prøvebeger som vanligvis er for kremer man får prøve. Viktig å merke disse begrene hvis man tar med mer enn en hjem da :) Slik fikk kunden prøvd fargen i "eget lys",- og ikke bare på butikken. Er kjempevanskelig for hudtonen kan være annerledes (kommer rett fra kulda og inn og er litt "blåfrossen"- eller man har gått lenge på senteret og er god og varm kan påvirke fargevalget på grunn av at huden ikke er "normal") der og da,- og lyset på parfymeriet er også helt ulikt det du har hjemme eller det som finnes utendørs.

Spør rundt, helt sikkert på at de kan gjøre det i dag også. EN god leppestift som siter godt og ikke er tørr er vanskelig å finne,- når man i tillegg skal ha en så synlig farge som knall rød så er det lurt å gå for en som er bra,- og da koster de gjerne litt. Og selv om man går for "rimelige varianter" (som kan være kjempegode de også) så blir det fort penger ut vinduet om man må gjennom 10-12 stk før man er fornøyd.

 

Lykke til i leting. Knall røde lepper er så fint,- synd jeg ikke har mot til å bruke det selv. Jeg har et hemmelig ønske om at ingen skal se på meg/huske meg,- vil gli inn i mengden og bare passere som en "behagelig person" for alle jeg møter og må omgåes, og med mine 181 cm på sokkelesten i tillegg til "robust kropp" ellers så er det ikke lett uten røde lepper heller :) 

Anonymkode: e69b1...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne og kun denne: https://www.bourjois.com/uk/product/lips/rouge-edition-velvet-03-hot-pepper

Den er veldig rimelig, dessverre selges den ikke i Norge (som jeg har oppdaget ihvertfall). Fordelen er at den sitter ekstremt godt!

Ulempen er at den er matt/tørr. Imidlertid har jeg, etter en del år som knallrød-leppestift-bruker, kommet dit at det er bedre med en tørr og varig leppestift, enn en som raskt flyter ut, smitter av om du drikker eller gnir seg utover tenna. Og tro meg, jeg har testet mange ulike! (Men jeg er så klart åpen for erfaringer om du tester forskjellige merker..)

Anonymkode: 239c9...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for tørr, ikke for blank det er jammen ikke lett! Og Ruby woo bar utsolgt etter black Friday, men bestilt. Takk!

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Takk for tips, endte opp med en leppestift Dior 999 og en gloss i Mac Ruby Woo. 999 er nok favoritt, den perfekte røde!

Så med totalt sett mindre sminke, bare leppestift og maskara og litt eyeliner, har jeg fått så mange komplimenter som jeg ikke har fått på mange år, faktisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Finnes det noen "aldersgrense" for å bruke så røde leppestifter? ;)

Anonymkode: fb0d1...07b

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Juliea ruger skrev:

Nei.

Har av og til litt lyst til å prøve, men litt skummelt, ha-ha...

Tror jeg vil slite mest med å finne riktig farge. Den fra Dior som er lagt ut bilde av her blir det for mye gult i for meg.

Kanskje jeg må ta meg en runde og se hva jeg finner. Har litt lyst på et lite opprør i meg selv ;)

Anonymkode: fb0d1...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har av og til litt lyst til å prøve, men litt skummelt, ha-ha...

Tror jeg vil slite mest med å finne riktig farge. Den fra Dior som er lagt ut bilde av her blir det for mye gult i for meg.

Kanskje jeg må ta meg en runde og se hva jeg finner. Har litt lyst på et lite opprør i meg selv ;)

Anonymkode: fb0d1...07b

 

Jeg er heldig der jeg kan både bruke kald rød mot bringebær samt varm rød mot orange. Det vil sikkert forandre seg med alderen, med rødt kan man bruke alle PR!

min farmor sa hun skulle bruke rød leppestift til dagen hun døde og det gjorde juni g rocket! Mormor sa det samme og lever enda 90 år er hun.

jeg er selv veldig glad i lancome, jeg takler ikke matte leppestifter da føler jeg meg tørr og ødelegger med leppepomade utover kvelden, men Lancome har mange nyanser og har såpass fuktighet at jeg klarer meg uten å være så fuktige at jeg må påføre ny hele tiden.

lykke til! 

Go red!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...