Gå til innhold

Syke barn og baking, trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to litt større barn hjemme som lå og spydde i går. Nå er formen ganske bra, og jeg vurderer å benytte anledningen til å bake noen julekaker. I så fall regner jeg med at i hvert fall ene barnet gjerne vil hjelpe litt til, men hun smitter jo fortsatt. Så det jeg lurer på er om det gjør noe siden kakene skal steke i ovnen etterpå uansett. Er det nok til å drepe eventuelle virus?

Anonymkode: 919f6...840

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal spise dem selv, kjør på. Hvis dette faktisk er noe du har tenkt å by andre? Nei takk.

Skrevet
4 minutter siden, amandine skrev:

Hvis du skal spise dem selv, kjør på. Hvis dette faktisk er noe du har tenkt å by andre? Nei takk.

Men VET du om virusene vil bli drept eller ikke?

HI

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men VET du om virusene vil bli drept eller ikke?

HI

Virus blir drept når det varmebehandles, ja, men kakene skal vel også stå fremme til avkjøling og kan få virus på seg igjen...
Dersom det skal serveres til andre så venter du

Anonymkode: f3571...bff

Skrevet

Ok, takk for svar! Da venter jeg med bakst til alle er både friske og smittefrie 😊

HI

Skrevet

Jeg ville ikke spist kaker som var bakt av noen med spysyke...😩

Skrevet
4 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Jeg ville ikke spist kaker som var bakt av noen med spysyke...😩

Som svart over, vi venter 😊

HI

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har to litt større barn hjemme som lå og spydde i går. Nå er formen ganske bra, og jeg vurderer å benytte anledningen til å bake noen julekaker. I så fall regner jeg med at i hvert fall ene barnet gjerne vil hjelpe litt til, men hun smitter jo fortsatt. Så det jeg lurer på er om det gjør noe siden kakene skal steke i ovnen etterpå uansett. Er det nok til å drepe eventuelle virus?

Eh... SELVFØLGELIG IKKE!! 

Anonymkode: 8caaf...aa9

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt ærlig, så skjønner jeg ikke at du tenker tanken engang

Anonymkode: 9d0e4...287

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt ærlig, så skjønner jeg ikke at du tenker tanken engang

Fordi jeg tenkte at virus blir drept under varmebehandling. Det er jo ikke ukjent det da, akkurat. Det er jo en grunn til at f.eks. fjærkre alltid må varmebehandles. Synes du virkelig logikken min var så søkt? Jeg var bare usikker på denne type virus og om det ble for kort tid med varmebehandling. Så svarte én person på akkurat det jeg faktisk spurte om, takk til henne, og vi lot da være. 

HI

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg tenkte at virus blir drept under varmebehandling. Det er jo ikke ukjent det da, akkurat. Det er jo en grunn til at f.eks. fjærkre alltid må varmebehandles. Synes du virkelig logikken min var så søkt? Jeg var bare usikker på denne type virus og om det ble for kort tid med varmebehandling. Så svarte én person på akkurat det jeg faktisk spurte om, takk til henne, og vi lot da være. 

HI

Ja, jeg synes det er litt søkt at du tenker at et barn som har omgangssyken skal være med å bake, varmebehandling eller ei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...