Gå til innhold

Reiser 23. Desember med ungene (mannen kommer 24.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal feire jul hos mi mor (2 timer unna). Ungene og jeg reiser 23. og mannen kjem 24. Desember etter jobb. Håper det går bra å være alene  er 3 unger, deriblant en med ADHD og autisme. Alder fra 5-10 år. Kjenner jeg gruer meg litt til det.  Noen andre som gjør det slik?

Anonymkode: 347ee...936

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 dag alene med ungene går vel fint?

Anonymkode: 4e643...2aa

Skrevet

Hva er problemet? Med så liten kapasitet er jo tre barn hasardiøst.

Skrevet
Akkurat nå, HeiteH skrev:

Hva er problemet? Med så liten kapasitet er jo tre barn hasardiøst.

Hva? 

Skrevet

Du får vel hjelp fra din mor når du er der?

kjører du bil med de? Ha klar litt billeker og musikk Og lydbok

Anonymkode: 74cdd...115

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1 dag alene med ungene går vel fint?

Anonymkode: 4e643...2aa

Ja, men er vi stygge som reiser ifrå eller burde vi venter på mannen. Det mener han nemlig. Han kjem forresten med båt 16.30 julaften så må hente han en halvtimes kjøretur unna der mor bor. HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du får vel hjelp fra din mor når du er der?

kjører du bil med de? Ha klar litt billeker og musikk Og lydbok

Anonymkode: 74cdd...115

Ja, håper det. Men de er litt viltre og kranglete og føler det er mitt ansvar å ha  kontroll på de og at de skal oppføre seg greit. HI

Skrevet

Selve reisen du gruer for, to timer i bil med tre barn? Slit de ut før dere drar, ut å leke, herje villt, så de er slitne når de kommer i bilen. Start turen med litt å spise, drikke i flasker som ikke søler og sats på at de sovner. 2 timer går egentlig fort.

Når du kommer frem går det vel fint, der er jo mormor og da fikser du vel dine egne tre barn greit?

Anonymkode: 80a73...05c

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selve reisen du gruer for, to timer i bil med tre barn? Slit de ut før dere drar, ut å leke, herje villt, så de er slitne når de kommer i bilen. Start turen med litt å spise, drikke i flasker som ikke søler og sats på at de sovner. 2 timer går egentlig fort.

Når du kommer frem går det vel fint, der er jo mormor og da fikser du vel dine egne tre barn greit?

Anonymkode: 80a73...05c

Nei, ser eg skreiv litt feil. Gruer meg ikke til reisen. Men lurer på om det er feil av oss å reise før mannen er klar 🙈 og litt spent på om eg klarer å roe ned ADHD gutten til å sovne lille julaften. 

Skrevet

Om mannen din vil at dere skal vente på han, så lurer jeg på når han er ferdig på jobb julaften?

Jeg hadde nok ventet på mannen min om han ønsket det. så han skulle sluppet tatt båt og kommet frem så sent.

Om han er ferdig 12 feks, så kan dere hente han på jobb og kjøre derfra og være fremme til moren din kl 14. da har dere god tid til middag. 

Anonymkode: 3b9ac...f7b

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om mannen din vil at dere skal vente på han, så lurer jeg på når han er ferdig på jobb julaften?

Jeg hadde nok ventet på mannen min om han ønsket det. så han skulle sluppet tatt båt og kommet frem så sent.

Om han er ferdig 12 feks, så kan dere hente han på jobb og kjøre derfra og være fremme til moren din kl 14. da har dere god tid til middag. 

Anonymkode: 3b9ac...f7b

Vi må ta to ferjer for å komme frem. Han slutter 12, men fra jobben hans og til mor et det en halv time lengre i reiseveg. Det er vel ca. 2.5 time dersom det klaffer med ferjer.

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ser eg skreiv litt feil. Gruer meg ikke til reisen. Men lurer på om det er feil av oss å reise før mannen er klar 🙈 og litt spent på om eg klarer å roe ned ADHD gutten til å sovne lille julaften. 

«ADHD-gutten»?! Er du moren hans og kaller han ADHD-gutten?! Kaller du barnet med autisme for «autisten» også?! Du trenger alvorlig talt litt veiledning... 🙄

Anonymkode: 15401...6f5

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«ADHD-gutten»?! Er du moren hans og kaller han ADHD-gutten?! Kaller du barnet med autisme for «autisten» også?! Du trenger alvorlig talt litt veiledning... 🙄

Nei,sjølvsagt ikkje. Men det blei slik her for å korte det ned. 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å, klapp igjen!

Anonymkode: 33292...cf5

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vent på mannen din. Det hadde jeg gjort. Men det finner dere ut av. 

Anonymkode: ba3cc...8d3

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, håper det. Men de er litt viltre og kranglete og føler det er mitt ansvar å ha  kontroll på de og at de skal oppføre seg greit. HI

Det er det jo selvsagt. Men du har vel oppdratt dem så de kan tas med ut blant folk?

Skrevet

Her ville jeg reist sammen som familie . Mer økonomisk og mye hyggeligere. Når det er sagt bør du kunne håndtere de ungene du har selv også. Jeg hadde ikke kunne fungert dersom jeg var avhengig av å ha med meg mannen på alt pga at jeg ikke kunne håndtere ungene. Det hadde blitt veldig begrensende. 

Skrevet

Reis dagen før og la barna få en hyggelig julaften hos bestemor. Mannen kommer etter jobb.

Anonymkode: 9d0fb...578

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...