Gå til innhold

Samvær som ikke fungerer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gjorde det slutt for 2 år siden , barnet er 3 år. Fra hun var 1 år hadde vi 50/50. 
Far har fått seg jobb på båt, siden februar har han vært mer eller mindre borte. Hatt barnet alt i fra 2-7 dager på de mnd. 

I august ble jeg lei av at alt ble så ustabilt , aner ikke om han henter barnet i bhg en gang.
Alt er blitt ustabilt ang samvær. Så jeg søkte om bidrag. Han har nå fått vite hva han skal betale , og nekter nå samarbeide med meg. Jeg er «svindler» og har «skutt meg selv i foten». Og «barnet er mitt problem». 

Har dialog me barnehagen ang dette og de etterspør samværskontrakt , dette nekter han å skrive på. 
Jeg ønsker jo å det for å få det mere stabilt. 
Istedenfor å ha barnet så står han ofte flere turer for å tjene penger istede. 
Er frustrert for det er ingen hjelp å få noen sted . Ikke familievernkontor(dukker ikke opp) , barnevernet kunne ikke hjelpe. Eneste som gjenstår er advokat , og det har jeg ikke råd til. 

Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 30f63...0c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kall ham inn til ny mekling uansett - det vil bli journalført at han ikke møter til møtene, det vil virke mot ham etterhvert, for han viser et mønster hvor han sabotterer samarbeidet.

Journalfør det samværet han faktisk har, dokumenter det så godt som mulig - spar på meldinger, mail, skriv referat fra telefonsamtaler dere har osv. Og så sender du krav om endret bidrag gjennom nav, om du ikke allerede har gjort det.

Ta kontakt med JURK eller Jussbuss, de kanskje hjelpe deg.

Har du dokumentert alt over tid (samvær, frafall fra samvær, manglende beskjeder om samvær, at du ikke kan stole på at han henter - noter alle dager han dropper noe, få det også bekreftet av bhg. om mulig - alle mail, sms og referat fra alle samtaler/telefonsamtaler dere har hatt, alle fvk-avtaler han ikke møter til, meklinger han ikke møter til osv.) og setter alt opp veldig ryddig og ordentlig i kronologisk rekkefølge, samt skriver et godt sammendrag selv over situasjonen, hvordan ting har fungert og ikke fungert, da vil du spare veldig mye advokatutgifter, for da har du gjort det meste på forhånd selv. Har du lav nok inntekt kan du kanskje søke fri rettshjelp? Hvis ikke ville jeg hørt med familie, om noen av dem kan hjelpe deg litt med advokatomkostninger (mot at du gjør det meste selv på forhånd).

Anonymkode: 640bd...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...