Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 Hei, jeg er ny i Norge og vil prøve å gå på ski. Må jeg kjøpe nye eller går brukt på Finn.no bra? Hvordan finner jeg riktig lengde på ski og staver? Finnes det ski som ikke må smøres? Takk for hjelpen! Anonymkode: 0ae7c...0b7
Superdolly Skrevet 1. desember 2019 #2 Skrevet 1. desember 2019 Du må ikke kjøpe nye. Men fordelen hvis du kjøper nye, er at du kan få hjelp i en sportsbutikk til å finne riktig lengde og spenn i skiene, slik at de passer deg. Ellers er en grei huskeregel at kortere ski er lettere å styre/ svinge med, og gå fiskebein med når du er uerfaren. Lengre ski er lettere å gå fort med. (Svigerfar er litt bekymret for meg. Jeg er 167 cm høy og skiene mine er 185 cm lange. Han mener at jeg kommer til å gå på trynet fordi tuppene vil ta ned i skiløypa når jeg går fort i diagonalgang. Jeg fortalte ham at det slett ikke er et problem for meg 😝.) Det finnes ski som ikke trenger å smøres. Du kan kjøpe smørefrie ski (jeg vet ikke om det finnes til voksen) eller felleski. De går litt saktere i nedoverbakkene, men det kan også være en fordel hvis du er uerfaren.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #3 Skrevet 1. desember 2019 Kjøp felleski. Kan kjøpes brukt, men du må kjøpe det som passer til din lengde og vekt Anonymkode: 7bda1...50e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 Ok, takk for hjelpen👍 Anonymkode: 0ae7c...0b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå