Gå til innhold

Tenåringer og helsefarlige rom ☠️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere? 
Jeg har flere ganger vasket ned rommet hans når han er borte, ryddet og ordnet, men det flyter over igjen.. 

Han blir glad for at jeg gjør det, men det virker som om han ikke klarer å holde det i orden lengre enn noen dager. 

Blir bekymret for helsen hans og er skikkelig drittlei av å ta tak i det sjøl, men kan jo ikke la han leve i kaoset heller :( 

Anonymkode: 9b97e...7e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det sammen med han. Han rydder og du vasker. Og det er en forutsetning for å få ukelønn e.l.

Anonymkode: a962e...52a

Skrevet

Jo, en tenåringsgutt kan få leve i kaoset. Han dør ikke av det.

Og han lærer ikke å rydde og vaske hvis du fortsetter å gjøre det for ham heller.

Jeg ville enten ha latt ham leve med det som det er, eller "tvunget" ham til å gjøre det selv med jevne mellomrom. Ville ALDRI ha gjort det for ham, til nød sammen med ham.

Anonymkode: c03ad...f94

Skrevet

Helsefarlig? Hva er det han driver med der? Rotete er ikke helsefarlig. 

Anonymkode: e2f48...be9

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, en tenåringsgutt kan få leve i kaoset. Han dør ikke av det.

Og han lærer ikke å rydde og vaske hvis du fortsetter å gjøre det for ham heller.

Jeg ville enten ha latt ham leve med det som det er, eller "tvunget" ham til å gjøre det selv med jevne mellomrom. Ville ALDRI ha gjort det for ham, til nød sammen med ham.

Anonymkode: c03ad...f94

Jo, han har vært med noen ganger og han tvinges til å rydde selv også. Men er det litt sånn tenåringer er? 

Jeg synes ikke noe om at han har med venner/vil ha overnatting når han ikke holder orden. Blir bare krangling ut av det.. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Helsefarlig? Hva er det han driver med der? Rotete er ikke helsefarlig. 

Anonymkode: e2f48...be9

Støv.... 

Skrevet

😁

Mitt rom da jeg var tenåring var absolutt rotete og tett og lite utluftet og helt sikkert ikke sunt. (Dette var i tillegg 10-året da alle former for freyonspray var det største). Det varte ikke evig. Ble voksen jeg også.

Anonymkode: 6c6f0...92b

Skrevet

Haha hva er problemet? Den som bor der dør ikke og venner på besøk kommer uansett og er likedan selv. Krev full vask&rydd månedlig, og fjerning av matrester daglig. Drit i resten. Og for guds skyld ikke gjør jobben sjøl 

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Støv.... 

Jesus.

Skrevet
På 1.12.2019 den 13.03, sug lut skrev:

Jesus.

Vi har støvallergier i familien. Da er det ikke særlig greit å ha et nedstøvet rom. 
Jeg er ikke akkurat en sånn person som har støv på hjernen, men når det er allergi i familien og fetteren hans har det (som også er bestekompisen), overnatter ofte... så må jeg jo bry meg om støvet.

Hva gjør dere andre med tenåringenes rom? 

Skrevet

De får ikke ha overnatting om det ikke går an å komme inn der, da må de rydde først.

Ellers vasker jeg ikke klær som ikke blir båret til vaskerommet, så de tar selv en opprydning i klær som ligger strødd når det begynner bli tomt i skapet.

Jeg maser om at oppvask må tas til kjøkkenet daglig.

Ellers rydder jeg litt sammen med dem, i går tok 15-åringen rommet sitt, skiftet på sengen, ryddet alt skittentøy, støvsugd gulvet og tørket støv av pulten. Særlig mer har han ikke der inne så det tar ikke allverdens tid, men det er jo kjedelig selvfølgelig ;) Jeg var mest der inne og holdt han med selskap, skravlet litt og hjalp litt med ryddingen, han gjorde det meste selv.

Det går seg til, 18-åringen her har blitt ganske selvdreven på dette med rydding av rommet. Men han har kjæreste som overnatter da, hun hadde sikkert ikke giddet være her om han ikke holdt det i orden, hehe.

Anonymkode: c937a...fb9

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De får ikke ha overnatting om det ikke går an å komme inn der, da må de rydde først.

Ellers vasker jeg ikke klær som ikke blir båret til vaskerommet, så de tar selv en opprydning i klær som ligger strødd når det begynner bli tomt i skapet.

Jeg maser om at oppvask må tas til kjøkkenet daglig.

Ellers rydder jeg litt sammen med dem, i går tok 15-åringen rommet sitt, skiftet på sengen, ryddet alt skittentøy, støvsugd gulvet og tørket støv av pulten. Særlig mer har han ikke der inne så det tar ikke allverdens tid, men det er jo kjedelig selvfølgelig ;) Jeg var mest der inne og holdt han med selskap, skravlet litt og hjalp litt med ryddingen, han gjorde det meste selv.

Det går seg til, 18-åringen her har blitt ganske selvdreven på dette med rydding av rommet. Men han har kjæreste som overnatter da, hun hadde sikkert ikke giddet være her om han ikke holdt det i orden, hehe.

Anonymkode: c937a...fb9

Takk for godt svar. Sliter med eldste gutten på 14 som bryr seg katta om hvordan rommet ser ut. 
Han må gjøre mye selv og jeg er gjerne med å hjelpe, men at er jo sååå kjedelig, teit og vanskelig.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...