Gå til innhold

Hvor kjøper du juleribbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pleid å kjøpe hos slakter, men lurer på om det er like bra med en frossen fra Rema1000 eller Meny. Noen som har prøvd de vanlige, butikk-kjøpte ribbene?

Anonymkode: 755b7...1b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slakteren her i byen la ned for et par år siden, så siste årene har vi kjøpt på meny. Men kjøper fersk da, har ikke kjøpt frossen. Den har vært veldig god den. 

Anonymkode: e126c...e15

Skrevet

Vi kjøper enten fra grøstad eller kolonihagen. Disse har kun kjøtt fra griser som har gått ute og hatt et bra liv. De har ikke stått innelåst i betongbinge hele livet. Vi ønsker ikkke å støtte griseindustrien. 

Anonymkode: 5a00b...874

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi kjøper enten fra grøstad eller kolonihagen. Disse har kun kjøtt fra griser som har gått ute og hatt et bra liv. De har ikke stått innelåst i betongbinge hele livet. Vi ønsker ikkke å støtte griseindustrien. 

Hvorfor drepe lykkelige dyr? Må da være bedre at de som lider og lever under forferdelige forhold får slippe? 

Anonymkode: 69ce3...778

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor drepe lykkelige dyr? Må da være bedre at de som lider og lever under forferdelige forhold får slippe? 

Kjempe smart deduksjon! 

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig godt poeng! Kan man bestille disse på nett?

Anonymkode: 755b7...1b9

Skrevet
2 minutter siden, Jul herfra og til månen skrev:

Kjempe smart deduksjon! 

Takker og bukker, spesielt for å ha lært meg ett nytt ord. 

Skrevet

Jeg kjøper frossen fra Gilde. Jeg har brent meg på å kjøpe fersk et par ganger. Man vet sjelden hvor lenge den har ligget i disken eller om temperaturen har vært god hele veien. En gang skulle jeg sette ribba i ovnen på julaftens formiddag, den hadde da ligget i to dager med salt og pepper, og oppdaget at den var sur. 15 minutter til butikken stengte og mannen raste avgårde. Heldigvis fikk han tak i to små ribber og det ble mat til alle på julaften. Etter det har jeg bare kjøpt frossen, og den blir kjempegod når den er stekt på riktig måte. 

Anonymkode: aa479...7f6

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøper frossen fra Gilde. Jeg har brent meg på å kjøpe fersk et par ganger. Man vet sjelden hvor lenge den har ligget i disken eller om temperaturen har vært god hele veien. En gang skulle jeg sette ribba i ovnen på julaftens formiddag, den hadde da ligget i to dager med salt og pepper, og oppdaget at den var sur. 15 minutter til butikken stengte og mannen raste avgårde. Heldigvis fikk han tak i to små ribber og det ble mat til alle på julaften. Etter det har jeg bare kjøpt frossen, og den blir kjempegod når den er stekt på riktig måte. 

Det har jeg også opplevd med fersk (dyyyyyr) ribbe. Oppdaget det heldigvis lille julaften. 

Anonymkode: 6a678...a96

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En av grunnene til at jeg også kjøper frossen ribbe. 

Jeg kjøper Gilde. 

Anonymkode: 4bd8c...9cf

Skrevet

Gildes frossen, kjøp på Coop. Blir helt ypperlig etter rett behandling. 

Anonymkode: 5e354...a09

Skrevet

Sverige. 

Anonymkode: 8b9d8...370

Skrevet

Ringer det lokale slakteriet i begynnelsen av desember og beskriver hvordan jeg vil ha ribba (størrelse, form, mengde fett osv), de sender til den lokale Kiwi-butikken med navnet mitt på rundt 20.desember. Er også kresen på pinnekjøttet, så bestiller det også direkte. 

Etter at nortura la ned sitt slakteri slik at dyrene må reise en halv evighet og kjøttet like langt tilbake har jeg ikke spist Gilde. 

Anonymkode: b1df4...dc1

Skrevet

Til den lokale slakteren. Greit å støtte små produsenter samt at kjøttet er det beste syns jeg😊

Skrevet

Handler ribbe og pinnekjøtt hos den lokale slakteren. Alltid fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...