Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #1 Skrevet 1. desember 2019 Jeg har hjulpet håndballaget til datteren min, og solgt kalendere nå før jul. De koster 150 kr stykket, og vi har forhåndssolgt 80 stykker ca. Men. Nå når jeg har kjørt de rundt, er det påfallende mange som ikke betaler. De bare tar imot, og tusen takk, og begynner å prate om noe annet. Jeg syns det er så pinlig å be om penger! Så til alle dere greie som støtter lag og foreninger - husk å betale. 😋 Anonymkode: 64010...ad8
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #2 Skrevet 1. desember 2019 Ser problemet. Huff. men et lite tips er ikke gi de den i hånden før de har betalt. Vis de heller bilder eller en demo, så får de den ekte når de har betalt. Anonymkode: c72b2...e76
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #3 Skrevet 1. desember 2019 Veldig rart. Du kan jo bare si "hvordan ønsker du å betale? Husker aldri om folk skulle vippse eller bruke kontanter" Du drar vel ikke uten at de har betalt? Anonymkode: 4c595...511
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #4 Skrevet 1. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Veldig rart. Du kan jo bare si "hvordan ønsker du å betale? Husker aldri om folk skulle vippse eller bruke kontanter" Du drar vel ikke uten at de har betalt? Anonymkode: 4c595...511 Problemet er at jeg har kalenderne med på jobben, og der kommer folk innom kontoret og henter. Og så tusler de av gårde med "tusen takk!" Da blir det så vanskelig med "hei, du må betale!" Jeg må vel bare bli tøffere. 🙈 HI Anonymkode: 64010...ad8
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #5 Skrevet 1. desember 2019 Du får skrive en plakat over med pris Anonymkode: ce2ba...79a
Tipp topp Skrevet 1. desember 2019 #6 Skrevet 1. desember 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at jeg har kalenderne med på jobben, og der kommer folk innom kontoret og henter. Og så tusler de av gårde med "tusen takk!" Da blir det så vanskelig med "hei, du må betale!" Jeg må vel bare bli tøffere. 🙈 HI Anonymkode: 64010...ad8 Du må bli tøffere. Når de sier Tusen takk, svarer du feks bare «fint om du VIPPSEr over x kr».
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #7 Skrevet 1. desember 2019 Da sender du en vippsforespørsel med pris og kommentar: kalender. verre er det ikke Det er ikke flaut å be om betaling for noe noen har bestilt, altså. Anonymkode: cc5e0...62a
Bruker3 Skrevet 1. desember 2019 #8 Skrevet 1. desember 2019 Ærlig talt, her må du bli tydeligere. "Vil du betale med vipps?" Så enkelt.. Send forespørsel på vipps til dem som ikke har betalt
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #9 Skrevet 1. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at jeg har kalenderne med på jobben, og der kommer folk innom kontoret og henter. Og så tusler de av gårde med "tusen takk!" Da blir det så vanskelig med "hei, du må betale!" Jeg må vel bare bli tøffere. 🙈 HI Anonymkode: 64010...ad8 Hva får folk til å tro at du deler ut gratis kalendere da? Det er jo ikke akkurat normal oppførsel å taa ting fra kollegaer Anonymkode: bac85...08b
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #10 Skrevet 1. desember 2019 Da sender du en felles melding til alle som har hentet: "Hei alle sammen. Tusen takk for støtten til XXX ved å kjøpe årets julekallender. Jeg må nå betale inn vår del så alle må vipse til meg på 12345678 i løpet av dagen 150,- pr. kalender. Lykke til alle sammen, håper dere vinner" Anonymkode: 17b46...cbe
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #11 Skrevet 1. desember 2019 Du må bli tøffere. Når folk sier tusen takk, svarer du værsågod og lykke til, vil du betale kontant eller med vipps? Anonymkode: 01833...645
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #12 Skrevet 1. desember 2019 Skjønner det. Jeg er inkluderingskontakt for fotball klubben. Jeg må ringe til dem som ikke har betalt treningsavgift. De jeg ikke kjenner så godt er jo greit å ringe. Men det er også noen som er på laget til min sønn også, og de er det verre å ringe til. Anonymkode: a9f86...057
HeiteH Skrevet 1. desember 2019 #13 Skrevet 1. desember 2019 På siden, men: Ting man skal selge har ikke noe på jobben å gjøre. Er det et sted jeg forventer å ikke måtte forholde meg til om kollega Karis datter selger lodd til inntekt for korpset, så er det på jobb. Og selv om salget eventuelt skjer andre steder så er det en uting at utleveringssted er arbeidsplassen. Det stjeler tid fra arbeidsgiver og er irriterende for kollegaer.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #14 Skrevet 1. desember 2019 Ville du selv ha ønsket å bli gjort oppmerksom på at du hadde glemt å betale noe, Hi? Ville du tenkt at det var kjempepinlig av den som minnet deg på at du ikke hadde betalt? Her er det bare å slutte å tenke og begynne å gjøre! Du har selv skapt situasjonen fordi du leverer ut kalendere uten å be om betaling, dermed får du mer jobb nå med å kreve pengene inn. Se på dette som en fantastisk mulighet for å utvikle deg selv - enten du vil eller ei så må du nå be om å få betaling for kalenderne, se på det som en trening for deg selv til å bli tydelig og sette normale krav til andre uten å lage noen større sak ut av det for din egen del. Send ut meldinger til alle det gjelder i kveld, så er det gjort og du trenger ikke lage større drama ut av dette for deg selv. Slutt å tenke og gruble og føle - bare gjør det! Og neste år - da spør du de som vil kjøpe om de vil betale med det samme eller når de får kalenderen. Og så gir du selvfølgelig ikke ut noe før du har fått betaling for det! Men nå - send meldinger til de det gjelder. Nå! Anonymkode: 8a5cf...031
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå