Gå til innhold

Hvorfor annonsere at dyr dør på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor strømmer alle til for å kommentere? 
Jeg vet når dyrene til de jeg kjenner dør, men aner ikke noe om når menneskene i familien deres dør. For det er slike ting man ikke annonserer. 
Blir folk så knyttet til durene sine at de må offentliggjøre døden til en katt eller en gullfisk? Jeg har sett «dødsannonse» for katter, hunder, marsvin, hamster og gullfisk. Men sjelden for mennesker.

Anonymkode: efda4...221

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mens jeg ser det motsatte, at folk poster dødsannonser på Facebook. Kan ikke huske å ha lest om døde dyr..men det er ikke noe som ville festet seg i minne.

Anonymkode: 6a972...a9d

Skrevet

Jeg tenker at folk får bruke FB som de vil. 

Anonymkode: a009e...657

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at folk får bruke FB som de vil. 

Mens jeg tenker at folk bør «reddes fra seg selv» på sosiale medier av og til. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mye mulig det, mange som hverken burde hatt tilgang til FB eller anonymforum på nett. At folk annonserer at feks hunden er død, eller bestemoren går for meg ikke under å trenge beskyttelse mot seg selv. 

Skrevet

tenker folk må slutte og legge seg oppi alt hva andre gjør jeg :)

Anonymkode: fe201...85a

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, så av alt det rare, ekle, ondskapsfulle og syke som postes der, så er det de personene som annonserer at kjæledyret de var glad i er død, som trenger å reddes fra seg selv?

Anonymkode: f59c9...0ea

Skrevet

Hvorfor mener du at man burde unngå å poste at kjeledyret er dødt?

Det er ofte sånn at man har venner med felles interesser. Jeg driver med hest og hund, dermed har jeg også veldig mange på min venneliste som driver med hest og hund. Dyrene er gjerne det som har gjort at man har blitt kjent. Dermed føles det også naturlig å si noe når et dyr dør.

Nå har jeg adri tenkt over om det er vanligere å anonsere dyrs død enn menneskers død på some, men det er da absolutt ikke uvanlig å dele dødsannonser. Når det er sagt, så tenker jeg at dersom det er mer vanlig å dele dødsfall blant dyr enn blant mennesker, kan det hende det har med behovet for å dele å gjøre. Det finnes tross alt ikke dødsanonser for dyr andre steder enn på some. Det kan derfor hende at enkelte ikke ser hensikten med å dele et dødsfall som er annonsert andre plasser, men likevel ønsker å dele dødsfallet til et kjeledyr, nettopp fordi dette er eneste muligheten.

Anonymkode: cd66f...c00

Skrevet

Jeg gjorde det når hunden vår gjennom 11 år døde i fjor, mye fordi jeg ikke orket spørsmålene hvis de så oss uten hunden osv, ja, sikkert kjempe teit. De nærmeste visste selvsagt om det før jeg delte det der. Men med mange hundevenner osv, så er det en støtte.

Anonymkode: d1b00...f2f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg gjorde det når hunden vår gjennom 11 år døde i fjor, mye fordi jeg ikke orket spørsmålene hvis de så oss uten hunden osv, ja, sikkert kjempe teit. De nærmeste visste selvsagt om det før jeg delte det der. Men med mange hundevenner osv, så er det en støtte.

Nei, det er ikke teit i det hele tatt

Anonymkode: f59c9...0ea

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke teit. Min hund som nå er 14 år har betydd mye for meg i en svært tøff tid. Hadde jeg ikke hatt han da det var som mørkest er det ikke sikkert jeg hadde vært her i dag. 

Nå har jeg mann og familie men hunden min er oss alle kjær. Den dagen han blir borte (ganske snart) vil jeg bok sørge lenge. Om jeg deler på FB vet jeg ikke men jeg påberoper meg retten til å si at hunden min betyr enormt mye for meg, og ja sorgen vil være stor. 

Så får skrullene som mener at det er merkelig å bli så glad i en hund. Slike mennesker har jeg ikke i livet mitt, OG DET ER JEG GLAD FOR. 

Skrevet

Av alt det rare jeg ser som folk legger ut på Facebook, er "dødsannonser"/kjærlighetserklæringer om døde dyr virkelig ikke blant det merkeligste. Synes det er helt ok at de skriver noen ord og legger ut noen fine bilder, og fint at de får støtte. Selv er jeg ikke så dyrekjær, men disse innleggene plager meg virkelig ikke.

Anonymkode: f3a9b...4c9

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke teit. Min hund som nå er 14 år har betydd mye for meg i en svært tøff tid. Hadde jeg ikke hatt han da det var som mørkest er det ikke sikkert jeg hadde vært her i dag. 

Nå har jeg mann og familie men hunden min er oss alle kjær. Den dagen han blir borte (ganske snart) vil jeg bok sørge lenge. Om jeg deler på FB vet jeg ikke men jeg påberoper meg retten til å si at hunden min betyr enormt mye for meg, og ja sorgen vil være stor. 

Så får skrullene som mener at det er merkelig å bli så glad i en hund. Slike mennesker har jeg ikke i livet mitt, OG DET ER JEG GLAD FOR. 

Takk. De betyr utrolig mye og savnet er der enda, 1 år etter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...