Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #1 Skrevet 30. november 2019 Om du ikke gjør det så er du ferdig... jeg mener det du er dø... Jævla taper du kommer til å kjøre NAV toget faen ass.. Snitcher du da dreper jeg deg.. Jeg er sjokkert over språket til 5 klassinger. Jeg har en gutt som nekter å gå på skolen for han fikk drapstrussel på hjemveien fra skolen på onsdag. Et par av de andre gutta i klassen, hadde sagt at han måtte ta med 200 kr på skolen som de skulle snike seg i butikken med. Om han ikke gjorde det var han ferdig.. og på kvelden kom tekstmelding om at han skulle drepes om han «snitcha». På dagen på fredag kom meldingen om at han varen jævla taper som var dømt til å kjøre nav toget... Vi kontaktet skolen og Forebyggende enhet hos politiet. Ut av samtalene vi hadde på fredag virket det som dette var sånn i barn i dag pratet... Anonymkode: ec207...9db
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #2 Skrevet 30. november 2019 Det er ikke ok å si uansett alder, tenker jeg. Bra dere tar tak. Anonymkode: 68111...71c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #3 Skrevet 30. november 2019 Bra dere tar tak i det! Sånne ting har jeg ikke hørt om, nå er min i 8.klasse. Anonymkode: 239cf...40b
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #4 Skrevet 30. november 2019 Overhodet ikke greit å si sånn. Må slås hardt ned på hos den det gjelder. Anonymkode: 5bcb1...4c5
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #5 Skrevet 30. november 2019 Hjelpes!! Var ikke vanlig her iallefall. Godt du tar tak i det for det er slettes ikke greit. Anonymkode: 19faf...5b8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #6 Skrevet 30. november 2019 Det er ikke ok å si, men snakker dere ikke med foreldrene? Anonymkode: 7ca72...16e
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #7 Skrevet 30. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er ikke ok å si, men snakker dere ikke med foreldrene? Anonymkode: 7ca72...16e De er også informert, de var også på samtale i går. Men helt ærlig tror jeg ikke det hjelper? Anonymkode: ec207...9db
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #8 Skrevet 30. november 2019 Hjelpes for et språk. Har en gutt i 7. klasse, og de prater virkelig ikke sånn til hverandre. Det med Nav vet de ikke noe om. Har og en datter på 18 år, og har da aldri opplevd sånn prat der heller. Anonymkode: 1bb25...6cb
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #9 Skrevet 30. november 2019 Når du kommer trekkendes med politiet så bekrefter det jo bare det de advarte sønnen din om. Det var dumt. Du skulle bare gitt han 200 kroner istedet. Anonymkode: 354d1...410
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #10 Skrevet 30. november 2019 Ikke vanlig men det skjer. Min går i 6 trinn og det har vært noe sånt der. 2 stk i klassen vil bestemme over de andre guttene. Dem sier: du må gjøre som vi sier, hvis ikke så henter vi Pål og Knut som banker deg. Pål og Knut går på ungdomsskolen. Dette ble tatt tak i og det har blitt bedre. Dette er gutter som tydeligvis ikke har det bra hjemme. Anonymkode: 5d99a...b51
amandine Skrevet 30. november 2019 #11 Skrevet 30. november 2019 Det der høres jo helt vilt ut! Håper dere får ordnet opp.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #12 Skrevet 30. november 2019 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når du kommer trekkendes med politiet så bekrefter det jo bare det de advarte sønnen din om. Det var dumt. Du skulle bare gitt han 200 kroner istedet. Anonymkode: 354d1...410 Er du seriøs nå??😱 Nekter å tro at voksne oppegående mennesker kan mene noe sånt! Anonymkode: 239cf...40b
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #13 Skrevet 30. november 2019 Datteren min ble trukket inn i et rom av tre gutter. De holdt henne fast og trakk hetta hennes over ansiktet. Etterhvert slapp de henne, men han ene sa: «Vi følger med på deg, og hvis du forteller det til noen, gjør vi det igjen og igjen.,» Hun hadde gått på skole en uke, og var ikke fylt 6 år enda. «Tenk hvis jeg slutter å puste neste gang» sa hun.. Heldigvis fortalte hun det, og det ble slått hardt ned på. Men gutta skuler fortsatt, flere år senere., Og jeg lurer på hva han har opplevd, han som i en alder av 6 år truet henne på denne måten.. Anonymkode: 8cb84...6b2
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #14 Skrevet 30. november 2019 Nei, det er ikke greit, og det er ikke vanlig, men det skjer. Fint at dere tar tak i det før det utarter mer, for vi vil ikke ha et slikt klassemiljø. Anonymkode: 20936...b95
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #15 Skrevet 30. november 2019 Ville flyttet vekk fra Oslo om jeg var deg Anonymkode: 2e2ea...905
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #16 Skrevet 30. november 2019 Til.... 905: Mobbing, og at barn kommer med trusler skjer desverre over hele landet. De to mest omtalte mobbesakene nå er fra Kristiansand og Grimstad (Daniel og "Per"). Det som skjer på noen VGS i Oslo er "gjenger" som barker sammen (ikke så ofte at helt utenforstående er involvert). Ikke at det er ok, for det er det virkelig ikke, men det er naivt å tro at dette kun kan skje i Oslo. For å svare hi:nei, det er virkelig ikke vanlig eller normalt. Håper gutten din, og klassemiljøet får den hjelpen de/dere trenger. Anonymkode: da86a...a46
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #17 Skrevet 30. november 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Når du kommer trekkendes med politiet så bekrefter det jo bare det de advarte sønnen din om. Det var dumt. Du skulle bare gitt han 200 kroner istedet. Anonymkode: 354d1...410 Dust! Anonymkode: d3ef3...343
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #18 Skrevet 30. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ville flyttet vekk fra Oslo om jeg var deg Anonymkode: 2e2ea...905 Vi bor ikke i Oslo. Anonymkode: ec207...9db
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #19 Skrevet 30. november 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Når du kommer trekkendes med politiet så bekrefter det jo bare det de advarte sønnen din om. Det var dumt. Du skulle bare gitt han 200 kroner istedet. Anonymkode: 354d1...410 Det var skolen som kontaktet politiet vi kontaktet kun skolen. Anonymkode: ec207...9db
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #20 Skrevet 30. november 2019 Nei, det er ikke normalt. Og disse er altså etnisk norske? Anonymkode: ae786...2de
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #21 Skrevet 30. november 2019 Datteren min fikk beskjed om at hun kom til havne på kirkegården om hun ikke tok med penger påfølgende skoledag. Tok en tlf til moren til denne jenta, som ble veldig lei seg etter en alvorsprat. De to er bestevenner nå. Men NEI! Det er absolutt IKKE greit. Godt dere tok tak i dette! Anonymkode: 6686c...761
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #22 Skrevet 30. november 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Når du kommer trekkendes med politiet så bekrefter det jo bare det de advarte sønnen din om. Det var dumt. Du skulle bare gitt han 200 kroner istedet. Anonymkode: 354d1...410 Ja, det var kjempelurt! Bra å lære pøblene at slike trusler gir gevinst, så de bare kan fortsette med det de gjør og la sønnen din bli deres slave. Klapper for dét forslaget 🤦♂️ Anonymkode: 6686c...761
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #23 Skrevet 30. november 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke ok å si, men snakker dere ikke med foreldrene? Anonymkode: 7ca72...16e Er du virkelig så blåøyd at du tror at det å prate med foreldrene alltid løser saken? Har du virkelig ikke observert alle idiotene vi omgir oss med? Anonymkode: 4792e...e71
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #24 Skrevet 30. november 2019 Hadde en nabogutt på besøk en gang, som sa i en truende tone til min sønn: Om jeg ikke får den leken så dreper jeg deg. Nå var det slik at jeg heldigvis overhørte det så jeg gikk rett bort var rasende og sa i en kjempe streng stemme: 'Sånt sier man ikke. Skal du være her så skal jeg ikke høre noe slikt igjen og du har med å unnskylde med det samme.' Jeg tror han skjønte alvoret når han så hvor sint jeg var. Slike ting er ikke greit. Hva sier skolen? Bagitaliserer skolen dette så ville jeg ha kontaktet barnevernet for noen trenger hjelp med oppdragelsen av sine barn. Anonymkode: 0cea9...393
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #25 Skrevet 30. november 2019 Jeg kontaktet politiet i en lignende sak, der hadde skolen ikke tatt det nok på alvor. Politiet tok det alvorlig, kontaktet skolen og krevde at de fulgte opp dette umiddelbart, og de kalte også inn barna det gjaldt og foreldrene. Har en mistanke om at bv også ble koblet inn siden det også var mistanke om at minst en far var minst psykisk voldelig. Det ble i hvert fall ryddet opp og det har ikke vært problemer siden. Så du kan godt snakkke med politiet selv, Hi. Dere har jo også bevis å vise frem. Fokuser på viktigheten av at dette blir tatt tak i nå, for om 2-3 år er det trolig for sent å få snudd disse andre guttene. Det fokuserte jeg på hos politiet, at dette var sjansen samfunnet fikk for å hjelpe barna fra å ende som kriminelle. Politiet var enig. Anonymkode: 22530...ddf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå