Gå til innhold

Handler dere julegaver på nett eller i butikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller litt begge deler?

Anonymkode: d2386...ef7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nett, men det er pga jeg har ME og klarer ikke gå ut å handle

Anonymkode: 06c6a...b64

Skrevet

Bare i butikk

Anonymkode: 417a8...1b1

Skrevet

Begge deler.

Det jeg kan gå i butikkene her kjøper jeg lokalt. Ting fra div spesialbutikker bestiller jeg på nett.

F eks danser datteren min - men det er ingen butikk her som selger sko/utstyr. Så det må bestilles. Gokaffen til svigermor kjøper jeg på vår lokale kaffebar. Osv.

Anonymkode: 931fd...406

Skrevet

Prøver å handle lokalt så godt som det lar seg gjøre .

Skrevet

Nesten bare på nett pga de lave prisene. Så gavene har kommet på maks 130 kr per gave pga masse tilbud. Kjøpte for eksempel etter barnespill som har kostet 400 kr som nå koster 50 kr. Kjøpte dette spillet til to av tantebarna. En dvdfilm søsteren min ønsket seg var på tilbud til 60 kr i nettbutikk som koster 200 kr i butikken.

Anonymkode: 02178...663

Skrevet

Prøver å handle mest mulig lokalt, men handler det jeg ikke får tak i nærområdet på nett. Betaler gjerne litt mer For varer for å beholde nærbutikkene!

Anonymkode: ee9d0...5c6

Skrevet
1 time siden, TinaK 1990 skrev:

95% på nett

Hvilken butikk har så mye rabatt?

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken butikk har så mye rabatt?

Hun mener at hun handler 95% av gavene på nett

Anonymkode: 417a8...1b1

Skrevet

Er ikke så lenge før det kommer tråder her om stadig flere som er misfornøyd over hvor høy arbeidsledigheten da er blitt, at det er blitt så mange som må få penger fra nav...

...og så ser de ikke at de har bidratt til en massiv butikkdød selv, ved å kjøpe så mye på nett.

Varehandelen sysselsetter ca. 350 000 ansatte, bare helsevesenet sysselsetter flere.

Dagens blåblå regjering vil fra nyttår heve grensen for toll fra varer fra utlandet til 3000 kr. på klær - mens butikkene må fortsette å betale for toll på de varene som de tar inn. Ergo vil enda flere kjøpe på nett, mer butikkdød.

Og når butikkene dør så minsker det inntektene til kommunene, utgiftene øker - og da kommer trådene her inne hvor folk vil klage fordi kommunen ikke gir gode nok tilbud til innbyggerne.

Og så lurer folk på hvorfor?

Hver og en av oss velger hvilken fremtid vi ønsker - ønsker vi å beholde arbeidsplasser i Norge, eller vil vi frivillig gi dem bort til utlandet? Er vi også villige til å betale de enorme kostnadene som vil komme pga. disse valgene om noen år? Eller driter vi i det fordi vi forhåpentligvis ikke blir særlig rammet selv, men overlater problemene til våre barn og barnebarn?

Anonymkode: 70717...5bc

Skrevet

Butikk så sant jeg får tak i produktet. I år er det bare én gave som er kjøpt over nett. Veldig bevisst valg.

Anonymkode: 14049...00c

Skrevet

Handler kun i butikk. Er opptatt av å beholde de butikkene vi har i den lille byen vår. 

Anonymkode: 6d703...852

Skrevet

Kun på nett. Er livredd for å gå i butikker på kjøpesenter, så da ligger jeg unna 

Anonymkode: 81398...c62

Skrevet

Alt jeg kan på nett. Ønsker ikke kaste bort tiden min på kjøpesenter i nov-des, eller resten av året. 

Anonymkode: 5a0ef...346

Skrevet

Jeg pleier å handle alt på nett siden jeg synes det er stressende å gå i butikker. Det eneste jeg kjøper i butikker noensinne (bortsett fra dagligvarer da) er sko, siden de må prøves.

Anonymkode: 4c3a8...1c6

Skrevet

mest nett :) blir vel bare et par- 3 gaver som jeg handler i butikken :)

Anonymkode: fd521...3aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...