Gå til innhold

Black friday plakater obs!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liten påminnelse om å lese ALT som står på disse black week og black friday plakatene. Til og med de små skriftene. Dette for å ikke gå på en smell.

Var en kjapp tur på senteret i dag rett før stenge tid for å kjøpe en bok i en av disse bokforhandler butikkene. Var en stor plakat det sto «ALLE BARNEBØKER 40% AVSLAG» eller noe slikt. Fant en bok jeg ville ha og gikk til kassa for å betale. Kassadamen sa ingenting. Så spurte jeg henne «Hva blir prisen på denne egentlig? Jeg er ikke så god på prosentregning» hvorpå hun svarer «Du får ikke avslag på denne for den er utgitt i 2019». Så svarer jeg oja, det visste jeg ikke. Så sier hun «Nei, det står med veldig veldig veldig liten skrift på plakaten hehe». 

Hadde det ikke vært full stress før stenge tid så hadde jeg nok sett den lille teksten også, men kan tenke meg i morgen at det kanskje er mange som misforstår disse plakatene og betaler full pris i tro om black friday tilbud hvis man ikke leser alt som står. 

Anonymkode: ee246...865

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike boksalg gjelder svært sjelden årets utgaver. 

Anonymkode: 9be7b...f1b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det stemmer, men nå er ikke alle (hvertfall ikke jeg) så oppdatert på hva som er nytt og gammel. Å i stress shopping orker man ikke alltid å sjekke hver eneste bok 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dette var en heads up på generelt alle salg, ikke bare bøker. Kan være lurt å lese små skrift også.

Skrevet

Bokhandlerne har vel ikke lov å selge bøker på salg første året, mener jeg. Eller er det to første?

Uansett - enig i at det ofte er forbehold i de tilbudene, forbehold som man innimellom kunne trengt forstørrelsesglass og en doktorgrad i tåkelegging for å forstå ;)

Anonymkode: b824c...8f1

Skrevet

Da er det bare å si "ok, da vil jeg ikke ha den likevel :)" 

Anonymkode: 699d9...0d1

Skrevet

De har ikke lov til å gi mer enn 12,5 % rabatt på nye bøker (utgivelsesåret, og fram til 1. mai påfølgende år) pga bokbransjeavtalen. 

Jeg synes det er litt uredelig å si at det er 40% på alle barnebøkene når det ikke er sant, selv om de skriver med liten skrift at det ikke gjelder årets bøker. Veldig mange av bøkene i butikken vil jo være fra 2019, og mange blir sikkert skuffa når de oppdager at de ikke får kjøpt det bøkene de vil likevel. 

Og så blir det opp til stakkarene bak disken å forklare om bransjeavtalen til skuffede kunder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...