Gå til innhold

Nasjonale prøver i 5. Klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datter som fikk 3 på lesing og 2 på matte og engelsk. Er det bra/greit resultat? Ho er egentlig ganske pliktoppfyllende og skoleflink. Scoren er 1, 2 eller 3. Men disse prøvene er  vel kanskje ganske vanskelige?

Anonymkode: ab7c7...492

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere ikke gått gjennom resultatene sammen med lærer? Min var tre poeng unna score 3 på matte og lesing, og fikk alt rett (og dermed score 3) i engelsk. Han gjorde det veldig bra! 

Anonymkode: 465ac...3c3

Skrevet

Bra/greit i forhold til hva? 
Nasjonale prøver er ingen konkurranse. Det er et virkemiddel for skolen for å se på hvilke områder elevene trenger mer støtte.

Anonymkode: 5691b...c57

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere ikke gått gjennom resultatene sammen med lærer? Min var tre poeng unna score 3 på matte og lesing, og fikk alt rett (og dermed score 3) i engelsk. Han gjorde det veldig bra! 

Anonymkode: 465ac...3c3

Nei, fikk det nettopp på transponder som er kommunikasjon mellom hjem og skole. Usikker på den eksakte poengsum, bare at det var i score 2 og 3. HI

Skrevet

Det er veldig bra. Nivå 2 er det de forventer at elevene skal kunne og nivå 3 er bedre enn forventet. 

Anonymkode: d1fd5...1dc

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Datter som fikk 3 på lesing og 2 på matte og engelsk. Er det bra/greit resultat? Ho er egentlig ganske pliktoppfyllende og skoleflink. Scoren er 1, 2 eller 3. Men disse prøvene er  vel kanskje ganske vanskelige?

Dette er akkurat det samme som min datter hadde. Som vedkommende ovenfor her skriver er to det de forventer og tre er veldig bra. Så hun gjør det bra på skolen 😀

Anonymkode: 0870a...a6b

Skrevet

Nivå 2 er normalen. Det er et helt greit nivå. Da er barnet helt vanlig flinkt. Ikke noe å bekymre seg for, men ligger heller ikke noe forran det man ksn forvente.

Anonymkode: 858f4...92c

Skrevet

Er det bare tre nivåer i 5. Klasse? Min datter hadde nå på ungdomsskolen og der var det 5 nivåer 

Anonymkode: fe250...90e

Skrevet

Min datter lå øverst på nivå 3 i engelsk, rett under i måtte, men bare øverst på nivå 1 i norsk. Hun er svært flink faglig i alle fag utenom norsk.

Anonymkode: 2e1ed...eb7

Skrevet

Trodde 3 var lavest.. Det sa læreren vår rett ut.🤔 Jenta her hadde 3 i matte og 2 i engelsk og norsk.

Anonymkode: ff2ec...1b7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Trodde 3 var lavest.. Det sa læreren vår rett ut.🤔 Jenta her hadde 3 i matte og 2 i engelsk og norsk.

Anonymkode: ff2ec...1b7

Hvis du sjekker på nettsiden til udir, ser du at 1 er lavest oppnåelse og 3 er høyeste. Ca 1/4 ligger på nivå 1, 2/4 på nivå 2 og 1/4 på nivå 3. Poengene går fra 1-100 og skiller rundt 1-25 på nivå 1, 26-75 på nivå 2 og 76 og opp på nivå 3. Har ei i 5 klasse selv som fikk nivå 3, 96 poeng, så helt sikker på rekkefølgen her.

Anonymkode: 85d0a...044

Skrevet

Dette vet du vel.

Nivå 1 - barnet kan mindre enn forventet i faget.

Nivå 2 - barnet kan det som er forventet i faget.

Nivå 3 - barnet om mer enn det som er forventet.

Anonymkode: 0cdf2...fae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...