Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #1 Skrevet 27. november 2019 Har fått meg en liten ekstrajobb i tillegg til 80% stilling i bank. Det er på ett eldrehjem og jeg elsker jobben. Men kun tilkallingsvikar. Fikk nettopp spørsmål om jeg kunne jibbe i morgen tidlig. Jeg har fri i morgen, men har lovd min syke mor å kjøre henne på sykehus. Er nettopp begynt i den nye jobben og har allerede sagt nei en gang før pga legebesøk for yngste barnet (noe jeg hadde informert om på forhånd, men de spurte meg om jeg likevel kunne jobbe). Får dårlig samvittighet for å si nei men jeg har takket ja hver gang uten om disse to gangene her. Er det dårlig av meg? Anonymkode: f7726...188
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #2 Skrevet 27. november 2019 Nei. Fullt forståelig. Anonymkode: c4f47...c64
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #3 Skrevet 27. november 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har fått meg en liten ekstrajobb i tillegg til 80% stilling i bank. Det er på ett eldrehjem og jeg elsker jobben. Men kun tilkallingsvikar. Fikk nettopp spørsmål om jeg kunne jibbe i morgen tidlig. Jeg har fri i morgen, men har lovd min syke mor å kjøre henne på sykehus. Er nettopp begynt i den nye jobben og har allerede sagt nei en gang før pga legebesøk for yngste barnet (noe jeg hadde informert om på forhånd, men de spurte meg om jeg likevel kunne jobbe). Får dårlig samvittighet for å si nei men jeg har takket ja hver gang uten om disse to gangene her. Er det dårlig av meg? Anonymkode: f7726...188 Fullt forståelig, men du blir nok likevel ringt etter sjeldnere fremover. Anonymkode: 2307e...84c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #4 Skrevet 27. november 2019 Fikk dårlig samvittighet, så jeg ordnet det slik at min bror kjører mamma, han jobber litt flexi, så jeg ringte tilbake og sa jeg kunne jobbe Anonymkode: f7726...188
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #5 Skrevet 27. november 2019 Jeg vil påstå at du er en drømmearbeidstaker 👍🏻 Anonymkode: a6c6e...c15
Anonym bruker Skrevet 28. november 2019 #6 Skrevet 28. november 2019 Gyldige grunner til å si nei, men det er også utrolig frustrerende å ansette en ekstrahjelp/tilkallingsvikar som bare sier nei. Anonymkode: efc9a...a90
Anonym bruker Skrevet 28. november 2019 #7 Skrevet 28. november 2019 Jeg jobber med å både ansette folk og dekke opp vakter. Så lenge du har en «gyldig» grunn så påvirker hvertfall ikke det hvorvidt jeg ringer deg igjen senere. Om jeg hadde ringt deg og du sa «beklager, jeg lovte å hjelpe moren min» så er det faktisk helt greit. «Næææ, vet ikke om jeg orker idag» derimot, medfører ar jeg ikke ringer deg først neste gang. Anonymkode: e48c0...fc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå