Gå til innhold

Hva skal dere kjøpe til barna deres ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og gir dere gaver til de voksne i familien?

Her skal jeg gi PC skjerm .i tillegg må jeg kjøpe til endel voksne .anner ikke hva jeg skal kjøpe. 

Anonymkode: 68f6b...7f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aquaplay til barna.

Voksne får en blanding av ting jeg og barn lager, eller spiselige/drikkbare ting.

Når folk ikke behøver å ØNSKE seg noe, så er det et kjempesignal om å roe ned gaveinnkjøp. 

Det eneste jeg ønsker meg for tiden er håndklær,  fordi våres er utslitt. Men jeg kjøper mye heller det selv, enn å bytte inn julegaver mot de samme håndklærne..

Anonymkode: dc9fb...002

Skrevet

Ungene får penger og PC deler. I år gir vi ikkenoe til noen av de voksne og siden det er få barn å gi til i slekta blir det en donasjon til sykehusklovnene. Vi ønsker oss tid med venner og familie 

Skrevet

Hun får Kari Traa ull (bukse, genser, hals, lue og ørevarmer i Rose serien), tastatur til Ipad, morgenkåpe, genser og bukse, sølvkjede, ett spill, to bøker og air pods.

Anonymkode: 49c6e...2bb

Skrevet

Leker og klær. 

Anonymkode: 46257...6e7

Skrevet

18-åringen får 1000 kr i bidrag til jakke og noen småting han trenger som boxere, sokker o.l.

15-åringen får motorsykkelhjelm

12-åringen får headset

10-åringen får et brettspill, noen tegnesaker hun ønsker seg og hoppestokk.

Alle har selv kommet med ønskene.

Vi kjøper til alle i familien, men ikke så dyre gaver. Synes det er koselig å få en liten oppmerksomhet. Det blir spekepølser, vin, noen telys-lykter fra Bohus, et par pocket-bøker og litt eksklusiv sjokolade.

Har bare to små i familien, de ønsker seg lego så de får det pluss en liten morosak.

Har noen tenåringer å kjøpe til, de får gavekort på kino, genser og noe snop/sjokolade.

Anonymkode: e1dc7...c42

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun får Kari Traa ull (bukse, genser, hals, lue og ørevarmer i Rose serien), tastatur til Ipad, morgenkåpe, genser og bukse, sølvkjede, ett spill, to bøker og air pods.

Å kjære tid...

Anonymkode: 4b577...bc2

Skrevet
1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Ungene får penger og PC deler. I år gir vi ikkenoe til noen av de voksne og siden det er få barn å gi til i slekta blir det en donasjon til sykehusklovnene. Vi ønsker oss tid med venner og familie 

Og en tur eller to til andre sida av kloden...

Anonymkode: 59d17...4cc

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og en tur eller to til andre sida av kloden...

Anonymkode: 59d17...4cc

Det var det du følte var relevant til det jeg skrev? 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å kjære tid...

Har du et problem med det?

Skrevet

Jeg vet ikke hva ungene skal få enda, ikke hva jeg skal gi til så mange andre heller, men jeg kommer helt klart til å gi gaver til de voksne. Jeg har flest voksne venner og min søster står meg selvfølgelig nærmere enn mine nieser. Jeg gir jo til de batna jeg er glad i, men jeg bruker som regel mer på de voksne, utenom egne barn.

Anonymkode: c3cec...4f6

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har du et problem med det?

Nei, det er jo ikke mitt problem. Synes bare det er helt sykt mye. Savner litt edruelighet når det kommer til konsum og forbruk, men det kan men se lenge etter!

Skrevet

Ja, gir også til de voksne.

Den eldste skal få treningsutstyr og bøker.

Den yngste skal få donald-abb, akematte og klær.

Anonymkode: a8be5...88a

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er jo ikke mitt problem. Synes bare det er helt sykt mye. Savner litt edruelighet når det kommer til konsum og forbruk, men det kan men se lenge etter!

Det er din mening, jeg er ikke enig med deg!

Skrevet

Hun på 10: Bok og brettspill

Han på 12: Treningsklær

Han på 16: Penger på konto

De voksne i familien får donasjoner til Kirkens Bymisjon i sitt navn.

Anonymkode: c822f...750

Skrevet

Vi har en bitte liten familie, så til jul sparer jeg ikke på noe. Mine to barn får veldig mye av oss foreldre til jul. Så nyest ramser jeg det opp så kommer de sure kommentarene like sikkert!

Selv et gavedryss til jul...jeg har høflige, empatiske og takknemlige barn likeve

Anonymkode: 011b9...189

Skrevet

Minste mest sannsynlig en leke han ønsker seg,  eldste ridehjelm og noe mer ved siden av.  Kjøper til foreldre og svigerforeldre,  ikke andre voksne. 

Anonymkode: 994e2...1fa

Skrevet

Datteren min på 12 får Apple watch som hun har ønsket seg lenge. Normalt kjøper jeg mange gaver til barna men i år får hun åpenbart kun 1.. 

sønnen på 14 får ny controller til ps4, gavekort på PlayStation store, hettegenser, pluss kanskje noe mer. 

Niese og nevø får 500 kr hver. De ønsker seg kun penger.. 

barna til venner får treningsklær og hettegensere. 

mamma og pappa vet jeg ikke enda men de ønsker seg ingenting. Så istedenfor å gi de for å i så kanskje jeg gir ting jeg vet de liker.  Som vin og whiskey. 

Anonymkode: 696ac...505

Skrevet

Fireåringen får lego av meg. Kjøper også skøyter fra "nissen".

Anonymkode: f845e...013

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke gi donasjone i andres navn uten å avklare med dem først. Det fører fort til ukentlig masing om mer penger og at de ender i registeret til en organisasjon de kanskje ikke støtter.

Anonymkode: c3cec...4f6

Skrevet

Disney on ice til fem og åtteåringen her. Heller opplevelser med familien enn enda mer stæsj. I fjor fikk de årskort i alpinbakken og alpinski. 

Anonymkode: 0fb36...88d

Skrevet

Barna våre får penger på sparekontoen sin. Det får nok fysiske gaver fra resten av slekten.

Vi kjøper gaver til de voksne i familien, men har liten familie, da. Det blir åtte gaver til sammen.

Anonymkode: e2bbd...2d4

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oj, er det alt de får? Treningstøy som eneste julegave. Jippi ......

Anonymkode: 7e5da...c82

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj, er det alt de får? Treningstøy som eneste julegave. Jippi ......

Anonymkode: 7e5da...c82

For en rar kommentar. Mange 12-åringer ville synes det var en helt perfekt gave! Kult, nytt treningstøy er jo toppers.

Anonymkode: e2bbd...2d4

Skrevet
On 11/27/2019 at 1:23 PM, Anonym bruker said:

Og gir dere gaver til de voksne i familien?

Her skal jeg gi PC skjerm .i tillegg må jeg kjøpe til endel voksne .anner ikke hva jeg skal kjøpe. 

Anonymkode: 68f6b...7f5

barnet får :

Nintendo Switch

En bok

klær

kjøper kun til

foreldre

bror og svigerinne

niesene mine

2 kusiner

2 barn av de nærmeste vennene

en nær venninne

en tante

pappan til barnet

og barnet

Anonymkode: 0280e...55b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...