Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #1 Skrevet 27. november 2019 Ganske ny på jobben. Mannsdominert så vi er få kvinner. Alle er hyggelige og tilsynelatende er det god stemming her. Nå etter fire måneder begynner kanskje folk å ta av masken. Det er to kvinner her, jeg har oppfattet de som GODE venner. De skravler, deler sorger og gleder og er skikkelig «venninner» men så fort den ene er borte så baksnakker den andre. De snakker like mye dritt begge to så sånn sett får de bare holde på. Jeg orker ikke mene noe men sier bare at om dette er et problem så får de ta det opp med vedkommende. Hun ene av de baksnakker stort sett ALLE, mens hun andre bare snakker dritt om hun ene. Hva er greia? Er dette normalt? Har jeg muligens blitt skånet for slikt tidligere? Kjenner jeg er dritt lei av dette her. Noe å ta opp? Eller skal jeg bare la de holde på? Anonymkode: dccde...689
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #2 Skrevet 27. november 2019 La dem holde på og ven deg til at om du ikke vil snakke om andre kommer ikke folk til å stole på deg. Anonymkode: 5e29e...a49
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #3 Skrevet 27. november 2019 Ikke normalt blant oppegående folk, men det finnes de som holder på sånn. Vokt deg... De som baksnakker andre baksnakker garantert deg. Forhold deg helt nøytral, og evt bare kom deg unna når de begynner å snakke slik om andre til deg. Og aldri aldri si noe negativt om andre til de, det vil alltid bli brukt mot deg. Jeg har lært meg å si det som det er "du, dette vil jeg ikke høre om fordi det føler jeg at jeg ikke har noe med. Kan vi snakke om noe annet?" Da blir de litt sure. Men når man er tydelig nok så gir det seg etterhvert. Husk at de er ikke venner av deg, men kollegaer. Selv om det kan bli litt ensomt. Anonymkode: c63f8...836
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #4 Skrevet 27. november 2019 Dessverre er det normalt, spesielt på arbeidsplassen. Men også i venninnegjengen og innad i familier. Kvinner er nok de verste på akkurat det. Det gjør meg ikke spesielt stolt, men slik er det jevnt over. Bare hev deg over det, og ikke ta noens parti. Anonymkode: 80deb...78e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #5 Skrevet 27. november 2019 Lite baksnakking bland de jeg er sammen med, så det er nok individuelle forskjeller på det. Men svigermor er sånn, mannen min har to brødre så hun har da tre svigerdøtre. Hun snakker dritt om de to andre til meg hele tiden, jeg passer på å ikke jatte med, for det tolker hun som at jeg er enig og kan finne på å si det til personen det gjelder. Gud, så mye splid vi hadde vært skånet for om ikke den intrigemakeren der satt og dro i tømmene... Alle har etterhvert skjønt at hun prater like mye dritt om alle, hun snakker dritt om meg til dem og omvendt. Så vi bare passer på å prøve si noe positivt om personen hun baksnakker og gå videre til neste samtaleemne. Jeg er ikke så fortrolig med svigermor som du kanskje skjønner, og det må ikke du være på jobb heller. Ikke fortell noe du ikke vil skal ut eller som du ikke kan leve med at blir snudd mot deg så fort du er ute av rommet. Anonymkode: 1986a...963
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #6 Skrevet 27. november 2019 kvinner driver ofte med baksnakking ja Anonymkode: a98b1...291
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #7 Skrevet 27. november 2019 Kvinner styres av følelser, menn styres av fornuft. Anonymkode: 8f807...b6b
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #8 Skrevet 27. november 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kvinner styres av følelser, menn styres av fornuft. Anonymkode: 8f807...b6b Det syns eg var ufornuftig sagt av deg. Anonymkode: 63f77...a02
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #9 Skrevet 27. november 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kvinner styres av følelser, menn styres av fornuft. Anonymkode: 8f807...b6b det er faktisk sant. Hilsen kvinne Anonymkode: a98b1...291
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #10 Skrevet 27. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det syns eg var ufornuftig sagt av deg. Anonymkode: 63f77...a02 Legg merke til "syns eg", en subjektiv følelse av at det var ufornuftig sagt. En følelse. Anonymkode: a98b1...291
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #11 Skrevet 27. november 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Legg merke til "syns eg", en subjektiv følelse av at det var ufornuftig sagt. En følelse. Anonymkode: a98b1...291 Javel, har ei kjensle av at du er ein god liten tullebukk. Anonymkode: 63f77...a02
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #12 Skrevet 27. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: kvinner driver ofte med baksnakking ja Anonymkode: a98b1...291 Menn er ikke så mye bedre, det blir bare ikke oppfattet som baksnakking når menn gjør det. Anonymkode: 40fa0...3d3
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #13 Skrevet 27. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kvinner styres av følelser, menn styres av fornuft. Anonymkode: 8f807...b6b Kunnskapsløst. Anonymkode: 40fa0...3d3
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #14 Skrevet 27. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kvinner styres av følelser, menn styres av fornuft. Anonymkode: 8f807...b6b Jobbet en periode som taxisjåfør da jeg var i starten av 20 årene. Det du skriver her stemmer ikke i mannsdominerte yrker. Er det noen som styres av følelser er det menn. Konstant baksnakking og ikke minst så mye energi på hvordan de skulle fremstille seg selv. Litt skryt og de diltet rundt deg som en hund. Gud bedre å enkelt det var å knekke koden der. Noen unntak selvfølgelig. Anonymkode: 5d958...1e1
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #15 Skrevet 27. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jobbet en periode som taxisjåfør da jeg var i starten av 20 årene. Det du skriver her stemmer ikke i mannsdominerte yrker. Er det noen som styres av følelser er det menn. Konstant baksnakking og ikke minst så mye energi på hvordan de skulle fremstille seg selv. Litt skryt og de diltet rundt deg som en hund. Gud bedre å enkelt det var å knekke koden der. Noen unntak selvfølgelig. Anonymkode: 5d958...1e1 Samme erfaring her, fra annet mannsdominert yrke. Jeg er eneste kvinne på mitt "nivå". Veldig mye baksnakking og rykter her også. Men menn gjør det på en mer "subtil" måte, det er eneste. Anonymkode: c63f8...836
Anonym bruker Skrevet 28. november 2019 #16 Skrevet 28. november 2019 Det er ikke min erfaring. Syns kvinner flest er reale og greie, og det er de fleste menn også. Anonymkode: 9fc71...1be
Anonym bruker Skrevet 28. november 2019 #17 Skrevet 28. november 2019 Ikke normalt i min omgangskrets. Anonymkode: a2f44...34c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå