Gå til innhold

Influensavaksine.....ta den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått tilbud om denne vaksinen på jobb. Jeg har takket nei, men veldig mange har takket ja. 
Bør jeg si ja?? Har aldri hatt influensa før og hvis jeg får det overlever jeg vel det...

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: aa392...ee0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber du f.eks. med mennesker som sykepleier, i barnehage eller eldreomsorg ville jeg absolutt tatt influensavaksine. Greit å begrense smitte for de med dårligere immunforsvar.

Anonymkode: 95fb4...7a5

Skrevet

Om du har fått tilbud om den på jobb er det vel fordi du jobber med mennesker, utsatte mennesker? Da hadde jeg tatt den ja.

Jeg er kronisk syk og har tatt den. Trenger ikke en influensa på toppen av de andre plagene jeg har, selv om jeg nok hadde overlevd.

Anonymkode: 00441...faa

Skrevet

Det handler mindre om deg, og mer om de du er i kontakt med. 30% er smittebærere uten å bli syk selv. 

Ettersom du har tilbud om det på jobb ser jeg på det som sannsynlig at du har kontakt med mennesker? Isåfall har du et særskilt ansvar til å hindre smitte. 

Jobber selv innen helse og tar den for mine pasienter, mine barn, og mine kollegaer sin skyld - ikke så mye min egen. 

Og arbeidsgiver. Det er trøblete når 1/3 av ansatte plutselig blir syke, hvis det kommer til arbeidsplassen. 

Årets variant dekker dessuten fler typer en tidligere (4), har dokumentert ferre bivirkninger. Og forskning har vist at de som tar influensavaksine faktisk får bedre generelt immunforsvar. 

Så hvis du får tilbudet ville jeg absolutt anbefalt å ta den. 

Anonymkode: b4b3f...221

Skrevet

Jeg jobber administrativt på en sykehusavdeling og har ikke tatt den. Våre pasienter er ikke fysisk syke og jeg er ikke i kontakt med de på den måten. Hadde jeg jobbet på medisinsk overvåkning hadde jeg selvsagt tatt den. Jeg har hatt influensa en gang i mitt 35 år lange liv, så jeg anser faren for å få det som ytterst minimal.

Anonymkode: 1218c...1c0

Skrevet

Jeg har tatt den. Rød og hoven på stikkstedet, er ømt å ta på. En liten kul innvendig der hun stakk. Men kun 3 dager siden jeg tok den. Har ikke fått noen bivirkninger. 

Jeg tar den fordi jeg ikke vil smitte mine pasienter, kollegaer eller familiemedlemmer. Mange sier at det i hovedsak er for å ikke smitte pasienter, men jeg ser d også sånn at jeg er mer utsatt for smitte, og blir jeg utsatt for smitte kan jeg også ta med meg smitte hjem. Jeg tåler en influensa, mine barn også. Men jeg vil ikke at barna skal få det. Ei eller mine foreldre. Hvertfall ikke fordi jeg dro det med hjem fra jobb. 

Anonymkode: d82df...268

Skrevet

Jeg får den på jobb hvert år, aldri fått noen bivirkninger.

Mann og barn har tatt den på legekontoret.

Anonymkode: 39096...563

Skrevet

Tar den hvert år. For min del men også for familien min sin del (for å ikke smitte dem eller bli helt utslått av influensa selv), for kollegene mine sin del, sitter i åpent kontorlandskap og vil dessuten ikke være mer syk og borte enn jeg må, og for de andre passasjerene på toget sin del da jeg pendler med tog

Anonymkode: d6efd...30c

Skrevet

Jeg er lærer, og har et barn på immundempende medisiner, så jeg har selvsagt tatt den. Det tror jeg de fleste hadde gjort, om den var gratis. 

Anonymkode: 80545...192

Skrevet

Jeg tok den og betalte selv, fordi jeg jobber med studenter. Vet jo ikke om noen av dem kanskje er ekstra utsatt, men de er maaange, så jeg vil ikke risikere hverken å bli syk selv eller å smitte noen unge mennesker som kan blir alvorlig syk.

Gjorde ikke vondt, null bivirkninger. 

Anonymkode: d3f85...740

Skrevet

Ikke tatt den. 

Anonymkode: d2780...aa7

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jobber du f.eks. med mennesker som sykepleier, i barnehage eller eldreomsorg ville jeg absolutt tatt influensavaksine. Greit å begrense smitte for de med dårligere immunforsvar.

Anonymkode: 95fb4...7a5

Støtter denne! Noe annet er uansvarlig. 

Anonymkode: 3a114...b9b

Skrevet

Jeg tar den ikke for min skyld, men for de som ikke tåler influensa. Min far kan dø av influensa. Så her tar vi den alle sammen!

Anonymkode: 8ee82...ca2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...