Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #1 Skrevet 26. november 2019 Jeg måtte i siste liten få satt på en sjokoladekake som skal være til lotteri i morgen. Har bakt mange ganger før og tok mengden av alle ingrediensene på ‘gefylen’. Når kakerøren så skulle over i formen, ser jeg at den ble ganske flytende. Skulle nok hatt mer mel. Men går dette greit tror dere? Eller bør jeg ta fyllet tilbake i formen og mikse sammen med litt mer mel? Hvordan blir kaken om røren er litt for tynn? Anonymkode: 060c9...04b
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #2 Skrevet 26. november 2019 Den blir veldig fluffy/luftig, såfremt du har nok bakepulver i. Og den må nok stekes leeenge. Men legg al.folie over toppen etter 45 min, hvis den ikke er gjennomstekt da. Så blir den ikke brent😉 Anonymkode: ca299...994
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #3 Skrevet 26. november 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den blir veldig fluffy/luftig, såfremt du har nok bakepulver i. Og den må nok stekes leeenge. Men legg al.folie over toppen etter 45 min, hvis den ikke er gjennomstekt da. Så blir den ikke brent😉 Anonymkode: ca299...994 Det hørtes jo ikke så verst ut da:) Bare den stekes lenge nok altså? Samme temperatur i ovnen? Det skal i utgangspunktet være 180 grader nederst i ovnen. Var redd konsistensen på ferdig kake kanskje kunne bli litt sånn stekt ‘pannekakerøre-aktig😅 Anonymkode: 060c9...04b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå