shewolf Skrevet 26. november 2019 #1 Skrevet 26. november 2019 Har blitt en eggleder fattigere. Andre svangerskapet på 6 mnd. Første endte med SA, andre endte med ex.u... Noen solskinnshistorier?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #2 Skrevet 26. november 2019 Føler med deg. Har fleire barn som blei til på bare nokon få mnd. Siste endte med exu og har no prøvd i to år. Anonymkode: 96bc3...323
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #3 Skrevet 26. november 2019 Så trist å høre Shewolf! Men ja, jeg vet om flere som har fått barn med kun én eggleder Så det er mulig. Hun ene hadde en som var erklært helt tett og så skadet at den ikke fungerte i det hele tatt, den andre hadde fått skader, husker ikke helt hva/hvordan, men lege sa at hun i praksis kun hadde en halv eggstokk og det skulle være umulig for henne å bli gravid, men de skulle prøve å gjøre noe med den "halve" for å øke sjansen. Likevel ble hun gravid i den "halve" før det inngrepet hun skulle ha. Hun har fått et barn til naturlig etter dette, uten at det er gjort noe mer, gyn. klør seg i hodet, for med henne burde det vært umulig. Gi deg selv og kroppen din den tiden den nå trenger for å hente deg inn igjen. Jeg mener jeg har lest at det ikke er særlig mindre sjanse for å bli gravid, selv om man bare har en eggleder igjen, for kroppen innretter seg. ❤️ Anonymkode: 0c319...7c2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #4 Skrevet 26. november 2019 Jeg har vært igjennom 2 exu og da ble det sagt at det har lite å si om man har en eggleder, den gjenværende vil ta jobben for begge. Vet du om den gjenværende er åpen og i orden? Siste exu'en min var i eggstokken og de måtte ta den ut, jeg fikk da beskjed om at sjansen for å bli gravid sank med ca 30%, men den jeg har igjen er dårlig og jeg er nå tilsynelatende kommet i tidlig overgangsalder og jeg har innsett at det er over for min del. Du må ha masse lykke til med evt nye forsøk. Jeg ville ikke ventet, jeg vet ikke hvor gammel du er, men utifra egen erfaring ville jeg skyndet meg. Anonymkode: cfa42...f0d
Plutselig_gravid Skrevet 26. november 2019 #5 Skrevet 26. november 2019 Huff, trist å lese. Jeg har en eggleder etter exu. Har fått tre barn etter dette, i tillegg til 5 aborter. Dvs 8 ganger gravid på en eggleder på 4 år. Har med andre ord ikke problemer med å bli gravid tross en eggleder. Har du forresten fått sjekket at den andre egglederen er i orden? Jeg ville fått gjort dette. Av og til er det sånn at begge er tett. Det kan i noen tilfeller fikses, andre ikke og da må det prøverør til.
shewolf Skrevet 26. november 2019 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2019 Legene sa etter operasjonen at den andre egglederen var fin. Men er usikker på hvor mye de sjekket. Frykter så innmari at det skal skje igjen også, var helt grusom opplevelse.. og med en spontanabort for noen måneder siden begynner jeg å bli småredd for å bli gravid igjen. Var gravid for 9 år siden, men har vel skjedd litt etter det. Er 30 år nå. Så jeg er fortsatt ung og har forsåvidt tid. Men det er så psykisk og fysisk krevende. Blir også veldig redd for at det skal skje noe senere i svangerskapet OM det skulle sitte. Noe jeg ikke har vært så redd for før. Er det én ting jeg har skjønt når det gjelder graviditet er vel at det ikke finnes noen fasit. At alt er mulig virker det som.
shewolf Skrevet 26. november 2019 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2019 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Føler med deg. Har fleire barn som blei til på bare nokon få mnd. Siste endte med exu og har no prøvd i to år. Anonymkode: 96bc3...323 Frykter det jeg også.. men da blir det nok prøverør for vår del. Førstemann er såpass stor at jeg føler det ikke er «vits» hvis det tar mange år til.. selvom jeg vil tro at prøverør er en slitsom prosess det også. 😬
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #8 Skrevet 26. november 2019 Jeg var gjennom ivf etter flere SA, kjemiske, en exu og en MA. Fikk en fin baby etter tredje forsøket. 🙂 Hadde ikke problemer med å bli gravid på egenhånd, men beholdt ikke. Lykke til og stor klem til deg! Er tøft det du gjennomgår nå. Anonymkode: 0e515...c7c
shewolf Skrevet 26. november 2019 Forfatter #9 Skrevet 26. november 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg var gjennom ivf etter flere SA, kjemiske, en exu og en MA. Fikk en fin baby etter tredje forsøket. 🙂 Hadde ikke problemer med å bli gravid på egenhånd, men beholdt ikke. Lykke til og stor klem til deg! Er tøft det du gjennomgår nå. Anonymkode: 0e515...c7c Ender nok med det vi også, hvis det ikke sitter på et par forsøk til. Fatter ikke hvorfor det ikke sitter.. fikk du noe svar på det eller ingen som visste?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #10 Skrevet 26. november 2019 Exu i august, opererte bort eggleder. Gravid igjen i oktober 💕. Ønsker deg lykke til. Anonymkode: ad48b...d9c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #11 Skrevet 26. november 2019 En venn av meg har tre barn født veldig tett. Hun har kun én eggleder etter ex.u. Anonymkode: 59f5e...c5d
Plutselig_gravid Skrevet 26. november 2019 #12 Skrevet 26. november 2019 1 time siden, shewolf skrev: Legene sa etter operasjonen at den andre egglederen var fin. Men er usikker på hvor mye de sjekket. Frykter så innmari at det skal skje igjen også, var helt grusom opplevelse.. og med en spontanabort for noen måneder siden begynner jeg å bli småredd for å bli gravid igjen. Var gravid for 9 år siden, men har vel skjedd litt etter det. Er 30 år nå. Så jeg er fortsatt ung og har forsåvidt tid. Men det er så psykisk og fysisk krevende. Blir også veldig redd for at det skal skje noe senere i svangerskapet OM det skulle sitte. Noe jeg ikke har vært så redd for før. Er det én ting jeg har skjønt når det gjelder graviditet er vel at det ikke finnes noen fasit. At alt er mulig virker det som. Så lenge den andre egglelderen er fin så er det veldig liten sjanse for at det skjer igjen heldigvis. Jeg hadde 4 aborter på rappen, så da ble jeg utredet. Samme dag som jeg skulle på sykehuset for utredning for habituell abort fikk jeg nok en gang positiv test. Og da ble det baby ut av det. Og så kom det enda flere i årene som kom, uten noen aborter Så ikke tenk at alt håp er ute. Anbelfaler deg privat lege i evt neste svangerskap. For meg hjalp det med hyppig oppfølging i starten med ul for å følge utvikling, selv om det på en måte ikke kan påvirke utfallet.
shewolf Skrevet 27. november 2019 Forfatter #13 Skrevet 27. november 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært igjennom 2 exu og da ble det sagt at det har lite å si om man har en eggleder, den gjenværende vil ta jobben for begge. Vet du om den gjenværende er åpen og i orden? Siste exu'en min var i eggstokken og de måtte ta den ut, jeg fikk da beskjed om at sjansen for å bli gravid sank med ca 30%, men den jeg har igjen er dårlig og jeg er nå tilsynelatende kommet i tidlig overgangsalder og jeg har innsett at det er over for min del. Du må ha masse lykke til med evt nye forsøk. Jeg ville ikke ventet, jeg vet ikke hvor gammel du er, men utifra egen erfaring ville jeg skyndet meg. Anonymkode: cfa42...f0d Å nei.. håper hvis du virkelig ønsker barn at du finner en løsning. ❤
shewolf Skrevet 27. november 2019 Forfatter #14 Skrevet 27. november 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Exu i august, opererte bort eggleder. Gravid igjen i oktober 💕. Ønsker deg lykke til. Anonymkode: ad48b...d9c Åååå jeg håper sånn at det går sånn ❤
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #15 Skrevet 27. november 2019 Min mamma fikk beskjed om at hun ikke kunne få flere barn naturlig etter exu, fordi de måtet operere vekk egglederen og den andre var tett etter en infeksjon. Så hun trodde hun var steril... Men jammen fikk jeg en søster likevel ja, egget fant seg tydeligvis en vei gjennom den tette egglederen Så ingenting er umulig så lenge du faktisk har en eggleder. Har en venninne som opplevde exu to ganger, og begge egglederne ble operert vekk. Hun fikk likevel et barn etterpå, med prøverør. De hentet ut egg fra eggstokken og satte inn i livmor. Anonymkode: c49e7...f2a
Superdolly Skrevet 27. november 2019 #16 Skrevet 27. november 2019 Det var leit, shewolf. Sender en virtuell klem. -,-'-@
shewolf Skrevet 27. november 2019 Forfatter #17 Skrevet 27. november 2019 43 minutter siden, Superdolly skrev: Det var leit, shewolf. Sender en virtuell klem. -,-'-@ Takk ❤ Det var skikkelkg trist.. hadde en spontanabort i August. Så dette ble mye på en gang. Setter pris på klem.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #18 Skrevet 27. november 2019 2 timer siden, shewolf skrev: Å nei.. håper hvis du virkelig ønsker barn at du finner en løsning. ❤ Vi har prøvd alt, ivf-forsøk ble avbrutt pga at det ikke kom gode egg uansett hvor mye hormoner de pøste på. Vi fikk 10% sjanse med ivf. Eneste som kunne hjulpet oss er eggdonasjon og siden vi må til utlandet blir det dessverre for dyrt for oss.. Men jeg har endelig avfunnet meg med det, det er en sorg, men slik er livet noen ganger. Mannen tar det heldigvis bedre enn meg og er en god støtte❤ Anonymkode: cfa42...f0d
shewolf Skrevet 27. november 2019 Forfatter #19 Skrevet 27. november 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har prøvd alt, ivf-forsøk ble avbrutt pga at det ikke kom gode egg uansett hvor mye hormoner de pøste på. Vi fikk 10% sjanse med ivf. Eneste som kunne hjulpet oss er eggdonasjon og siden vi må til utlandet blir det dessverre for dyrt for oss.. Men jeg har endelig avfunnet meg med det, det er en sorg, men slik er livet noen ganger. Mannen tar det heldigvis bedre enn meg og er en god støtte❤ Anonymkode: cfa42...f0d Så bra at du har god støtte i han. Det er en sorg.. men jeg tenker at dere kan ha det så fint uten også. Vi har hatt masse fine reiser og kjæresteturer som vi ikke ville vært foruten. Viser det seg at vi ikke kan bli gravide tenker jeg at det er meningen at vi skal fortsette å nye livet uten de grensene det gir å ha barn. MEN akkurat nå har jeg veldig lyst på et barn til. Så jeg håper jo det går en gang. Men prøver å innstille meg på at det kanskje aldri skjer.
sug lut Skrevet 27. november 2019 #20 Skrevet 27. november 2019 Det var trist å høre at det gikk slik, Shewolf. Sender en klem i din retning og krysser fingre for at alt kan gå bedre neste gang. Det er tungt å miste.
shewolf Skrevet 28. november 2019 Forfatter #21 Skrevet 28. november 2019 12 timer siden, sug lut skrev: Det var trist å høre at det gikk slik, Shewolf. Sender en klem i din retning og krysser fingre for at alt kan gå bedre neste gang. Det er tungt å miste. Takk ❤
Anonym bruker Skrevet 28. november 2019 #22 Skrevet 28. november 2019 Samme historie som meg. Fikk 1 barn, så spontanabort, så ble jeg endelig gravid igjen men det var ex.u. Fjernet eggleder. Ble gravid etter 6 mnd. (Ønsket selv ikke å bli gravid før på grunn av operasjonen) men det gikk med en gang☺️ Har nå to barn. ( Så hadde jeg igjen en ex.u) masse lykke til 😻 Anonymkode: 806c9...96b
Anonym bruker Skrevet 28. november 2019 #23 Skrevet 28. november 2019 Huff, det er så sårt å miste hi, mistet 2 ganger selv. Vil bare gi deg en diger bamseklem❤️ Hva står ex.u. for? Gravid utenfor livmor? Har du fått tilbud om å fryse egg? Vet at menn som må fjerne en testikkel får tilbude om å fryse ned sædceller. Anonymkode: 2e380...8fd
shewolf Skrevet 29. november 2019 Forfatter #24 Skrevet 29. november 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Huff, det er så sårt å miste hi, mistet 2 ganger selv. Vil bare gi deg en diger bamseklem❤️ Hva står ex.u. for? Gravid utenfor livmor? Har du fått tilbud om å fryse egg? Vet at menn som må fjerne en testikkel får tilbude om å fryse ned sædceller. Anonymkode: 2e380...8fd Graviditet utenfor livmor ja. Har ikke fått noe tilbud om å fryse egg, men er knapt 30, så jeg har fortsatt masse. Vi får se om det tar lang tid før det sitter. Hvis det blir mye styr eller jeg må fjere eggleder på andre siden f.eks, da må vi jo bruke prøverør uansett. Men jeg håper egentig vi slipper det altså. Lest mange solskinnshistorier, så jeg håper virkelig det skjer oss også ❤
shewolf Skrevet 29. november 2019 Forfatter #25 Skrevet 29. november 2019 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Samme historie som meg. Fikk 1 barn, så spontanabort, så ble jeg endelig gravid igjen men det var ex.u. Fjernet eggleder. Ble gravid etter 6 mnd. (Ønsket selv ikke å bli gravid før på grunn av operasjonen) men det gikk med en gang☺️ Har nå to barn. ( Så hadde jeg igjen en ex.u) masse lykke til 😻 Anonymkode: 806c9...96b Så godt å høre at det gikk med en gang! Det er deilig. Var det svangerskapet da uten noen komplikasjoner og alt gikk fint? Du hadde exu igjen etter barn nr 2?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå