Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #1 Skrevet 26. november 2019 Er så usikker. Sett på en del varer jeg ikke finner på prosjekt. Klær av litt ukjente merker. Synes førprisene er litt stive. Anonymkode: 47d49...777
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #2 Skrevet 26. november 2019 Ja, Black friday er kun lureri Anonymkode: d1f79...cb5
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #3 Skrevet 26. november 2019 Fra norske nettsider? Her i Norge er det ikke lov å oppgi en førpris som ikke har vært brukt tidligere. Anonymkode: 354ea...d0e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #5 Skrevet 26. november 2019 Ja, kanskje ikke alltid, men ganske ofte, tror jeg. Det er jo butikker som nesten alltid har ting på tilbud og som bare korte perioder innimellom selger dem til full pris. Anonymkode: 3a3f5...39e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #6 Skrevet 26. november 2019 Søk opp varen på prisjakt.no, der ser du prisutviklingen de siste månedene. Noen vare settes opp like før Black Friday slik at førprisen blir høy, og det virker derfor som om det er billigere enn det egentlig er. Anonymkode: 64225...ddb
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #7 Skrevet 26. november 2019 De setter ofte opp prisen tre-fire uker før. Anonymkode: e6b53...83e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #8 Skrevet 26. november 2019 Og de henter frem fra lageret alt de ikke har fått solgt de siste årene Anonymkode: 8f307...9ba
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #9 Skrevet 26. november 2019 Sikkert litt på noe, men jeg har fulgt med på varer jeg er interessert i over tid, så jeg vet om tilbudene er reelle. Vi har f.eks. sett på en skjenk siden desember i fjor, men synes den har vært for dyr. Den har vært nedsatt litt en gang, men vi kjøpte ikke. Nå ser jeg den kommer til halv pris, så nå kjøper vi den. Anonymkode: 5e214...eeb
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #10 Skrevet 26. november 2019 Jeg har sett en TV hos en kjede koste 11.995 den 1 september i år, nå i november (aner ikke når den gikk opp i pris, men den har gått opp i pris) koster den 16.445. Det er tydelig at den vil være på "billigsalg" til "kun 11.995" på fredag. Det er lureri. Men folk lar seg lure. Folk biter på. Anonymkode: 8ab16...75d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #11 Skrevet 27. november 2019 Skremmende. Anonymkode: 47d49...777
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #12 Skrevet 27. november 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Fra norske nettsider? Her i Norge er det ikke lov å oppgi en førpris som ikke har vært brukt tidligere. Anonymkode: 354ea...d0e Det betyr ikke at ikke mange gjør det. Selvfølgelig skjer det en del! Rett og slett fordi det er skapt en forventning om at ting skal selges med kjemperabatter, men butikkene sliter med å overleve økonomisk om de følger folks forventninger. Da blir veien kort til å sette prisen opp en måneds tid i forkant, slik at man kan lokke folk inn med 70%-salg på dyre ting osv. Slik er livet i konkurransestaten. Anonymkode: 2f8c1...fe7
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #13 Skrevet 27. november 2019 Egentlig burde det ikke ha noe å si. Hvis vi synes varen er verdt det selger krever er det jo et greit kjøp. Hva den har vært solgt for tidligere er egentlig uinteressant. Anonymkode: 6b03d...0ff
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #14 Skrevet 27. november 2019 Jeg vet ikke med elektroniske artikler, møbler mm, men jeg har handlet hos Getinspired denne uken på black week og det jeg har handlet vet jeg at førpris er korrekt. Dette gjelder Kari Traa ull hvor det er satt ned med ca 40 prosent, en buff fra årets rose kolleksjon koster til vanlig 399 (det samme som i fysiske butikker), men nå koster det 199. Det samme for lue, ørevarmer, ullbukse og ullgenser. Anonymkode: d30eb...65a
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #15 Skrevet 27. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Egentlig burde det ikke ha noe å si. Hvis vi synes varen er verdt det selger krever er det jo et greit kjøp. Hva den har vært solgt for tidligere er egentlig uinteressant. Anonymkode: 6b03d...0ff Selvfølgelig er ikke det uinteressant om butikken driver med lureri eller ei Anonymkode: f6684...272
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #16 Skrevet 27. november 2019 Tenker at 70 % er ett reelt tilbud, om man sjekker på Prisjakt først. Men butikker som bedriver store reklamer også har de nedsatt 20-30% det blir jo bare tullete. Nike sko nedsatt 30% prosent? Kjøpte Nike sko nedsatt til 50 og 70% på slutten av sommeren i en helt vanlig butikk på en helt vanlig hverdag.. blir fryktelig feil å kalle det super tilbud altså. Black friday blir verre for hvert år som går med mindre og mindre reelle tilbud. Anonymkode: c6516...803
DetYrer Skrevet 27. november 2019 #17 Skrevet 27. november 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Søk opp varen på prisjakt.no, der ser du prisutviklingen de siste månedene. Noen vare settes opp like før Black Friday slik at førprisen blir høy, og det virker derfor som om det er billigere enn det egentlig er. Anonymkode: 64225...ddb veldig godt tips! Nå har ikke jeg sett, men er det lett å finne frem til den siden på prisjakt?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #18 Skrevet 27. november 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Er så usikker. Sett på en del varer jeg ikke finner på prosjekt. Klær av litt ukjente merker. Synes førprisene er litt stive. Anonymkode: 47d49...777 Sjekk det opp mot prisjakt.no. Der kan du se hva de andre butikkene har av pris på samme produkt. Det er ikke alle butikker som driver med black friday, så da får man sett litt hva det går i. Anonymkode: 2f1f6...456
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #19 Skrevet 27. november 2019 Må si at jeg er veldig skuffet så langt. Husker for 2 år siden, så kjøpte jeg hodetelefoner til barna, som hadde kostet 3300 kr, for 700 kr. Og på Zalando kjøpte jeg vinterklær til både meg og barna til ca 70% rabatt. I år har jeg ikke kjøpt noe ennå. Var 2 kåper på Zalando jeg fulgte med på, men med bare 20% rabatt, så kjøper jeg ikke. Jeg har en ønskeliste med ca 100 varer på zalando, og det er svært lite av det som har vært på salget, og de få tingene som har vært det, har det vært 20% rabatt på. De har jo bedre salg ellers. Følger om med på en dyr ting sønnen min ønsker seg til jul, og kan jo bare håpe den blir lagt ut på salg på fredag. Men tviler egentlig. Anonymkode: de179...8b4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #20 Skrevet 27. november 2019 Folk blir lurt og de elsker å la seg lure kan det virke som. Jobber på et kjøpesenter og denne dagen ser det ut som det knapt er en kjeft i byen som jobber. Det er det samme hvert år. Dørene åpner og de løper hverandre ned og tråkker på hverandre. At de ikke de flaue! Anonymkode: 9e9a4...f4f
DetYrer Skrevet 27. november 2019 #21 Skrevet 27. november 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må si at jeg er veldig skuffet så langt. Husker for 2 år siden, så kjøpte jeg hodetelefoner til barna, som hadde kostet 3300 kr, for 700 kr. Og på Zalando kjøpte jeg vinterklær til både meg og barna til ca 70% rabatt. I år har jeg ikke kjøpt noe ennå. Var 2 kåper på Zalando jeg fulgte med på, men med bare 20% rabatt, så kjøper jeg ikke. Jeg har en ønskeliste med ca 100 varer på zalando, og det er svært lite av det som har vært på salget, og de få tingene som har vært det, har det vært 20% rabatt på. De har jo bedre salg ellers. Følger om med på en dyr ting sønnen min ønsker seg til jul, og kan jo bare håpe den blir lagt ut på salg på fredag. Men tviler egentlig. Anonymkode: de179...8b4 Zalando har i alle fall hatt 70% rabatt på vinterjakke til herre.
DetYrer Skrevet 27. november 2019 #22 Skrevet 27. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Folk blir lurt og de elsker å la seg lure kan det virke som. Jobber på et kjøpesenter og denne dagen ser det ut som det knapt er en kjeft i byen som jobber. Det er det samme hvert år. Dørene åpner og de løper hverandre ned og tråkker på hverandre. At de ikke de flaue! Anonymkode: 9e9a4...f4f Ja, enig.. Kunne ikke falt meg inn. Handler om jeg må ha noe, til nød julegaver på nettet.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #23 Skrevet 27. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Folk blir lurt og de elsker å la seg lure kan det virke som. Jobber på et kjøpesenter og denne dagen ser det ut som det knapt er en kjeft i byen som jobber. Det er det samme hvert år. Dørene åpner og de løper hverandre ned og tråkker på hverandre. At de ikke de flaue! Anonymkode: 9e9a4...f4f Så dere har bare luretilbud? Anonymkode: f6684...272
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #24 Skrevet 27. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så dere har bare luretilbud? Anonymkode: f6684...272 Nå jobber jeg på en dagligvarebutikk i senteret, så nei. Anonymkode: 9e9a4...f4f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #25 Skrevet 27. november 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Så dere har bare luretilbud? Anonymkode: f6684...272 Det er mye kø på mitt senter og, det holder åpent fra 7-24 og folk står og stamper når dørene åpnes klokken 7. I år må de faktisk ha flere vektere på jobb så alle dørene åpnes likt for i fjor ble det ramaskrik fordi noen kom frem til butikken før andre. Tilbudene? Samme som i romjula og januarsalget. -25% -30% -50% o.l. 50% på alt, bortsett fra det, det, det og det. Finner innimellom noe som faktisk er verdt å kjøpe, men i reklamekatalogen vi fikk nå var det ingenting som var rimeligere enn det var ellers i året. Anonymkode: 69f34...9dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå