Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #1 Skrevet 26. november 2019 Er det høyere sannsynlighet for at man er allergisk mot katt eller hund hvis man har andre allergier? Min åtteåring fikk påvist gresspollenallergi i vår - dukket opp da pollensesongen startet. Vi ønsker oss katt, og jeg er nysgjerrig på om det er sammenheng mellom ulike allergityper. Tenkte jeg skulle få ham testet før vi skaffer oss katt, men interessant å høre om noen vet noe om dette. Anonymkode: 711b1...eb0
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #2 Skrevet 26. november 2019 Kryssallergier er vanlig, men dette gjelder vel mest pollenallergi og matvarer. Er usikker på om det finnes noen sammenheng mellom pollenallergi og pelsdyrallergi, men jeg tror ikke det. Det sikreste er nok uansett å ta en prikktest, ja 😊 Anonymkode: 8b092...164
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #3 Skrevet 26. november 2019 Jeg har aldri merket noe til at jeg visstnok har gresspollenallergi, men det har slått tydelig ut på prøver som ble tatt. Jeg har en melkeallergi, men ellers ingen allergier og tåler fint alle dyr. Men nå er jeg kanskje ikke det beste eksemplet siden jeg faktisk ikke merker noe til den allergien legene påstår jeg har Anonymkode: c0898...766
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #4 Skrevet 26. november 2019 sønnen vår er allergisk mot gress. har blitt gradvis mer og mer allergisk mot katt. Og litt hund. Anonymkode: e1409...e82
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #5 Skrevet 26. november 2019 Jeg har vært allergisk mot gress hele livet, men er oppvokst med hunder. Ble allergisk mot katt rundt 13 års alderen. Så hund rundt 15 års alderen. Men var ikke allergisk mot hunden vi da hadde, bare alle andre. Og vi hadde den hunden til jeg var 20 år, og reagerte aldri på den. Anonymkode: c3873...bea
the amazing spidermamma Skrevet 26. november 2019 #6 Skrevet 26. november 2019 Jeg har aldri hørt om at det er noen forbindelse mellom pollenallergi og allergi mot hund og katt. Men det jeg vet, er at når man er allergisk mot noe (nå snakker jeg om luftveisallergi, som er det jeg har erfaring med selv), så skal det mindre til før man reagerer på andre ting. I dårlige allergiperioder kan man være overfølsom, sånn at man reagerer på mange ting som man ikke nødvendigvis er påvist allergisk mot, f.eks. Og med dyr i huset blir det mye støv og hår og partikler i lufta som kan irritere. Jeg tenker at det i hvert fall er dumt å skaffe seg et dyr som lever i mange år, for så å oppdage etter en stund at det ikke går.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #7 Skrevet 26. november 2019 Vit og at man kan reagere på ulike kattetyper. Sort korthåret katt er kjent for å være en av de som er verst for allergikere. Min bror er allergisk for katt og tåler ikke min sorthårede katt i det hele tatt, men han har hatt flere katter med andre farger selv, uten noe særlig problem Anonymkode: bfea1...f72
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #8 Skrevet 26. november 2019 Hm, litt å tenke på her. Får begynne med en test og ta det derfra. Tanken er å adoptere en voksen utekatt, men den vil selvfølgelig være inne også. Anonymkode: 711b1...eb0
Pobie Skrevet 26. november 2019 #9 Skrevet 26. november 2019 Jeg har hatt gresspollenallergi i mange år og har ingen andre allergier. Har både hund og katt.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #10 Skrevet 26. november 2019 Blodprøver gir ikke sikre svar. Bare så det er sagt. Anonymkode: db719...72f
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #11 Skrevet 26. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blodprøver gir ikke sikre svar. Bare så det er sagt. Anonymkode: db719...72f Skjønner. Uansett kan man aldri spå hva som skjer. Moren min utviklet allergi i voksen alder og vi måtte omplassere en hund. Dette etter at hun hadde vokst opp med hund. Anonymkode: 711b1...eb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå