Gå til innhold

Hvor viktig er riktig mobilmerke for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor viktig er det for deg at venninner har mobiler med riktig merke? Ser du ned på de som ikke har riktig merke mobil? Kunne du vært sammen med for eksempel en mann som ikke hadde iPhone?

Anonymkode: 58f51...c6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr absolutt ingenting. Hvorfor skulle man ikke kunne vært sammen med en mann som ikke har iPhone?

Anonymkode: 59a75...857

Skrevet

Jeg boikotter alle med iPhone. Gjeng med hjernedøde sauer.

Anonymkode: 1e9cd...4ef

Skrevet

Hva er det som er riktig mobilmerke? Er det en greie?

Skrevet

Betyr ingenting hva andre har. Selv har jeg en gammel Nokia, ja til og med uten internet!

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg boikotter alle med iPhone. Gjeng med hjernedøde sauer.

Anonymkode: 1e9cd...4ef

Hear hear!

Anonymkode: 023ab...8b7

Skrevet

Jeg velger ikke venner ut fra telefonmerke!

Anonymkode: 04c78...06f

Skrevet

Ikke viktigere enn at jeg gjerne fornyer med det merke jeg er vant til. Vurderer å fornye nå, men blir definitivt ikke den nyeste. I min alder er man nok langt forbi at telefon er status.

Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre. Men jeg personlig ville aldri hatt iphone igjen,men vennene mine må selvsagt få ha den mobilen de ønsker.

Anonymkode: 531d7...7a9

Skrevet

Jeg vet ikke hvilket telefonmerke vennene mine har. Unntatt de som har iPhone for da kommer iMessage opp automatisk. Jeg bryr meg ekstremt lite om telefon/data. Har en gammal iPhone. Om det gjør meg til en hjernedød sau så er det greit, jeg er kanskje det på dette området. Om noen ikke vil være vennen min pga det er det på deres regning.

Anonymkode: e043f...536

Skrevet

Kan ikke komme på en eneste grunn til at det skulle ha noen betydning.

Jeg har huawey, mannen min har experia, søsteren min har samsung, og jeg har venner som har både det ene og det andre. Den voksne sønnen min har iphone forresten, så jeg har alle mulige merker blant menneskene jeg er glad i ;)

Anonymkode: 7f5f3...cd7

Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre. 

Anonymkode: 0ee85...17a

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke komme på en eneste grunn til at det skulle ha noen betydning.

Jeg har huawey, mannen min har experia, søsteren min har samsung, og jeg har venner som har både det ene og det andre. Den voksne sønnen min har iphone forresten, så jeg har alle mulige merker blant menneskene jeg er glad i ;)

Er du fornøyd med Huawai foresten? :)

Skrevet

Jeg ville aldri hatt noe annet enn iPhone. Alt fungerer sømløst i vårt hjem pga iPhone, Apple TV, Apple Watch. Fantastisk med Screen time for den flere år gamle iPaden femåringen har (for med Apple produkter får du nyeste oppdatering i mange mange år), så vi kan styre hva hun skal ha tilgang til når, og gi mer tilgang, evt. fjerne tilgang, fra våre telefoner. Hun har bare tilgang fra 5 til 7 om morgenen, fordi hun våkner tidlig. Resten av dagen fungerer ikke iPaden. Men er hun syk eller på en lang togtur kan vi bare aktivere.

Og selvfølgelig iMessage og FaceTime og find my phone og find my friends. Og å alltid kunne ha mobilen på lydløs, men likevel pinge den fra klokka når jeg ikke vet hvor den er.

Og å slippe å være avhengig av Google som alle med Android er, og å la dem lagre data som de bruker på å tjene penger på meg. For Android er jo ikke gratis, man betaler med brukerdata... Mens Apple ikke bruker brukerdata på den måten Google og Facebook gjør, men har mye bedre personvern. De tjener penger ved å selge dyre men gode produkter, samt ved å tjene penger på alle apper de selger. de tar 30%, mens Google ikke tjener noe på å selge apper.

De som lager Android-Tlf tjener derfor ingenting på å oppdatere mobilen din, for de tjener kun på å selge nye telefoner og vil helst du skal kjøpe ny hvert år... Mens Apple tjener på å oppdatere 4-5 år gamle mobiler fordi da kan folk kjøpe nye apper :)

Mye bedre forretningsmodell, mye mer gjennomført og bedre kvalitet på alt.

Jeg tenker ikke noe vondt om de som ikke har iPhone, akkurat som jeg ikke tenker vondt om de som bor i kjipere bolig enn jeg gjør eller bruker fleece-klær i stedet for ullklær for eksempel (Jeg mener altså at ull er bedre). Jeg tenker bare at de ikke vet, at de handler utfra sitt ståsted/perspektiv.

Tenker også at mange sikkert er fornøyd med Android-telefonen sin. Akkurat som at folk var fornøyd før mobiler kom. Det man ikke vet om savner man jo ikke.

Før (for sånn 7-10 år siden) prøvde jeg å få folk med Android til å gå over til iPhone. Nå gidder jeg ikke. Folk må få finne ut av ting selv. Jeg har nok med meg selv og min familie. Men om noen spør meg direkte om jeg synes de bør ha iPhone stiller jeg dem noen kontrollspørsmål for å finne ut av hva de behøver, og anbefaler jo som regel iPhone. Men kan godt anbefale å kjøpe en brukt eller en billig modell, om de ikke er opptatt av den nyeste teknologien. Jeg mener at å kjøpe en «ny» iPhone fra 2017/2018, eller en pent brukt iPhone 2016 -> fortsatt er bedre enn å kjøpe en ny Android-telefon.

Men Hey, gjør som dere vil :P :) 

Anonymkode: dfcb5...5ea

Skrevet

Det som er viktig er bare at jeg aldri noensinne har Apple ;)

Skrevet
2 minutter siden, DetYrer skrev:

Det som er viktig er bare at jeg aldri noensinne har Apple ;)

Your loss ❤️

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du fornøyd med Huawai foresten? :)

Ja, veldig fornøyd. Hadde Experia før denne og var bare sånn passe fornøyd, men denne er jeg veldig fornøyd med. Er vel p20 pro eller noe sånt den heter, så ikke helt nyeste, har hatt den et års tid.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Your loss ❤️

Absolutt ikke! :)

Skrevet

😂😂😂

Anonymkode: 43233...78e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...