Gå til innhold

Jeg river av meg håret snart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er 16 år. Han har alltid vært blir og høflig, en grei gutt å ha med å gjøre... 

Men de siste ukene!!! Fy f.... Jeg blir gal.

Han er hverken slem eller sint, men så forbanna frekk! Hvis jeg ber han gjøre noe, svarer han "hvorfor det? Gi meg en grunn" hvis jeg ber han stoppe med noe, er svaret det samme, før han rett og slett bare fortsetter det jeg ba han stoppe med.

9 av 10 svar er sarkastiske. Han holder ikke avtalene eller gjør pliktene sine. Og de er det få av! Han skal f.eks holde rommet ryddig, dvs legge skittentøy på vask og de resterende klærne skal ligge i kommoden. Det blir ikke gjort, og om jeg maser om det blir han bare sur. 

Jeg er så dritt lei denne holdningen, sarkasme og de respektløse samtalene vi har at jeg SPYR!

måtte bare få det ut...

Anonymkode: b3379...ab3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormoner. Han er ikke seg selv. For han er proppfull av hormoner. Han er nok vanskelig sånn til han blir en 20-25. Da dabber det av.

Anonymkode: 6fa29...1b6

Skrevet

20-25???????????? 

Det går jo ikke! 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

20-25???????????? 

Det går jo ikke! 

Ja, det betyr ikke at det ikke går an å sette grenser, ha regler, at ikke brudd på disse reglene ikke burde få konsekvenser. Han er stor, han klarer fint å overholde alt du har ramset opp. Men han vil være vanskelig i noen år fremover.

Anonymkode: 6fa29...1b6

Skrevet

Konsekvenser og forståelse. 

Konsekvenser for dårlig oppførsel og brutte avtaler. 

Forståelse for hormoner osv. Ta en prat med han når det ikke står på. Da er han nest mottakelig. Spør og gruble ikke angrip. Om du skjønner. 

Anonymkode: 61a96...662

Skrevet

Har en 18 åring som har lik oppførsel.Han tenker meg og mitt.Men så er han verdens beste likevel:)

Anonymkode: c2321...2b8

Skrevet

Han får konsekvenser.

Han får tillitt, og jeg snakker med han om hvordan friheten krenkes inn når tilitten brytes.

Han sliter med sitt (adhd) det er derfor kravene han får er meget overkommelige. Rommet hans skal pusses opp, og han gleder seg. Han har selv vært med på å velge farger og møbler. Men jeg har sagt til han at jeg begynner ikke på oppussingen før jeg kan se at han klarer å holde rommet ryddig (igjen, det er KUN klærne som skal til vask/i kommoden, og søppel i søppelbøtten - ikke overalt på gulvet) 

Men det er denne fullstendige likegyldigheten og den forbanna sarkasme som tar knekken på meg!

Svarene hans er "ja" eller "vet ikke", uansett hva som er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...