Gå til innhold

Flere med tenåringer som sover veldig dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ha ei på 16 år som har slitt en del med søvnen. Hun tenker mye, på alt mulig. Og om hun får sove så våkner hun alltid på natta opptil flere ganger. Hun får Circadin, men jeg føler ikke det hjelper så veldig. 

Noen som har tips og råd til meg om noe annet hun kan prøve?

PS! Vi har prøvd alt det der med faste regelmessige søvnrutiner og mosjon. 

Anonymkode: 30d9c...cfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke tips, men ja. Har en gutt på 17 år som aldri har sovet godt og er diagnostisert med alvorlig og sammensatt insomni. Han sover i gjennomsnitt 4-5 timer, usammenhengende, om natten. Nå for tiden er han i en dårlig periode hvor han sover 2-3 timer de fleste netter, litt mer i helgene. I gode perioder kan han sove i 6 timer. Vi har gjort alt, inkludert medisinering, men det er lite som hjelper på sikt.

Anonymkode: f95fc...e25

Skrevet

Har ei på 14 som sliter med å få sove, rett og slett innsovningsvansker. Trener mye, og jobber mye med skolearbeid. Sover ikke på dagtid. Ligger i senga og slapper helt av, men finner ikke søvnen. Kjenner jeg er nokså rådvill, så ingen råd fra meg, men følger tråden for å se om det dukker opp gode tips. 

Anonymkode: d6680...77b

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ha ei på 16 år som har slitt en del med søvnen. Hun tenker mye, på alt mulig. Og om hun får sove så våkner hun alltid på natta opptil flere ganger. Hun får Circadin, men jeg føler ikke det hjelper så veldig. 

Noen som har tips og råd til meg om noe annet hun kan prøve?

PS! Vi har prøvd alt det der med faste regelmessige søvnrutiner og mosjon. 

Anonymkode: 30d9c...cfb

Vet om flere som ikke har noe særlig virkning av circadin, men som bruker 3 mg melatonin i stedet for. De er praktisk talt det samme, bare at circadin er litt svakere.

Anonymkode: e197f...536

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...