Gå til innhold

Kroppspress i en alder av 8 år? :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt å spiste middag igår. Lasagne med salat ved siden av. Datteren min ville plutselig ha mest salat, det har aldri skjedd før. Hun sa at det var sunt så det ville hun ha, og hun ville ha salat med på skolen idag, så hun fikk med rester sammen med brødskivene. 

På kvelden stod hun på badet og ropte ned: "Mamma, er 27,6 tungt?" 

Jeg sa at det var perfekt og akkurat slik det skulle være. Jenta finnes ikke tykk! Hun er en tynn strek og aktiv.

Blir bekymret rett og slett, skal kroppspresset starte så tidlig?? 

Anonymkode: fd4b5...7de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Startet tidlig her også.

Datteren min på 7 ville ikke spise middag for hun var redd for å bli tjukk. Faren hennes og jeg er skilt, og noen sa til henne at det ikke var rart pappaen hennes flyttet for hun holdt jo på å bli tjukk. (Hun var tynn som en strek). Vi fikk snakket om det og det løste seg, men det er skremmende så tidlig slikt blir brukt som sosiale våpen blant barn. Datteren min er forresten nå en sunn og grei tenåring. 

Anonymkode: 3a173...58c

Skrevet

Jeg har en 6-åring som går i 1. klasse, som det hender trekker inn magen og ser på seg selv. Jeg prøver å si at hun ikke må gjøre slik, da hun hadde vært syk hvis hun hadde sett slik ut. 

Hun er ei slank jente. Ca 130 høy og 30 kg. Hun har litt mer lår enn de spinkleste jentene i klassen og har kommentert det selv. 

Vi har snakket litt om det, da jeg syns det er trist med fokus blant de på hvordan de ser ut. 

Men jeg syns det er vanskelig. Jeg vet jeg selv fikk kommentar fra en gutt i klassen min da jeg var 8 år om at jeg var tykk. Men når jeg ser på bilder av meg selv fra den tiden, så var jeg jo slank. Men det gjorde noe med selvbildet mitt, og det hjalp ikke hva mamma sa. 

Anonymkode: 118b1...16d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...