Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Hvor mye penger/verdier tenker du man bør ha for at du skal regne vedkommende eller familien som rik? Anonymkode: ae33f...9a9
sug lut Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 Det var da sykelig mye oppheng i penger, egne og andres, her inne i dag. Har du ikke noen andre interesser?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 Over 50 mill. Selv har jeg ca 10 mill i verdier og anser meg som langt fra rik. Anonymkode: 88a39...b2d
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 Akkurat nå, sug lut skrev: Det var da sykelig mye oppheng i penger, egne og andres, her inne i dag. Har du ikke noen andre interesser? Jeg har ikke skrevet de andre innleggene, bare lest og blitt nyskjerrig på hva folk egentlig legger i å være "rik". Det virker som om svært få regner seg selv som rike, nesten uansett hvor mye de har. Ellers står du fritt til å hoppe over tråder som ikke interesserer deg. Anonymkode: ae33f...9a9
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke skrevet de andre innleggene, bare lest og blitt nyskjerrig på hva folk egentlig legger i å være "rik". Det virker som om svært få regner seg selv som rike, nesten uansett hvor mye de har. Ellers står du fritt til å hoppe over tråder som ikke interesserer deg. Anonymkode: ae33f...9a9 Hva tenker du selv da? Anonymkode: 88a39...b2d
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #6 Skrevet 24. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva tenker du selv da? Anonymkode: 88a39...b2d Egentlig tenker jeg rundt 5 millioner + rimlig nedbetalt bolig for et ektepar. Vi har litt mer enn det selv pg jeg føler oss virlelig priviligerte. Vi kan velge jobber ut fra interesser og ikke lønn, vi kan ta noen år fri hvis vi vil. Ungene kan drive med akkurat de aktivitetene de har øyst til uten at vi trenger å temke på risen osv. Vi lever gamske nøkternt, men det er fordi vi trives sånn, ikke fordi vi må. Anonymkode: ae33f...9a9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #7 Skrevet 26. november 2019 På 24.11.2019 den 22.56, Anonym bruker skrev: Egentlig tenker jeg rundt 5 millioner + rimlig nedbetalt bolig for et ektepar. Vi har litt mer enn det selv pg jeg føler oss virlelig priviligerte. Vi kan velge jobber ut fra interesser og ikke lønn, vi kan ta noen år fri hvis vi vil. Ungene kan drive med akkurat de aktivitetene de har øyst til uten at vi trenger å temke på risen osv. Vi lever gamske nøkternt, men det er fordi vi trives sånn, ikke fordi vi må. Anonymkode: ae33f...9a9 Det er nok fordi dere lever ganske nøkternt at du ser på det som «rik». Dere har jo ikke allverdens valgmuligheter (utover små ting) med den summen. Det er vel en ganske vanlig familie økonomi når man har rundt 40(-50) år. Man kan velge hvordan ferier, fritidsaktiviteter og biler man vil ha men ellers er man ganske stuck. Anonymkode: 88a39...b2d
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #8 Skrevet 26. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er nok fordi dere lever ganske nøkternt at du ser på det som «rik». Dere har jo ikke allverdens valgmuligheter (utover små ting) med den summen. Det er vel en ganske vanlig familie økonomi når man har rundt 40(-50) år. Man kan velge hvordan ferier, fritidsaktiviteter og biler man vil ha men ellers er man ganske stuck. Anonymkode: 88a39...b2d En vanlig familie har ikke fem mill,, nei. Heller ikke etter førti. Eller femti. Anonymkode: e7131...c5c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #9 Skrevet 26. november 2019 Jeg tenker vi er rike. Eller kanskje mer privilegerte enn rike? Vi har nesten nedbetalt hus og to ganske nye biler uten lån. Vi har ingen hytte eller båt eller annet av stor verdi. Vi har gode inntekter og mye frihet. Anonymkode: dee7e...f44
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #10 Skrevet 26. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: En vanlig familie har ikke fem mill,, nei. Heller ikke etter førti. Eller femti. Anonymkode: e7131...c5c Hvis man regner sammen verdien av biler, hus, hytter osv er ikke det en veldig uvanlig sum nei. Selv hadde jeg og mannen verdier for 10 mill + når jeg var 40 år. Ingenting var fått eller arv. Kun egentjente penger (og tenk, ingen av oss har utdannelse utover videregående..). Anonymkode: 88a39...b2d
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #11 Skrevet 26. november 2019 På 24.11.2019 den 22.56, Anonym bruker skrev: Egentlig tenker jeg rundt 5 millioner + rimlig nedbetalt bolig for et ektepar. Vi har litt mer enn det selv pg jeg føler oss virlelig priviligerte. Vi kan velge jobber ut fra interesser og ikke lønn, vi kan ta noen år fri hvis vi vil. Ungene kan drive med akkurat de aktivitetene de har øyst til uten at vi trenger å temke på risen osv. Vi lever gamske nøkternt, men det er fordi vi trives sånn, ikke fordi vi må. Anonymkode: ae33f...9a9 Mener du 5 mill på konto eller i verdier? 5 mill i verdier er absolutt ikke mye. Anonymkode: 02b70...63a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #12 Skrevet 26. november 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener du 5 mill på konto eller i verdier? 5 mill i verdier er absolutt ikke mye. Anonymkode: 02b70...63a Om pengene står på konto eller er plasert på andre måter synes jeg ikke har noe å si. Jeg tenkte bolig + 5 millioner i verdier. Anonymkode: ae33f...9a9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #13 Skrevet 26. november 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om pengene står på konto eller er plasert på andre måter synes jeg ikke har noe å si. Jeg tenkte bolig + 5 millioner i verdier. Anonymkode: ae33f...9a9 Bolig kan jo være så mangt. Vår er taksert til ca 13 mill.. Litt forskjell fra en enkel bolig til 3-4 mill. Anonymkode: 88a39...b2d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #14 Skrevet 27. november 2019 Jeg tror nok man endrer syn ettersom alder og inntekt også. Da jeg var 20 år synes jeg alle som tjente over 1 mill samlet og hadde mer enn 1 mill utenom hus, var rike. Ikke søkkrike, men rike. Nå er jeg 39 år og har langsomt gått oppover både i inntekt og verdier her og der. Mannen har også gjort noen veldig gode investeringer. Nå tjener vi rundt 1.6 mill i året samlet, har nedbetalt hus til en verdi av 7 millioner og har 6-7 millioner i fordelt i fond, aksjer og konto. Likevel føler jeg meg ikke rik, vi lever jo omtrent slik som vi alltid har gjort, og sammenliknet med andre i omgangskretsen vår har vi en mye mer moderat livsstil. Forskjellen er vel helst at vi ikke stresser rundt økonomi lenger, slik vi gjorde i 20-årene da vi knapt hadde råd til mat og klær til oss og barna. Samtidig vet jeg at 20 år gamle meg selv ville synes at 39-årige meg er veldig rik. Anonymkode: b6b42...32f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #15 Skrevet 27. november 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Bolig kan jo være så mangt. Vår er taksert til ca 13 mill.. Litt forskjell fra en enkel bolig til 3-4 mill. Anonymkode: 88a39...b2d I det tidligere innlegget mitt pressiserte jeg at jeg mente et relativt enkel hus. Husker ikke helt hvordan jeg uttrykte meg. Anonymkode: ae33f...9a9
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #16 Skrevet 27. november 2019 En ting er å ha et hus til 5 mill (Eller uansett kr) men verdien er ikke alltid det man sitter igjen med. Er man gjeldfri med hus, hytte osv til mange mill, da er man bemiddlet. Og sitter igjen med mer i mnd enn ved å betale på lån. Kommer an på inntekt osv. Jeg har et hus verdt over 4 mill. Men jeg har lån på halvparten. Vært heldig, for jeg er kronisk syk og ufør. Og har ikke mye i inntekt. Anonymkode: cdf1c...65a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå