Gå til innhold

39 i feber hos voksne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det svært høyt?

En time etter jeg tok to Paracet har den bare gått ned til 38,8. 

Jeg kan absolutt ikke bli sengeliggende neste uke, og jeg føler meg bare litt shaky og forkjølet, ikke kjempesyk. 

Er det innafor å poppe febernedsettende og møte på det jeg skal i morgen?

Anonymkode: 2dbe8...b2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke "svært" høyt nei. Hvis Paracet alene ikke virker kan du ta Ibux i tillegg. Ikke noe problem. Men hvis du skal ut blant folk må du være nøye med håndhygiene slik at du ikke smitter andre. 

Skrevet
3 minutter siden, Pobie skrev:

Det er ikke "svært" høyt nei. Hvis Paracet alene ikke virker kan du ta Ibux i tillegg. Ikke noe problem. Men hvis du skal ut blant folk må du være nøye med håndhygiene slik at du ikke smitter andre. 

Det hadde vært svært høyt for meg. Med 39 i feber så er jeg en snøvlende tulling som knapt kan stå på beina 😂

Anonymkode: 276ac...d80

Skrevet

Jeg tåler ikke Ibux og har knapt hatt over 38 i mitt voksne liv, så nå føler jeg meg crap. 

Var på do og måtte holde meg i veggen. 

Søren snyte!

Skrevet

Da er det bare å innse at du er for syk til å dra på jobb i morgen, om du ikke våkner frisk i morgen tidlig. Varsle jobben om at du er syk nå og at du mest trolig ikke vil være frisk nok til å komme i morgen, siden du har 39 i feber nå.

Gi deg selv muligheten til å bli frisk.

God bedring :)

Anonymkode: f0f55...e0c

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tåler ikke Ibux og har knapt hatt over 38 i mitt voksne liv, så nå føler jeg meg crap. 

Søren snyte!

Da blir du hjemme

Skrevet

Klarer du å skrive på nettforum så er du ikke kritisk syk for øyeblikket i allefall, men rådet om å prøve ibux i tillegg og belage deg på at du kan komme til å trenge noen sykedager fra jobben er nok lurt å følge. 

Som tommelfingerregel så er det ikke tallet på termometeret som er viktig, men den generelle almenntilstanden. Når det er sagt så er feber over 39C ganske ugreit, og burde dempes (som du har gjort) ettersom såpass høy temperatur medfører endel uheldige effekter på kroppen (blod, nyrer, lever mm). Innafor å kontakte fastlegen i morgen hvis det er like høyt, kan være at du har en bakteriell infeksjon som da "lett" kan behandles. 

PS influensasessongen er i gang, og om det er det gjør du befolkningen en tjeneste om du ikke drar på jobb og sprer det 😉

Anonymkode: 22f04...a07

Skrevet

Enig med de over, hvis du ikke kan ta Ibux og er så dårlig blir du hjemme. 

Skrevet

Man tar ikke febernedsettende, og så går på jobb. Du har sykdom i kroppen, det er det som gjør at du får feber, og det skal du lytte til.
Men feberen i seg selv er ikke avgjørende for hvor syk du er, det er det din allmenntilstand som gjør.

Hvis du går på jobb og overbelaster kroppen din i forhold til det den forteller at de klarer, så kan du risikere å bli lenger syk enn om du lytter til kroppen og bare holder deg hjemme. Kan hende du er frisk allerede tirsdag hvis du holder deg hjemme i morgen.

Anonymkode: c87e1...125

Skrevet

Takk for svar, alle sammen. 

Det er ikke pga jobb jeg stresser, det er familiære ting som må skje og som jeg har ansvar for

Det må gjennomføres og jeg er helt merkelig ‘syk’. Når jeg ligger i ro er jeg bare litt sår i halsen og slapp, men når jeg prøver å stå så svimler jeg og kommer meg knapt på do. Feber uten vondt noe sted er i hvert fall ikke influensa 🙏🏻

Rare greier. Jeg hiver innpå Paracet og håper på å sove det av meg. 

Hi

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar, alle sammen. 

Det er ikke pga jobb jeg stresser, det er familiære ting som må skje og som jeg har ansvar for

Det må gjennomføres og jeg er helt merkelig ‘syk’. Når jeg ligger i ro er jeg bare litt sår i halsen og slapp, men når jeg prøver å stå så svimler jeg og kommer meg knapt på do. Feber uten vondt noe sted er i hvert fall ikke influensa 🙏🏻

Rare greier. Jeg hiver innpå Paracet og håper på å sove det av meg. 

Hi

Men er du syk så må du bare delegere til andre, sånn er det.

Ikke vær for flink pike, da vil du brenne deg ut.

Kroppen din forsøker å fortelle deg noe nå...

Anonymkode: f0f55...e0c

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Søren snyte!

Da går du å legger deg... For din egen skyld, og andres. Jeg har IKKE tid til å bli syk før jul. 😂 god bedring!

Anonymkode: 0a675...78c

Skrevet

Kom fra legen nå, streptokokker i halsen og skyhøy CRP. 

Dritt. 

Men har fått penicillin, så satse på å være oppe og hoppe snart :) 

hi

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kom fra legen nå, streptokokker i halsen og skyhøy CRP. 

Dritt. 

Men har fått penicillin, så satse på å være oppe og hoppe snart :) 

hi

Hvor mye crp da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...