Gå til innhold

Kriterier måloppnåelse i ungdomsskolefag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter har i år begynt på ungdomsskolen. Før hver innlevering/prøver får de et ark med såkalte vurderingskriterier for måloppnåelse høy, lav og middels. Men kriteriene er så utrolig diffuse og vanskelige å forholde seg til. 

vi har ett barn som gikk ut av en annen ungdomsskole i fjor og er sånn sett vant til kriterier for måloppnåelse. Men der var kriteriene mye mer konkrete og greie å forholde seg til. Man kunne liksom tydelig se hvorfor man lå på middels nivå fordi man ikke hadde fått med seg alt som lå innenfor «Høy».

Dessverre er jo alt digitalt i dag, så jeg har ikke tatt vare på disse arkene etter min sønn. Jeg skulle så gjerne hatt noe eksempler på hvordan gode kriterier for måloppnåelse skrives når jeg diskuterer dette med nåværende lærere. 

Er det noen som vet om hvor jeg kan finne noen gode eksempler på nett, eller er det noen lærere her som vil dele noen eksempler med meg?

Anonymkode: 208a7...bb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her ligger de under Årsplaner til venstre på siden, læreren har laget årsplan for sitt fag og det står hva de jobber med hver uke og hva måloppnåelsen er.

http://birkenlund.skole.arendal.no/index.php?pageID=97

Anonymkode: 57bc7...028

Til høyre på nettsiden mente jeg selvfølgelig, aner ikke hvorfor jeg skrev venstre ;)

Anonymkode: 57bc7...028

Skrevet

Takk! Men det står ingenting (såvidt jeg kan se) om hva som skal til for at elevene vurderer til å ha lav, middels eller høy måloppnåelse ved en konkret innlevering/prøve

Skrevet

Du er ute etter kjennetegn på måloppnåelse. Har masse eksempler, men de ligger på pc-en min. Ligger en del på udir, men det er til eksamen og standpunktvurdering. 

Anonymkode: 00442...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...