Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Vi skal gå fra hverandre, for nå. Vi har slitt lenge og kommet til et punkt hvor vi ikke lenger gjør hverandre godt. Vi er gode venner, og har begge et ønske om å få til ekteskapet, men pr nå må vi vekk fra hverandre. Siden dette er «for nå», så har vi valgt å ikke selge huset, men leie en leilighet vi skal bytte på å bo i. På den måten får barna beholde huset, skolen og vennene sine. Så får vi ta støyten. Vi har en konkret plan for terapi til våren, og finne ut av ting på hver vår kant. Vi er fornøyd. Ungene er fornøyd. Men alle rundt?! Gudbedre!!! Det er så mange meninger, så mange forslag, så mye forakt! Hvordan i alle dager kan man kvele sånne kommentarer uten å bli skikkelig ufin?? Anonymkode: efab9...3e0
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 Smile, takke for rådene og si at dere håper dere finner ut av det? Det er ikke vondt ment Anonymkode: ec4ce...b1a
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Smile, takke for rådene og si at dere håper dere finner ut av det? Det er ikke vondt ment Anonymkode: ec4ce...b1a Men det er tusen spørsmål. Hvorfor er jeg ikke på tinder? Hva når jeg finner en ny? Når skal vi ta ut skilsmisse? Hvorfor har vi ikke solgt huset? Skal dere virkelig feire jul sammen?? altså er det virkelig så uvanlig i 2019 at man kan velge å bo fra hverandre for å få stablet et ekteskap på beina igjen?? Anonymkode: efab9...3e0
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 "Du dette er noe vi sammen anser er det beste for oss akkurat nå, og det forventer jeg faktisk at andre - som egentlig ikke har noe med dette å gjøre - også respekterer! Vi snakker ikke mer om dette nå." Og bytt tema... Anonymkode: 771f8...65c
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 Folk blander seg i alt og skal gi råd om alt. Ignorer det ❤️ Anonymkode: b595b...059
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #6 Skrevet 24. november 2019 Jeg synes dere har gjort gode valg. Med barna i fokus 😊 Anonymkode: 1b08e...d4d
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det er tusen spørsmål. Hvorfor er jeg ikke på tinder? Hva når jeg finner en ny? Når skal vi ta ut skilsmisse? Hvorfor har vi ikke solgt huset? Skal dere virkelig feire jul sammen?? altså er det virkelig så uvanlig i 2019 at man kan velge å bo fra hverandre for å få stablet et ekteskap på beina igjen?? Anonymkode: efab9...3e0 Ja, det er ganske uvanlig å bo hver for seg om man ønsker å stable et ekteskap på bena. Skal man være sammen så bor man sammen og prøver reparere, sånn har folk flest tenkt bestandig og sånn tenker folk flest i dag. Har man en "pause" er det gjerne bare en myk overgang til brudd, da prøver man ikke så hardt lenger. Men, det er jo ikke sånn at det som er riktig for folk flest er riktig for alle. Folk må jo stole på at dere to kjenner dere to best, og tar de avgjørelsene dere mener er best for dere. Folk er litt frekke som ikke aksepterer deres valg synes jeg. Anonymkode: aaec4...59e
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #8 Skrevet 24. november 2019 Det er vel ikke spesielt mange som flytter sammen igjen etter en «pause». Folk antar vel at det er slutt for godt. Anonymkode: a2c7e...d45
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #9 Skrevet 24. november 2019 Og det må gjerne folk anta. Dette er ikke et brudd som kom over natta fordi jeg var lei. Dette har liggi og gjæra i mange år. Jeg er villig til å jobbe for det, men skal vi bo sammen så får vi det ikke til. Jeg har vært mer enn raus og tålmodig, og det anerkjenner mannen min, og han er og enig i at dette er en god løsning nå. Finner vi ikke ut av det, nei så får det være. Men da har vi prøvd, og vi har prøvd på mildest mulig måte for barna. Om vi etter et halvt år finner tilbake til hverandre så er det veldig dumt å ha solgt huset og flytta ungene vekk fra det eneste de kjenner... men alle andre mener visst at «det tåler de». Nei. Det skal de slippe å tåle. måtte bare få ut frustrasjonen! Anonymkode: efab9...3e0
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #10 Skrevet 24. november 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det er tusen spørsmål. Hvorfor er jeg ikke på tinder? Hva når jeg finner en ny? Når skal vi ta ut skilsmisse? Hvorfor har vi ikke solgt huset? Skal dere virkelig feire jul sammen?? altså er det virkelig så uvanlig i 2019 at man kan velge å bo fra hverandre for å få stablet et ekteskap på beina igjen?? Anonymkode: efab9...3e0 Hvem sier alle disse tingene, da? Hvilken relasjon har du til dem? Og hvorfor betyr det noe for deg hva de sier...? Anonymkode: af4a5...913
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #11 Skrevet 24. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Og det må gjerne folk anta. Dette er ikke et brudd som kom over natta fordi jeg var lei. Dette har liggi og gjæra i mange år. Jeg er villig til å jobbe for det, men skal vi bo sammen så får vi det ikke til. Jeg har vært mer enn raus og tålmodig, og det anerkjenner mannen min, og han er og enig i at dette er en god løsning nå. Finner vi ikke ut av det, nei så får det være. Men da har vi prøvd, og vi har prøvd på mildest mulig måte for barna. Om vi etter et halvt år finner tilbake til hverandre så er det veldig dumt å ha solgt huset og flytta ungene vekk fra det eneste de kjenner... men alle andre mener visst at «det tåler de». Nei. Det skal de slippe å tåle. måtte bare få ut frustrasjonen! Anonymkode: efab9...3e0 Vi gjorde som dere. Bodde et år fra hverandre - annenhver uke i leid leilighet mens barna bodde i huset. Fungerte godt for oss, fant sammen igjen gjorde vi også. Lykke til! Anonymkode: 15b74...4fa
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #12 Skrevet 25. november 2019 Opplevde det samme.Svarte da konsekvent: "Vi er voksne og bestemmer selv hva vi skal eller ikke skal gjøre". Anonymkode: 7be0b...bff
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #13 Skrevet 25. november 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvem sier alle disse tingene, da? Hvilken relasjon har du til dem? Og hvorfor betyr det noe for deg hva de sier...? Anonymkode: af4a5...913 Venninner, kollegaer, familie... det er en brøkdel som forstår, resten ikke. Det er ikke det at det nødvendigvis betyr så mye, men jeg er en fryktelig konfliktsky person som føler jeg "skylder alle alt", også forklaringer på alle mine valg. Anonymkode: efab9...3e0
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #14 Skrevet 25. november 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi gjorde som dere. Bodde et år fra hverandre - annenhver uke i leid leilighet mens barna bodde i huset. Fungerte godt for oss, fant sammen igjen gjorde vi også. Lykke til! Anonymkode: 15b74...4fa Så godt å høre! Det beste er jo å "teste det ut", for barnas skyld. Går det ikke så går det ikke, men da har vi ikke tatt forhastede beslutninger. Jeg håper og tror dette er veien og gå for oss, og jeg håper at vi tilslutt finner tilbake til hverandre! Anonymkode: efab9...3e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå