Gå til innhold

Er vi mange som blir alene i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir nok det..

Anonymkode: 891c3...bae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg blir det. 

Anonymkode: 935f2...3a1

Skrevet

Jeg også, men det går helt fint, det er hva man gjør det til.

Anonymkode: 8c922...64f

Skrevet

Ok, hvordan ser du på det? Første jula jeg blir alene og det føles ikke så bra..

Skrevet

Jeg har gjort det annenhver jul i mange år, har aldri plaget meg. Jeg pynter hus, ser Disney og Tre Nøtter, pynter meg og går på julegudstjeneste og hjem og tar på pen julepysj (det er litt tullete men koselig), lager full julemiddag og dekker pent på, og koser meg. Ser juleprogram og film. Romjula går jeg tur, treffer evt venner, koser meg i sofaen. Det blir fint.

Skrevet

Ps jeg vet det ikke føles bra nå. Men man må ta tak i livet og jeg tenker at jeg er forbannet for at mitt liv endte med et brutt ekteskap og barn annenhver jul, men jeg er ikke forbannet på julen. Den er like magisk.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gjort det annenhver jul i mange år, har aldri plaget meg. Jeg pynter hus, ser Disney og Tre Nøtter, pynter meg og går på julegudstjeneste og hjem og tar på pen julepysj (det er litt tullete men koselig), lager full julemiddag og dekker pent på, og koser meg. Ser juleprogram og film. Romjula går jeg tur, treffer evt venner, koser meg i sofaen. Det blir fint.

Sån feiret jeg også jul et år. For sikkerhets skyld hadde jeg kjøpt og pakket inn gaver til meg selv også. Det var overaskende nok en veldig fin jul.

Anonymkode: 53c12...18d

Skrevet

Litt godt å lese om andres måte å håndtere alene-jul. Det blir min første uten barna. Har blitt invitert til min søster, men det er så langt unna, så orker ikke det. Føler problemet er hvordan andre ser på at jeg skal være alene. Jeg skal kose meg uansett. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Litt godt å lese om andres måte å håndtere alene-jul. Det blir min første uten barna. Har blitt invitert til min søster, men det er så langt unna, så orker ikke det. Føler problemet er hvordan andre ser på at jeg skal være alene. Jeg skal kose meg uansett. 

Jeg har samme opplevelse. Folk sier gjerne at jeg ikke kan være alene på julaften, det høres jo så trist ut. Men jeg synes det høres helt toppers ut å spise den maten jeg vil, og gjøre alt i mitt tempo. Gleder meg 😊 

Anonymkode: 175f3...ac7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har samme opplevelse. Folk sier gjerne at jeg ikke kan være alene på julaften, det høres jo så trist ut. Men jeg synes det høres helt toppers ut å spise den maten jeg vil, og gjøre alt i mitt tempo. Gleder meg 😊 

Anonymkode: 175f3...ac7

Ja, akkurat sånn er det. Søsteren min sier jeg ikke får lov å sitte alene. Men om det er det JEG vil da, når situasjonen er sånn? Det er omverdenen som problematiserer. 

Skrevet

Så bra at dere ser sånn på det :) får jobbe litt med tankegangen min.

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra at dere ser sånn på det :) får jobbe litt med tankegangen min.

Ja det skjønner jeg. Det er min første jul alene, og jeg har litt blandede følelser. Men feirer med barna på lille julaften, og må tenke at det er dagen liksom. Men er usikker på hvordan jeg tenker når dagen er der. 

Skrevet

Jeg er uten barn denne julen. Julaften skal jeg jobbe som frivillig på et arrangement i regi av Kirkens Bymisjon. Har vært der før, og det var en fantastisk givende opplevelse. Har blitt en tradisjon for meg de julene jeg ikke har barna. 

Kan anbefales for dere som ikke ønsker å være alene hjemme

Anonymkode: 411d7...ed6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...