Gå til innhold

Anmelde et forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen vet noe ang. dette. 
Jeg skal anmelde et forhold og lurer på om det går an å bestille time hos politiet for å gjøre dette muntlig, eller kan de kreve at jeg gjør dette skriftlig på grunn av manglende ressurser? 

Anonymkode: 22f4c...70a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det meste gjøres bare på nett, f.eks anmelde tyveri av sykkel o.l. De kan ikke snakke med alle som har noe å melde, da hadde de ikke gjort annet.

Men selvfølgelig snakker de med deg om det er alvorligere saker.

Anonymkode: 8dccb...9b5

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det meste gjøres bare på nett, f.eks anmelde tyveri av sykkel o.l. De kan ikke snakke med alle som har noe å melde, da hadde de ikke gjort annet.

Men selvfølgelig snakker de med deg om det er alvorligere saker.

Det er snakk om svindel! Over 100.000

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tror jeg at jeg hadde bedd om en time på lennsmannskontoret.

Anonymkode: 7dfc6...4d4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke alt de har skjemaer for på nett, så da må du snakke med dem.

De har et telefonnummer du kan ringe til så vil du få veiledning om gangen videre.

Da motorsykkelen til sønnen min ble stjålet i sommer ringte jeg, for den ble stjålet rett utenfor et sted jeg vet de har kamera. Dama jeg snakket med ville veldig gjerne ha tak i denne filmen med en gang og ba oss hente den ut og komme innom med den, så det gjorde vi. Snakket med politiet da vi leverte filmen og de ringte oss tilbake dagen etter og skrøt av hvor nyttig den var, personen som hadde tatt sykkelen var en kjenning av politiet og de kjente han igjen med en gang de så filmen, og siden det kunne bevises at han hadde tatt den ble det rettssak og han ble dømt.

Så de er ikke vanskelig å prate med når det er noe altså, bare finn telefonnummeret på nettet og ring så forteller de deg hvem du skal prate med og hvordan de vil gjøre det.

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke alt de har skjemaer for på nett, så da må du snakke med dem.

De har et telefonnummer du kan ringe til så vil du få veiledning om gangen videre.

Da motorsykkelen til sønnen min ble stjålet i sommer ringte jeg, for den ble stjålet rett utenfor et sted jeg vet de har kamera. Dama jeg snakket med ville veldig gjerne ha tak i denne filmen med en gang og ba oss hente den ut og komme innom med den, så det gjorde vi. Snakket med politiet da vi leverte filmen og de ringte oss tilbake dagen etter og skrøt av hvor nyttig den var, personen som hadde tatt sykkelen var en kjenning av politiet og de kjente han igjen med en gang de så filmen, og siden det kunne bevises at han hadde tatt den ble det rettssak og han ble dømt.

Så de er ikke vanskelig å prate med når det er noe altså, bare finn telefonnummeret på nettet og ring så forteller de deg hvem du skal prate med og hvordan de vil gjøre det.

Hvordan i all verden fikk dete ut en overvåkningsvideo. Virksomheter har ikke lov til å utlevere opptak til privatpersoner...

Anonymkode: ffbe7...617

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i all verden fikk dete ut en overvåkningsvideo. Virksomheter har ikke lov til å utlevere opptak til privatpersoner...

Anonymkode: ffbe7...617

Sønnen min jobber der... Så de "brant" en CD og leverte til han, som vi leverte videre til politiet. Han regnes kanskje ikke som privatperson når han jobber der? Men han er under 18 år da, så umyndig er han.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min jobber der... Så de "brant" en CD og leverte til han, som vi leverte videre til politiet. Han regnes kanskje ikke som privatperson når han jobber der? Men han er under 18 år da, så umyndig er han.

Det vil regnes som ulovlig ervervet bevis, bedriften og sønnen din kan selv risikere anmeldelse.

Anonymkode: 0eb37...cbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...