3smaa Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Har ikke så mye smerte, men er veldig redd for å gå på do. Jeg føler for å gå på do og begynner til å med å få vondt i magen. Er kjempe redd. Hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Drikk mye vann, kanskje et glass grønt te. Kjøp lactulose f.eks. Spis druer Anonymkode: 4539c...c61
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 Eventuelt hvis du vet det er noe du blir ‘’dårlig’’ i magen av (diarè/myk bæsj) så drikker/spiser du det. Anonymkode: 4539c...c61
3smaa Skrevet 23. november 2019 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2019 Jeg drakk lactulose og følte bare at jeg måte på do. Jeg har siden før operasjon prøvd å spise fiberrikt mat og drikke masse vann. Problemet at jeg er bare redd. Jeg klarte såvidt å få ut litt gran. Begynte selvfølgelig å blø litt, men dette har legen forberedt meg på.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 Ikke spis for mye fiber, det kan gjøre deg hard i magen om du ikke er vant til det.... Men alt som holder magen myk, frukt som ananas, kiwi og pære, drikk mye og fortsett ta lactulose. Så må du tenke at det er bedre å få gjort fra seg mens bæsjen er en "tynn" pølse enn å holde seg så den blir tykkere og tykkere før du får tømt deg. Skjønner at du er redd, men du må bare prøve å puste med magen og slappe av på do. Anonymkode: db9aa...b57
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #6 Skrevet 24. november 2019 Skjønner deg godt. Opererte marisker for 1,5 år siden,og vet hvordan det er. Men avføringen må ut uansett. Anbefaler deg å ta en sterk smertestillende litt i forkant av dobesøk, jeg tok pinex forte første gangen. Så skylle godt med lunka vann etterpå, og legge deg i sengen og slappe av til smertene har gitt seg etter avføring. Anonymkode: 4cdf4...7c4
Anonym bruker Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 Ikke hold deg, da blir det jævlig! Spis noe som gir deg løs mage. Myk bæsj er det beste. La bæsjen komme ut selv uten at du må trykke. Gå turer, drikk masse vann og minimer på fiberrik mat. Smør litt xylocain bak før avføringen så du bedøver litt. Vær måteholden med sterke snertestillende som kan gi treg mage. Men ut må det, for all del ikke kjemp i mot! Anonymkode: acc73...a17
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #8 Skrevet 25. november 2019 Du har min fulle sympati. Har opererert bort haemoroider selv og de første dobesøkene var ingen drøm akkurat. Anonymkode: 394fc...988
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå