Gå til innhold

Hva tenker dere om dette? Gaver til egne barnebarn og stebarnebarn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne har et eget barnebarn som er sønnen sin, samtidig har samboer til sønnen to barn fra før. Min venninne gir gaver til alle tre, både til jul, bursdager og også utenom og hun er opptatt av at det skal være likt beløp. Men hun og mannen vil jo gjerne gjøre litt stas på barnebarnet, som er det eneste barnebarnet, og har bla kjøpt litt av de store tingene som seng og stellebord, og også klær og annet. Dette har sønn og svigerdatter sittet pris på, men nå har saken blitt at svigerdatter nekter dem å gi ting til barnebarnet om ikke de andre to får noe også. Heller ikke strikkeklær får hun gi til barnebarnet om ikke de to andre får. De to andre får jo av sine familier på fedrenes side i tillegg, og de får absolutt nok av min venninne også, men svigerdatter er redd de to andre skal føle det er urettferdig og har derfor bestemt at min venninne og mannen ikke får gi til barnebarnet.. Er ikke dette litt feil? Jeg syns det er opplagt at en bestemor og bestefar vil gi ting og tang til barnebarnet, de er jo superstolt av det, og det blir gjerne bare det ene barnet som er helt deres..

Anonymkode: 00ce4...b8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke greit. Sønnen til din venninne bør sette ned foten ovenfor samboeren sin, med mindre han er en ryggradsløs fjott!

Skrevet

Jeg syns egentlig at det er helt riktig! Men jeg regner med at det går begge veier. At ikke besteforeldrene på den andre siden heller gjør det. 

Anonymkode: ee71e...7bd

Skrevet (endret)

Hva med de andre barnas besteforeldre på farssiden? Gir de alltid likt og strikker til alle barna også? Jeg synes kanskje dette var litt vel rigid. Jeg strikker ikke like mye til hver av mine egne unger engang.

Endret av Mostly Harmless
Skrevet

Jeg synes det blir feil å nekte gaver. At alt et helt likt garanterer ikke at det blir rettferdig.

Anonymkode: 16990...8c6

Skrevet

Svigerdatter er et nek.

Anonymkode: d67ee...7c7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min venninne har et eget barnebarn som er sønnen sin, samtidig har samboer til sønnen to barn fra før. Min venninne gir gaver til alle tre, både til jul, bursdager og også utenom og hun er opptatt av at det skal være likt beløp. Men hun og mannen vil jo gjerne gjøre litt stas på barnebarnet, som er det eneste barnebarnet, og har bla kjøpt litt av de store tingene som seng og stellebord, og også klær og annet. Dette har sønn og svigerdatter sittet pris på, men nå har saken blitt at svigerdatter nekter dem å gi ting til barnebarnet om ikke de andre to får noe også. Heller ikke strikkeklær får hun gi til barnebarnet om ikke de to andre får. De to andre får jo av sine familier på fedrenes side i tillegg, og de får absolutt nok av min venninne også, men svigerdatter er redd de to andre skal føle det er urettferdig og har derfor bestemt at min venninne og mannen ikke får gi til barnebarnet.. Er ikke dette litt feil? Jeg syns det er opplagt at en bestemor og bestefar vil gi ting og tang til barnebarnet, de er jo superstolt av det, og det blir gjerne bare det ene barnet som er helt deres..

Anonymkode: 00ce4...b8c

Hvis man skal snakke om urettferdighet, så er det jo det at svigerdatter sine barn får gaver fra 3 familier, det gjør ikke det andre barnet regner jeg med. Men så lenge det gjelder hennes barn så er det vel ikke så farlig, noen burde lære den dama litt om hva som urettferdig og ikke. Hun burde ikke minst lære litt om grådighet og egoisme

Anonymkode: 7a525...a74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...