Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Jeg har normalt sett et blodtrykk på 120/80, ca. Jeg sliter med allergiske reaksjoner. Jeg har hatt noen rare målinger innimellom. Hvor lavt trykk kan jeg ha før jeg bør kontakte lege? Anonymkode: 4e6e0...360
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Jeg har ganske god greie på "dette med blodtrykk" og vil bare si at dette er fastlege tema... Ingen på et nettforum kan svare deg "riktig". Man har retningslinjer for hva som sees på som alvorlig, men din kropp er unik, og kun de som har hele historikken vet som passer deg. Blodtrykk alene gir ikke svar på alvorlighetsgrad, det er flere kriterier. Anonymkode: 1fdab...b1b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 Dette må du ta med lege, kanskje gå med fast måler i en periode? jeg er god på blodtrykk, men kun ift min kropp. Jeg har hatt normaltrykk på 80/60 i flere år, da jeg var yngre, nå er det på 100/70. Fikk en forkjølelse den tida jeg hadde 80/60. Det endte med sykehusinnleggelse, for en FORKJØLELSE :0 grunnen var et BT på 50/29. Ble mye styr av det og jeg husker ikke så mye. Trykket mitt nå følges opp og jeg passer på å alltid drikke nok, helst ikke få feber, spiser mye grønnsaker, litT forsiktig med brokkoli og nesten aldri rødvin. Spiser lakris og salter litt ekstra på egen tallerken. unner ingen å ha så lavt trykk som jeg hadde da jeg havnet på sykehuset. Anonymkode: ec27c...e05
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 Min svigerinne er lege og har fotalt meg at på generell basis bør det ikke komme under 80/50, men at det selvfølgelig er flere ting som spiller inn. Anonymkode: 68937...a0e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 Overtrykket skal ikke under 70, sånn generelt. Men det er helt opp til hva som er din normalverdi og andre symptomer. I natt hadde jeg puls på 134, og lav o2 metning på 85. Var på jobb så brukte skikkelig dyrt medisinsk utstyr, ikke pulsklokke ol. Dette kommer av at jeg er kjempe stresset, så ved å prøve å få tankene på noe annet gikk det fint over av seg selv. Om jeg ikke hadde vært åpen til mine kollegaer om at jeg har en del store bekymringer på hjemmebane hadde jeg blitt sendt rett på akutten. Altså, en lege må ta en totalvurdering av hele deg. Ikke bare ett blodtrykk du har tatt hjemme. Ligger mansjetten litt feil kan dette også gi feilmålinger +++. Anonymkode: 6e378...4f2
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Overtrykket skal ikke under 70, sånn generelt. Men det er helt opp til hva som er din normalverdi og andre symptomer. I natt hadde jeg puls på 134, og lav o2 metning på 85. Var på jobb så brukte skikkelig dyrt medisinsk utstyr, ikke pulsklokke ol. Dette kommer av at jeg er kjempe stresset, så ved å prøve å få tankene på noe annet gikk det fint over av seg selv. Om jeg ikke hadde vært åpen til mine kollegaer om at jeg har en del store bekymringer på hjemmebane hadde jeg blitt sendt rett på akutten. Altså, en lege må ta en totalvurdering av hele deg. Ikke bare ett blodtrykk du har tatt hjemme. Ligger mansjetten litt feil kan dette også gi feilmålinger +++. Anonymkode: 6e378...4f2 så 90/66 er farlig? Anonymkode: 991bf...a1b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: så 90/66 er farlig? Anonymkode: 991bf...a1b Absolutt ikke. Da er MAP trykket ditt over 70. Anonymkode: 784a8...d43
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: så 90/66 er farlig? Anonymkode: 991bf...a1b 90/66 er helt normalt. Mange som har det som «standard» blodtrykk. Anonymkode: 93dfd...a03
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #9 Skrevet 23. november 2019 Med 90/60 er overtrykket 90. Anonymkode: 6e378...4f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå