Gå til innhold

Allergi eller lungebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dag 1: Intens kløe over hele kroppen. Lite nattesøvn pga det. Doble hjerteslag. Gallesmerter, kun denne dagen.
dag 2: kløe, fatigue og irriterte luftveier.
dag 3: kløe, fatigue og irriterte luftveier.
dag 4: kløe, fatigue, irriterte luftveier og slim i halsen.
dag 5: noe kløe, fatigue, irriterte luftveier og slim i halsen. Høy puls om natten.
dag 6: noe kløe, noe fatigue, irriterte luftveier og mer slim i halsen.

Det utviklet seg fra kløe til kløe og tett pust, til slim også. Nå kremter jeg opp slim og harker opp slim, det svir også i halsen. Kan jeg være "allergisk" mot virus på en måte? Dvs at jeg klør av virus pga immunforsvaret er igang på en måte.

Kan det være lungebetennelse? Legen målte oksygennivået som var fra 96/97-100. 

Anonymkode: 7cd37...326

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt om, eller opplevd at lungebetennelse gir kløe, men det kan jo evt være begge deler kanskje

Anonymkode: a37ed...60d

Skrevet

Har du kjent galle-problematikk? Leversvikt kan gi kløe. 

Anonymkode: 6faa7...18d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og, ikke minst fatigue.. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har det, og bilirubinen er helt fin + at jeg ikke har gallesmerter. Hadde 1 dag og tenkte på det, men det viste seg at det definitivt ikke er årsaken. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og, ikke minst fatigue.. 

Det kom som en reaksjon på mat. Jeg tenker jeg har fått en sterk allergisk reaksjon som kanskje har ført til luftveisinfeksjon.

Skrevet

Med lungebetennelse vil du hatt skjelvinger og høy feber. 

Skrevet
2 minutter siden, Pobie skrev:

Med lungebetennelse vil du hatt skjelvinger og høy feber. 

Ikke nødvendigvis nei

Skrevet

Jeg har vært innlagt med lungebetennelse og symptomene var ikke helt det du beskriver her.

Da jeg hadde lungebetennelse hadde jeg høy feber , høy senkning og seriøse problemer med å puste.

Jeg  hadde vondt i lungene , brystet og i ryggen og jeg hyperventilerte fordi det var vanskelig å,trekke pusten, jeg kunne ikke legge meg ned, for da fikk jeg ihvertfall ikke puste. Gikk til lege og ble sendt rett til sykehus. 

Jeg ville no fått meg en legetime for å sjekke, sånn for sikkerhetsskyld :) kan jo være så mangt, man reagerer jo alle så forskjellig iblandt. 

Anonymkode: d15c3...756

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke nødvendigvis nei

Var det vi fikk beskjed om fra legen da vi mistenkte at mannen hadde lungebetennelse. Siden han ikke hadde skjelvinger fikk han diagnosen bronkitt isteden. 

Skrevet
2 minutter siden, Pobie skrev:

Var det vi fikk beskjed om fra legen da vi mistenkte at mannen hadde lungebetennelse. Siden han ikke hadde skjelvinger fikk han diagnosen bronkitt isteden. 

Så rart, for lungebetennelse kan jo komme i flere varianter. Jeg har hatt stille lungebetennelse 2 ganger. Var utrolig sliten, var sår i halsen og og hostet som en gal og det gjorde vondt i bryst/rygg. Men hadde lite feber og var på jobb hele tiden. Men jeg har og hatt lungebetennelse med over 40 i feber hvor jeg knapt kunne stå på beina.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært innlagt med lungebetennelse og symptomene var ikke helt det du beskriver her.

Da jeg hadde lungebetennelse hadde jeg høy feber , høy senkning og seriøse problemer med å puste.

Jeg  hadde vondt i lungene , brystet og i ryggen og jeg hyperventilerte fordi det var vanskelig å,trekke pusten, jeg kunne ikke legge meg ned, for da fikk jeg ihvertfall ikke puste. Gikk til lege og ble sendt rett til sykehus. 

Jeg ville no fått meg en legetime for å sjekke, sånn for sikkerhetsskyld :) kan jo være så mangt, man reagerer jo alle så forskjellig iblandt. 

Har ingen god fastlege 😕

Skrevet

Jeg har normalt 36, men måler 37,6 nå. 

Skrevet
På 24.11.2019 den 17.58, Anonym bruker skrev:

Har ingen god fastlege 😕

Hva med å prøve på en kveldslegevakt, kanskje du møter på en brukbar lege der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...