mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Til uken blir det altså engelsk gloseprøve , målprøve og naturfagprøve . Jeg synes det høres mye ut i tillegg til lekser. Er dette vanlig ?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Gloser har de hver uke, og to prøver i tillegg til det er ikke noe som skjer hver uke med kan skje av og til. Hadde ikke reagert på det Anonymkode: da101...483
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. november 2019 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Gloser har de hver uke, og to prøver i tillegg til det er ikke noe som skjer hver uke med kan skje av og til. Hadde ikke reagert på det Anonymkode: da101...483 Er det vanlig så er det vanlig😊. Hvor mange gloser skal de kunne hver uke hos dere?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 Så mange hadde ikke min i 6.klasse i hvert fall. Nå går han i 8. og har ikke hatt mer enn 2 prøver i uka (ikke prøver hver uke). Anonymkode: 5781e...8e9
Twintipp Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 Ikke som en norm hadde de det, men det hendte som følge av forsinkelser, sykdom, ferie osv. Hadde heller ikke reagert på det.
Annanym Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 Gloseprøve tenker jeg ikke er en «ordentlig» prøve. Det er mer en test på om en har pugget leksene. Høyst nødvendig for å lære nye gloser og verb. Målprøve er vel mye av det samme? En skal sjekke om eleven har nådd målene i ulike fag. Slik var det hver fredag på barneskolen. Da var det såkalte målprøver, spørsmål fra ulike fag. Da har egentlig barnet ditt kun en prøve. Det er absolutt overkommelig😉.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. november 2019 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2019 1 minutt siden, Annanym skrev: Gloseprøve tenker jeg ikke er en «ordentlig» prøve. Det er mer en test på om en har pugget leksene. Høyst nødvendig for å lære nye gloser og verb. Målprøve er vel mye av det samme? En skal sjekke om eleven har nådd målene i ulike fag. Slik var det hver fredag på barneskolen. Da var det såkalte målprøver, spørsmål fra ulike fag. Da har egentlig barnet ditt kun en prøve. Det er absolutt overkommelig😉. Nå ja.... de må øve på alle prøvene i tillegg til leksene. Til målprøve får de tekst de skal øve på og matte som skal øves på. Glosene er 20 gloser som også skal øves på. Som jeg skriver tidligere så aner jeg ikke hva som er vanlig . Min eldste hadde ikke samme mengde.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 Her har de hatt gloser og gloseprøve i engelsk hver uke siden 1.klasse. Går nå i 4.klasse og reagerer ikke på 2 prøver i tillegg Anonymkode: 4290d...449
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #9 Skrevet 23. november 2019 Ikke vant til at det gis prøver i noen stor grad på barneskolen. Er lærer på ungdomsskolen selv, og mine elever får maks to vurderinger per uke. Vi jobber etter prinsippet vurdering for læring, og rene faktaprøver har vi lite av. Anonymkode: d0a0c...e2b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #10 Skrevet 23. november 2019 Lærerne jobber nok litt forskjellig, men her har de 10-15 gloser hver uke, målprøve etter hvert kapittel (men ikke noe pugging egentlig, bare for at læreren skal se hva de har fått med seg) Anonymkode: da101...483
Annanym Skrevet 23. november 2019 #11 Skrevet 23. november 2019 4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nå ja.... de må øve på alle prøvene i tillegg til leksene. Til målprøve får de tekst de skal øve på og matte som skal øves på. Glosene er 20 gloser som også skal øves på. Som jeg skriver tidligere så aner jeg ikke hva som er vanlig . Min eldste hadde ikke samme mengde. Dersom du tenker at det blir for mye for ditt barn, at han bruker lang tid på leksene, ville jeg tatt dette opp med læreren. For mye lekser kan ta knekken på motivasjonen, noe som må unngås! Kanskje han skulle fokusert på det som var på disse prøvene? Er det veldig stor variasjon for ungene dine, ville jeg tatt opp med lærerne😉
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. november 2019 Forfatter #12 Skrevet 23. november 2019 3 minutter siden, Annanym skrev: Dersom du tenker at det blir for mye for ditt barn, at han bruker lang tid på leksene, ville jeg tatt dette opp med læreren. For mye lekser kan ta knekken på motivasjonen, noe som må unngås! Kanskje han skulle fokusert på det som var på disse prøvene? Er det veldig stor variasjon for ungene dine, ville jeg tatt opp med lærerne😉 Det har vært veldig forskjell på praksis angående leksemengde og prøver. Noen lærere gir mye og noen lite. 6 klassingen tar lekser og øving på strak arm men vi ser jo at det går mye tid til dette. Flere foreldre i klassen har tatt opp problemet men til ingen nytte. Lærer sier at de kun skal bruke 30 min hver dag på skolearbeid men mengdene som blir gitt er ikke det mulig . Lærer sier så at det er opp til oss foreldre å sette grenser . Vår utfordring er en gutt som tar skolen litt for seriøst og er så pliktoppfyllende at han ønsker å gjøre alt. Da går det veldig mye tid til skolearbeid . Flere av elevene har det som min og flere begrenser det selv .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå