Gå til innhold

Hvordan takle følelsene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 1,5 mnd siden ble det slutt mellom meg og typen. Ingen barn sammen, men begge har barn fra før. Samme hvor mye jeg ønsket dette bruddet og hvor riktig d føltes at det ble slutt har jeg slitt veldig i ettertid. Vi ble enige om bruddet, og det var noe jeg hadde tenkt på i laaang tid da det ikke fungerte mellom oss. Etter noen uker gikk ting seg til og jeg begynte å få det greit med meg selv igjen. Helt til igår da jeg får høre av ei felles venninne at han har fått seg ny dame...

Idag sitter jeg og har det så vondt! Jeg visste at dette kom til å skje, da denne mannen sliter med å være alene. 
Men så ufattelig vondt å høre det. 
Idag har jeg mista alt av energi og klarer ikke  se noe positivt, er skikkelig nedfor.

Forstår ikke hvorfor jeg reagerer så sterkt, vi fungerte jo ikke sammen og jeg ønsket jo dette bruddet. Men disse følelsene jeg sitter med i dag er bare helt forferdelige. Prøver å ikke tenke på det, men det kverner konstant i hodet.

HJELP! Hvordan komme over dette?

Anonymkode: 48c85...87c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dag om gangen. Klem ❤️

Anonymkode: dbe28...8d9

Skrevet

Se på det at han fant seg ny dame så fort som en bekreftelse på at dette definitivt ikke var en mann som var bra for deg og at det er bra du er kvitt ham. Han går jo ikke etter person, han søker bare en hvilken som helst dame for å slippe å være alene, siden dette er et mønster hos ham. Synes heller litt synd på den stakkars dama som nå tror han er så bra som han gir inntrykk for å selge seg raskt inn hos henne.

Gjør noe positivt for deg selv ❤️

Anonymkode: 20f6b...969

Skrevet

Takk for gode svar ❤️

Prøver å fokusere på di tingene som er bra for meg, og vet jo at han og jeg ikke hadde funket uansett. Men er så fortvilt å sitte å ha d så jævlig i etterkant.

Hi

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for gode svar ❤️

Prøver å fokusere på di tingene som er bra for meg, og vet jo at han og jeg ikke hadde funket uansett. Men er så fortvilt å sitte å ha d så jævlig i etterkant.

Hi

Jeg tror det verste er at du savner en å være nær, en som ser deg, en du kan føle du er samstemt med og på "samme lag" med, en dele livet med.

Nå har han brått gått videre, og han har tilsynelatende nå fått det du ønsket deg med en annen. Da føler man seg mer ensom, naturligvis.

Men det er da du må minne deg på at det du savner sånn bunn ærlig egentlig ikke er ham, men det du trodde du og han kunne få samme. Men han var ikke den mannen du trodde han var, han kunne aldri bli den rette for deg, for han var en annen enn han ga inntrykk av.

Nå som du har greid å få ham ut av livet ditt, da gir du deg selv muligheten til å finne en ny mann, en som virkelig kan gi deg det du ønsker, en som har samme ønsker som deg, som du føler deg som et lag sammen med. Det at eksen går videre er på et vis i din favør nå, for da kan han ikke tukle mer med hodet og følelsene dine.

Aksepter sorgen over det du trodde du hadde og få det ut. Men se det positive i dette, for nå har du alle sjanser til å finne en mann du faktisk kan få det bra sammen med, når den dagen kommer at du møter ham.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

For 1,5 mnd siden ble det slutt mellom meg og typen. Ingen barn sammen, men begge har barn fra før. Samme hvor mye jeg ønsket dette bruddet og hvor riktig d føltes at det ble slutt har jeg slitt veldig i ettertid. Vi ble enige om bruddet, og det var noe jeg hadde tenkt på i laaang tid da det ikke fungerte mellom oss. Etter noen uker gikk ting seg til og jeg begynte å få det greit med meg selv igjen. Helt til igår da jeg får høre av ei felles venninne at han har fått seg ny dame...

Idag sitter jeg og har det så vondt! Jeg visste at dette kom til å skje, da denne mannen sliter med å være alene. 
Men så ufattelig vondt å høre det. 
Idag har jeg mista alt av energi og klarer ikke  se noe positivt, er skikkelig nedfor.

Forstår ikke hvorfor jeg reagerer så sterkt, vi fungerte jo ikke sammen og jeg ønsket jo dette bruddet. Men disse følelsene jeg sitter med i dag er bare helt forferdelige. Prøver å ikke tenke på det, men det kverner konstant i hodet.

HJELP! Hvordan komme over dette?

Dette er ikke kjærlighet, det er stolthet. Du ville ikke ha ham, men vil at han skal ville ha deg.. Det er helt normalt, og går over etter hvert. 

Anonymkode: a88f8...512

Skrevet

Men er det fordi at andre vil være sammen med han at jeg reagerer så sterkt? At jeg lurer på hva andre ser i han.

Er fortsatt helt jævlig å tenke på.

HI

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det fordi at andre vil være sammen med han at jeg reagerer så sterkt? At jeg lurer på hva andre ser i han.

HI

Det er det helt sikkert. At han er attraktiv for andre, gjør ham mer attraktiv i dine øyne også. Dette er grunnleggende menneskelig psykologi. 

Anonymkode: a88f8...512

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Er ikke så rart, du blir minnet på alle de gode sidene han viste deg før dere ble sammen og kanskje første tiden dere var sammen, den du trodde han var, den du sikkert skulle ønske fantes.

Nå vet du at han viser den siden til en annen, og da lurer du kanskje også på om du har tatt feil (det har du nok ikke!). Og så gjør det vondt å tenke på at han så lett hopper videre til neste og viser sine overfladiske gode sider til en annen. Den nye dama ser det samme i ham som det du så helt til å begynne med av deres forhold.

Når han er en mann som ikke greier å være alene så er det å forvente at han gjør dette så fort. For det er jo eneste måten å slippe å være alene. Samme vil skje når dette forholdet tar slutt, og det neste, og det neste...

Gi slipp på det, vær glad du er kvitt en slik fyr, for det er ikke en mann du kunne fått det godt sammen med, og det vet du.

Skrevet

Skal si dere er negative mot denne mannen. Fordi om det ikke fungerte for HI, betyr ikke det at han er en overfladisk drittsekk som ikke kan ha et langvarig forhold!

Anonymkode: a8519...eef

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal si dere er negative mot denne mannen. Fordi om det ikke fungerte for HI, betyr ikke det at han er en overfladisk drittsekk som ikke kan ha et langvarig forhold!

Anonymkode: a8519...eef

Han har selvfølgelig også gode sider, ellers ville jo Hi aldri ha falt for ham.

Men en mann som ikke greier å være alene og alltid "må" hoppe inn i et nytt forhold direkte fra et annet, det er en mann med ganske store problemer som han burde tatt tak i. Derfor negativiteten.

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Se på det at han fant seg ny dame så fort som en bekreftelse på at dette definitivt ikke var en mann som var bra for deg og at det er bra du er kvitt ham. Han går jo ikke etter person, han søker bare en hvilken som helst dame for å slippe å være alene, siden dette er et mønster hos ham. Synes heller litt synd på den stakkars dama som nå tror han er så bra som han gir inntrykk for å selge seg raskt inn hos henne.

Gjør noe positivt for deg selv ❤️

Sier meg enig i denne. Jeg rotet meg selv opp i en sånn type og ble ganske lei meg og sint  da jeg fant ut at jeg bare var  "en ny omsorgsperson" for han, for det kom frem etterhvert.

Han hadde sagt til kompisene at han var kun sammen med meg fordi jeg var snill, men det var og alt. Enda bra at noen avslørte han før det gikk enda lengre tid, hadde vært sammen i 4 år og han har vel egentlig spilt et spill hele veien. En sånn mann blir ingen lykkelig med, og du som jeg, vi fortjener noe bedre😊

Anonymkode: e7ac1...fbb

Skrevet

Tusen takk for fantastiske svar ❤️
Jeg vet jo at denne mannen ikke var rett for meg, men så vannvittig surt når følelsene kødder det til for meg nå.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...