Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Trenger råd! Har en på 4 som nekter å slutte med bleie. Han tisser på potta hvis han blir satt der, men sier aldri ifra at han må noe. Tørr bleie på morgenen, så fysisk er ting i orden. Hva funket for dere tilslutt? (Dere som har barn som sluttet tidlig behøver ikke svare) Anonymkode: b41cb...84a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Må bare ta av bleia og sette han på do med jevne mellomrom, etterhvert vil han si ifra. Anonymkode: 3c35f...c0a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trenger råd! Har en på 4 som nekter å slutte med bleie. Han tisser på potta hvis han blir satt der, men sier aldri ifra at han må noe. Tørr bleie på morgenen, så fysisk er ting i orden. Hva funket for dere tilslutt? (Dere som har barn som sluttet tidlig behøver ikke svare) Anonymkode: b41cb...84a 4,5 år, han valgte selv når han var klar for å slutte med bleie. Han satt ofte på do og potte, men det var ikke nok for han, han var ikke klar. Anonymkode: 6204e...c0b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 Jeg satt hardt mot hardt, det er bare tull at "De skal bli klar for det" når de er over 3 år og det ikke er noe fysisk galt. Jeg sluttet rett og slett å kjøpe bleier og barnet måtte kle av seg og bytte selv om han tisset på seg. Tok under to dager så var det gjort. Var 3 år. Anonymkode: 008dc...42e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 Forberede barnet på at «nå er det snart tomt for bleier», følge med på at antallet minker, og motivere til å øve på do eller potte i forkant av at det går tomt. Anonymkode: 335ac...34d
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 Min var egentlig tørr Rett før han var 3, både dag og natt. så måtte han opereres i to omganger (6 mnd mellom). Vi måtte begynne med bleie både dag og natt Igjen. Nå er han 4.5 år og er vi tok av nattbleie for to uker siden og han er helt tørr og bleiefri Dagbleie forsvant rundt 4 årsdagen, men han gikk mest på do siste mnd med dagbleie. Anonymkode: 8f411...cdd
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 Jeg ville vist ham bleiepakken, og sagt at når det er tomt for bleier, er det på tide å slutte. Og så bare gjort det. Det ordner seg nesten garantert. Han er fysisk klar. Anonymkode: c76c1...7e2
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 Min slutta ikke sent, men jeg rev opp et gammelt laken og la en liten klut inni bleia. Da kjente han at bleia ble våt og kald. Moderne bleier er nesten for gode Anonymkode: 44735...be5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #9 Skrevet 23. november 2019 Jeg prøvde absolutt alt av råd men jenta mi var ikke klar og ikke interessert i å slutte. Sluttet ikke med bleier før hun var fylt 5 og skulle begynne på førskoleavdelingen i bhg. Da gikk det helt smertefritt og hun sluttet over natta. Gikk ennå 1 1/2 år før hun var tørr om natta. Anonymkode: 530b8...410
Anonym bruker Skrevet 26. november 2019 #10 Skrevet 26. november 2019 synes ikke dere skal stresse, her var han klar selv når han var 4,5 år, nå bruker han forsatt bleie på nattan men ikke dagen, snart 6 år Anonymkode: e0a19...c48
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #11 Skrevet 27. november 2019 Min sluttet rett før han fylte 4. Han hadde kontroll lenge før, men han nektet. Til slutt bare bestemte vi at nå fikk han ikke bleie mer. Valgte en langhelg vi bare skulle være hjemme, lot ham gå naken nedentil første dagen og plasserte potta på stua. Deretter fikk han gå i løs joggebukse og uten truse noen dager, så han skulle kjenne at bleia ikke var der. Prøvde med truse først, men da glemte han seg og bare tisset som før. Dette funket fint, han hadde to uhell i løpet av helgen (før vi droppet trusa), og deretter ingen. Anonymkode: 57fda...137
Tekla123 Skrevet 27. november 2019 #12 Skrevet 27. november 2019 Hvis han er tørr hver morgen, ville jeg sluttet med nattbleie først. Det gjorde min. Så gikk det ca én uke, så ville han var ikke ha på bleie om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #13 Skrevet 27. november 2019 Sa bare at nå er det tomt for bleie, så da må man bruke truse og gå på do. Spurte ca hver halvtime om han måtte på do, og gikk med han på do for å prøve ca hver time. Lot alt knyttet til do og toalettet være positivt, sa bare "jaja, det tørker vi opp" hvis han hadde uhell, og fremhevet hvor kuuuuuult det var å bruke truse. Danset hver gang han tisset på do og gav han en liten sjokoladebit. Så overnattet han hos besteforeldrene en hel helg mens vi var bortreist i begravelse. Da begynte han å selv si fra om at han måtte på do, selv når de hadde på han bleie til kvelden. Etter det går han bare på do når han må, spør ikke etter hjelp eller sier fra. Han var 3,5 år da. Eldste barnet var også 3,5 år. Vi kjøpte en stor pakke til han og sa at den fikk han når han sluttet med bleie. Han sluttet på dagen, både dag, natt og i barnehagen. Hadde ikke et eneste uhell for den pakken skulle han ha! Gikk veldig raskt og knirkefritt. I begynnelsen spurte vi mye om han måtte på do og fulgte ham ca hver time, men det gikk gradvis over til at han bare gikk på do når han måtte. Anonymkode: 8fa59...432
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #14 Skrevet 27. november 2019 Vi sluttet med nattbleie lenge før vi sluttet med dagbleie. Begge våre gjorde i buksa i over ett år etter vi sluttet med bleie. Det var kjempeslitsomt. Den ene tisset på do, men ville ikke bæsje på do. Bæsja bare i trusa. Jeg har ingen tips egentlig. Alle barn er forskjellige. Men det går seg til. Heldigvis. Anonymkode: 3af74...8b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå