Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #1 Skrevet 22. november 2019 Vi flyttet for en tid tilbake, og mine to barn begynte i ny barnehage. Men det er et par ting jeg ikke helt er fornøyd med. I forrige barnehage hadde de varm lunsj/middag 4 ganget i uka. Den nye har det bare 1 gang annenhver uke. Dette er så kjedelig. Vi sparte oss jo for masse jobb når de fikk ordentlig mat i barnehagen så ofte. Tok det opp med de, men det var visst ikke aktuelt. Anonymkode: 5f497...bb2
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #2 Skrevet 22. november 2019 Så morsom du er Anonymkode: 3c5b4...347
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #3 Skrevet 22. november 2019 Jeg regner med du har fått fra privat barnehage til kommunal barnehage. Private barnehager har mye større økonomi til å ha varm mat flere ganger i uken. De fleste barnehager har ikke varm mat så ofte og jeg håper virkelig ungene får middag hjemme også selv om de har fått varm mat i barnehagen. For de fleste spiser varm mat klokka 11 på dagen. Det er da lenge til middagstid. Håper du ikke er så lat og omsorgs løs at du ikke gir barna dine middagsmat fordi at de har fått varm mat tidligere på dagen. Anonymkode: 0e6cd...5a0
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #4 Skrevet 22. november 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg regner med du har fått fra privat barnehage til kommunal barnehage. Private barnehager har mye større økonomi til å ha varm mat flere ganger i uken. De fleste barnehager har ikke varm mat så ofte og jeg håper virkelig ungene får middag hjemme også selv om de har fått varm mat i barnehagen. For de fleste spiser varm mat klokka 11 på dagen. Det er da lenge til middagstid. Håper du ikke er så lat og omsorgs løs at du ikke gir barna dine middagsmat fordi at de har fått varm mat tidligere på dagen. Anonymkode: 0e6cd...5a0 Her er det varmmat 2 ganger i uken og vi spiser vanlig mat de dagene også. Dvs middag hjemme er det hver eneste dag. Anonymkode: 1560d...960
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #5 Skrevet 22. november 2019 Du vet det at de fleste barn spiser MER brødmat enn varmmat. hilsen barnehage -ansatt Anonymkode: 5d023...fc6
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #6 Skrevet 22. november 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi flyttet for en tid tilbake, og mine to barn begynte i ny barnehage. Men det er et par ting jeg ikke helt er fornøyd med. I forrige barnehage hadde de varm lunsj/middag 4 ganget i uka. Den nye har det bare 1 gang annenhver uke. Dette er så kjedelig. Vi sparte oss jo for masse jobb når de fikk ordentlig mat i barnehagen så ofte. Tok det opp med de, men det var visst ikke aktuelt. Anonymkode: 5f497...bb2 Det er helt merkelig tenk at ikke barnehagen driver barnehagen etter dine ønsker Kanskje på tide å legge de 11 små snart`? Anonymkode: b98cf...800
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #7 Skrevet 22. november 2019 Sønnen vår går i privat barnehage og får frokost (varm havregrøt), varmmat og ettermiddagsmat (brødskiver og frukt) hver dag. Matpengene er 650 kr per måned. Hva var matpengene i den forrige barnehagen, og i denne? Hvis du ønsker en endring, må du ta det opp med FAU, og så lansere et konkret forslag. Det kan faktisk hende at flere foreldre gjerne betaler mer i matpenger for å få varmmattilbud flere dager i uken. Du kan i alle fall forsøke! Jeg betaler gledelig 650 kr og enda mer for å slippe å smøre matpakke. Anonymkode: c9e6c...806
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #8 Skrevet 22. november 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sønnen vår går i privat barnehage og får frokost (varm havregrøt), varmmat og ettermiddagsmat (brødskiver og frukt) hver dag. Matpengene er 650 kr per måned. Hva var matpengene i den forrige barnehagen, og i denne? Hvis du ønsker en endring, må du ta det opp med FAU, og så lansere et konkret forslag. Det kan faktisk hende at flere foreldre gjerne betaler mer i matpenger for å få varmmattilbud flere dager i uken. Du kan i alle fall forsøke! Jeg betaler gledelig 650 kr og enda mer for å slippe å smøre matpakke. Anonymkode: c9e6c...806 Ofte så er det pgr av personalet. Det er ikkje alle som har mulighet at ein står på kjøkkenet så mykje. Det går utover heile Barnehage gruppa. Både barn og personalet. Veit om mange bhg som vil ha varmmat ofte men det lar seg rett og slett ikkje gjøre desverre 🤔 Anonymkode: 9998d...715
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #9 Skrevet 22. november 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ofte så er det pgr av personalet. Det er ikkje alle som har mulighet at ein står på kjøkkenet så mykje. Det går utover heile Barnehage gruppa. Både barn og personalet. Veit om mange bhg som vil ha varmmat ofte men det lar seg rett og slett ikkje gjøre desverre 🤔 Anonymkode: 9998d...715 I vår barnehage hadde de tidligere egen kokk. Nå har de gått over til å få maten levert. Anonymkode: c9e6c...806
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #10 Skrevet 22. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: I vår barnehage hadde de tidligere egen kokk. Nå har de gått over til å få maten levert. Anonymkode: c9e6c...806 Ikke frokosten og ettermiddagsmaten, altså, men varmmaten. Anonymkode: c9e6c...806
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #11 Skrevet 22. november 2019 Jobber i kommunal barnehage og vi serverer ingen måltider, barna har med seg alle måltider selv - og det frigjør mye energi og tid hos de ansatte til å være der vi trengs - sammen med små todlere som har behov for et fang og ledige armer, ikke ansatte som må organisere planlegging, innkjøp og tilbedring av mat. Som mor i samme type barnehage - litt kjipt. Anonymkode: e4d5d...208
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå