Gå til innhold

Dere med litt større jenter - puberteten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere med litt større jenter 

Hvor gamle var det når puberteten begynte , og hvor gamle var de når de fikk mensen første gang?
Dersom de har eldre brødre, hvordan var de i forhold til dem?

Anonymkode: a6744...f69

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hei dere med litt større jenter 

Hvor gamle var det når puberteten begynte , og hvor gamle var de når de fikk mensen første gang?
Dersom de har eldre brødre, hvordan var de i forhold til dem?

Hva? Hva mener du med eldre brødre sitt forhold til lillesøster sin mens?

Anonymkode: 96de1...e2f

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva? Hva mener du med eldre brødre sitt forhold til lillesøster sin mens?

Nei, ikke mens, når puberteten startet. Den starter før man (dersom man er jente) får mensen

Skrevet

Har ei på 12. Puberteten begynte rundt 10-årsalderen, og menstruasjonen kom da hun var 11 1/2 år. 
Har ei på 10 som begynner med en og annen kvise, begynnende bryster og litt hår nedentil. 
13-åringen er mer utviklet enn de fleste gutta i klassa. Han er høy, dun i fjeset og er i stemmeskiftet. Har en del kviser. Ser når han er i bokseren at han er mer utviklet og muskulaturen er mer tydelig. 

Anonymkode: 676be...56f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har ei på 12. Puberteten begynte rundt 10-årsalderen, og menstruasjonen kom da hun var 11 1/2 år. 
Har ei på 10 som begynner med en og annen kvise, begynnende bryster og litt hår nedentil. 
13-åringen er mer utviklet enn de fleste gutta i klassa. Han er høy, dun i fjeset og er i stemmeskiftet. Har en del kviser. Ser når han er i bokseren at han er mer utviklet og muskulaturen er mer tydelig. 

Guttungen begynte med puberteten i 7. Jentene i 5., forresten. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke mens, når puberteten startet. Den starter før man (dersom man er jente) får mensen

Ok, ja, det tror jeg rett og slett ikke du vil vite.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, ja, det tror jeg rett og slett ikke du vil vite.

Dersom jeg ikke vil vite når puberteten starter, hvorfor spør jeg da?

Grunnen til jeg spør om en eventuell eldre bror er siden jeg har en datter som jeg lurer på når jeg kan "forvente" at puberteten starter, og hun har en storbror som er mer enn godt i gang

Skrevet

Jeg har to gutter som nå er 16 og 18 år, eldste begynte så smått siste året på barneskolen, men hadde sitt år i 9.klasse, da kom skjegget, han vokste veldig i høyden osv. Lillebror begynte i 8.klasse, og hadde sitt voldsomme hormonår fra sommeren før 10.klasse og utover, da kom skjegget osv, så han var litt senere enn eldste.

Har ei jente i 7.klasse, hun har såvidt begynt å knoppe seg littegranne. Ikke noe pupper å snakke om enda, men ser at brystvortene har begynt å endre seg og det er bittelitt hårvekst mellom bena. Ingen mens enda, men jeg fikk den heller ikke før jeg var 14 og hun ligner veldig på meg i kroppen (lita og tynn) 

Anonymkode: 0698e...db2

Skrevet

Min datter på 10 år begynte å få litt antydning til pupper for rundt et halvt år siden, men ikke noe mer enn det enda (hår, mens). To av brødrene begynte da de var 10-12 år, siste da han var rundt 13 år.

Anonymkode: 5ac1b...e88

Skrevet

Kjøpte bh til frøkna mi i år i sommer, hu har nettopp blitt 11. Har ikke anelse om hun har fått hår andre steder ennå. Det vet hun er naturlig og vi snakker åpent, men jeg spør ikke konkret. Hun må få være litt privat. 
eldste er 13, dun på haka, stemmeskifte og kviser siste året. Hår nedentil spør jeg ikke om, han går av til i bokser etter dusjing og det synes at han utvikler seg, men litt privatliv må han få ha. 
snakker mye om følelser/fristelser/kjærester/dop/alkohol og ikke minst hormoner. 
viktigste er å gi dem gode verdier og forstå hva som skjer i egen kropp. Og selvsagt at Nei, betyr nei uansett kjønn, beruset eller ei osv.. 

Anonymkode: f1899...829

Skrevet

Hva i helvete er dette for en tråd egentlig? her sitter mødre og henger ut, legger ut om ungene sine, på Internett.

Dere er f.en sjuke i huet alle i hop. Skam dere. Har mista troen på mennesker.

Anonymkode: a6764...46d

Skrevet

Forstår ikke helt spørsmålet.

Har ei jente som fikk mensen rett etter hun ble 13 år. Husker ikke når puberteten startet, sikkert 1 år før det, eller kanskje litt mer.

Har en eldre gutt også, aner ikke når han kom i puberteten, sikkert i 13-14 års alderen. 

Anonymkode: 8041a...9e4

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva i helvete er dette for en tråd egentlig? her sitter mødre og henger ut, legger ut om ungene sine, på Internett.

Dere er f.en sjuke i huet alle i hop. Skam dere. Har mista troen på mennesker.

Anonymkode: a6764...46d

Hvor mange klarte du å gjette hvem var? :P Å legge ut i denne tråden med nick er jeg enig i at hadde vært veldig veldig feil, men ingen av dem gjør jo det :) 

Anonymkode: 269d6...64b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...