Gå til innhold

Er denne vennen egentlig noe å samle på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en veninne som jeg har vært mye sammen med i 3 mnd ca..begynte å se på henne som en god venn rett og slett!

Men så har det vært litt forskjellig..eksempel:

Hun sender meg snap av at hun er på forskjellige plasser, neglesalong,tennis og annet. Jeg svarer såklart at jeg har kjempe lyst til å være med neste gang hun skal på noe sånn..og hun svarer ja absolutt jeg sier ifra neste gang så blir du med! Men så får jeg snapper av henne fra de forskjellige plassene hun har vært på at nå er hun der igjenn. Med noen andre og jeg var ikke invitert tydeligvis 😱 dette har skjedd ihvertfall 5 ganger de siste 6 ukene. 

Også har vi episoden som trumfer det hele: hun sender meg en melding og spør om jeg vil være med på tennis..jeg blir jo kjempe glad og svarer ja, fordi tennis er noe jeg har hatt lyst til å prøve men samtidig har jeg aldrig slått en ball før så kunne ikke fallt meg inn og bare gått alene på tennis 😅 så dagen etter da..møter jeg opp ved tennisklubben, prøver å sende henne melding og ringer..får ikke svar! Jeg går inn og møter treneren..jeg spør: er det noen som er forsinket pga jeg skulle møte ****her..nei sier treneren..****avlyste i går. Jeg ble sjokkert og meget skuffet! Altså veninna mi har da avlyst til treneren samme dag som hun har invitert meg med. Og ikke sakt noe til meg...det hun har gjort er å bytte sin egen time med meg i siste liten slik at hun skulle slippe å betale og skjemme seg ut med sen avmelding! Dem er visst veldig streng på sene avmeldinger! Jeg ble altså stående som helt nybegynner å spille tennis i hennes sted! Jeg sendte henne en melding etterpå at hun kunne kanskje vært litt mere tydelig på at hun selv ikke skulle være med. Har ikke hørt noe fra henne på 1 uke..ikke en snap, ikke meldinger ingenting. Hm tja sier seg vel kanskje selv at hun ikke er noe å samle på som venn da..men vil ha meninger uansett! Det som er så ekkelt er at vi har barn på samme skole så jeg kommer til å møte på henne ofte..direkte ubehagelig spør du meg..

Anonymkode: 29424...e57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke noe å lure på. Dama er en dust og ikke en venn. Slett henne fra snap, og om hun tar kontakt, så kan du si at du ikke bruker tid på folk som lyver og utnytter andre. Her er det hun som bør skamme seg og du som har ditt på det tørre.  

Skrevet

Bare kutt henne ut med en gang. Sånne venner trenger du ikke 

Anonymkode: 4bfd6...f46

Skrevet

Høres veldig utspekulert og manipulerende ut. Virkelig ikke noen jeg ville hatt i min omgangskrets da jeg åpner meg for mine venner og det verste er å ha folk nære som egentlig ikke liker deg eller ønsker godt for deg. 

Anonymkode: e9e40...53f

Skrevet

Ville fra nå av sluttet å svare på snaper ifra neglesalonger, frisør og lignende. Og så ville jeg heller sagt at jeg var opptatt de neste gangene hun inviterte med på noe. Du kan jo ikke stole på henne, og hun sender bare snaper for å være slem. Hun er nok vel vitende om at du gjerne vil være med, men velger å ta med andre i stedet og sørge for å dokumentere dette ved å sende deg snaper av seg selv og andre venner. 

Nei, du trenger ikke sånne "venner" i livet ditt. Den der blir bare til mer besvær enn til hygge.

Skrevet

Takk for svar! Har følt et ubehag de siste ukene rett og slett..aldri opplevd slik oppførsel fra noen som jeg så på som en venn 😒 og jeg føler fortsatt ubehag ved tanken på å møte på henne ved skolen. Jeg er ikke personen til å si ting som: venner som deg klarer jeg meg uten..osv 😨 er ganske konfliktsky og håper på det beste i folk bestandig 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Har følt et ubehag de siste ukene rett og slett..aldri opplevd slik oppførsel fra noen som jeg så på som en venn 😒 og jeg føler fortsatt ubehag ved tanken på å møte på henne ved skolen. Jeg er ikke personen til å si ting som: venner som deg klarer jeg meg uten..osv 😨 er ganske konfliktsky og håper på det beste i folk bestandig 

Men, da blåser du i konfrontasjon, og om hun tar kontakt  i skolegården så er du "travel" og har ikke tid til å prate, om hun ber deg med på noe så er du "opptatt". Hun vil antagelig bare ha et hoff rundt seg som beundrer og følger etter henne med cocker spaniel-blikk. Om du slutter med det, så mister hun sikkert interessen for deg og finner et nytt offer. Good riddance.

Endret av Himmel og hav
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg vært deg så ville jeg ikke sagt noe som helst, om ikke hun spør direkte da. Jeg ville vært normal høflig når jeg hadde truffet henne, men ikke invitert til noe mer. Bare latt det renne ut i sanden. I og med at den siste settingen var såpass ufin, så tenker jeg hun burde skjønne såpass. 

Skrevet
Akkurat nå, Himmel og hav skrev:

Men, da blåser du i konfrontasjon, og om hun tar kontakt  i skolegården så er du "travel" og har ikke tid til å prate, om hun ber deg med på noe så er du "opptatt". Hun vil antagelig bare ha et hoff rundt seg som beundrer og følger etter henne med cocker spaniel blikk. Om du slutter med det, så mister hun sikkert interessen for deg og finner et nytt offer.  

Ja det er nettopp det jeg skal gjøre! Takk for forslag 😊

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger ikke konfrontere henne med noe. Akkurat slike som henne er det som regel nytteløst å konfrontere uansett, de bare vrir det til noe annet og så bruker de det du da sier for å stille seg selv i et falskt positivt lys og for å rakke ned på deg.

Tenk gjennom noen forskjellige måter å møte henne på. Du trenger ikke ta kontakt med henne.

For all del, ikke vis henne at du finner det ubehagelig å møte henne, for det gir henne trolig en følelse av makt over deg. Så bruk litt tid på å tenke gjennom ulike scenarier hvor du møter henne, hvor du bare hilser, på en høflig, men upersonlig måte, og hvor du viser (ikke overdrevent) at du er opptatt. Fokuser på det du faktisk er der for og oppfør deg som du ellers ville gjort om hun ikke var der, for da er du natulig. Ikke svar på snap osv. Og foreslår hun å gjøre noe sammen, da er du opptatt - hver gang ;) Husk også at du ikke trenger å gi henne noen forklaringer på hvorfor du er opptatt - så bare lag noen standardfraser der også "du, det har jeg ikke tid til, du får finne noen andre å gjøre det med", "da er jeg opptatt". Samme når du bare tilfeldig møter henne, hils høflig, men ikke gjør noe noe for å stoppe og snakke med henne, kommer du ikke unna, snakk kun om upersonlige ting og avslutt så fort som mulig.

Hun er ikke verdt en kalori med bekymring eller gruing eller noe som helst annet!

Hun er ikke verdt din skuffelse heller. Se henne for det hun er og vær glad du slapp unna med bare tre måneders bekjentskap med henne :)

Anonymkode: c114d...4ee

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger ikke konfrontere henne med noe. Akkurat slike som henne er det som regel nytteløst å konfrontere uansett, de bare vrir det til noe annet og så bruker de det du da sier for å stille seg selv i et falskt positivt lys og for å rakke ned på deg.

Tenk gjennom noen forskjellige måter å møte henne på. Du trenger ikke ta kontakt med henne.

For all del, ikke vis henne at du finner det ubehagelig å møte henne, for det gir henne trolig en følelse av makt over deg. Så bruk litt tid på å tenke gjennom ulike scenarier hvor du møter henne, hvor du bare hilser, på en høflig, men upersonlig måte, og hvor du viser (ikke overdrevent) at du er opptatt. Fokuser på det du faktisk er der for og oppfør deg som du ellers ville gjort om hun ikke var der, for da er du natulig. Ikke svar på snap osv. Og foreslår hun å gjøre noe sammen, da er du opptatt - hver gang ;) Husk også at du ikke trenger å gi henne noen forklaringer på hvorfor du er opptatt - så bare lag noen standardfraser der også "du, det har jeg ikke tid til, du får finne noen andre å gjøre det med", "da er jeg opptatt". Samme når du bare tilfeldig møter henne, hils høflig, men ikke gjør noe noe for å stoppe og snakke med henne, kommer du ikke unna, snakk kun om upersonlige ting og avslutt så fort som mulig.

Hun er ikke verdt en kalori med bekymring eller gruing eller noe som helst annet!

Hun er ikke verdt din skuffelse heller. Se henne for det hun er og vær glad du slapp unna med bare tre måneders bekjentskap med henne :)

Anonymkode: c114d...4ee

Hærregud dette var bra skrevet! Tusen hjertelig takk 😊😊😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...