Gå til innhold

Hun stinker røyk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har verdens søteste og beste venninne, men hun sitter inne i leiligheten å damper hele dagen. Hun er bare 23 år og røyker godt over 20 om dagen. Føler hun røyker hele tia. Til og med i barnehagen der hun jobber, riktignok ikke sammen med barna da. Det stinker alltid dritt (gammel sigg) av henne, selv om hun skifter klær og dusjer som alle andre, og spesielt jævlig lukter det i leiligheten. Har jeg vært på besøk hos henne, lukter jeg dritt, jeg må bytte alt av tøy, dusje og vaske håret. Nå har jeg sagt at jeg ikke orker å gå på besøk til henne lenger pga dette, så nå er hun sur på meg, å mener at jeg burde tåle det. Hva hadde dere gjort?

Hun har ikke barn. 

Anonymkode: 410bd...a1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun røyker inne hvor hun har tøyet sitt lukter det jo like jævlig uansett (jeg røyker selv, kun ute). Husker da jeg var liten og mamma røyka i stua. I samme stua hvor klærne våre hang til tørk... helt grusomt. Du får jo ikke gjort noe med at hun røyker i eget hjem eller at hun blir sur, så da får hun bare være sur da...?

Anonymkode: f5f63...431

Skrevet

Jeg skjønner deg, jeg hater å lukte røyk av meg selv pga andre. Og jeg tenker at dere nok ikke er så gode venner når du sier slik da. 

Anonymkode: 2770a...b3d

Skrevet

Æsj

Skjønner deg godt!

Anonymkode: 1e5d2...435

Skrevet

Slike folk orker jeg ikke å henge sammen med. Tar avstand fra å bli kjent med nye folk hvis de er røykere. Hun har ingen rett til å være sur. 

Anonymkode: 7053f...d79

Skrevet

Jøss, finnes det fremdeles folk som røyker inne på den måten? Jeg kjenner da noen røykere, men ingen røyker inne, ikke engang svigerfar på 85 år gjør det.

Hun får bare være snurt noen dager, også får dere møtes ander steder. Jeg skjønner godt at du ikke orker sitte inne i den leiligheten.

Anonymkode: ecc86...943

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slike folk orker jeg ikke å henge sammen med. Tar avstand fra å bli kjent med nye folk hvis de er røykere. Hun har ingen rett til å være sur. 

Gjelder dette bare røykere eller er du like sneversynt ovenfor alle som har en annen holdning til ting enn det du har? 

Anonymkode: 6f271...46e

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjelder dette bare røykere eller er du like sneversynt ovenfor alle som har en annen holdning til ting enn det du har? 

Det gjelder nok andre ting også. Har store problemer med å akseptere at en jente i klassen til datteren min ikke får bli invitert i bursdager og blir sendt på gangen når klassen skal synge bursdagssangen. De foreldrene vil jeg helst ikke bli nærmere kjent med da jeg mener dette er psykisk mishandling av barn. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det gjelder nok andre ting også. Har store problemer med å akseptere at en jente i klassen til datteren min ikke får bli invitert i bursdager og blir sendt på gangen når klassen skal synge bursdagssangen. De foreldrene vil jeg helst ikke bli nærmere kjent med da jeg mener dette er psykisk mishandling av barn. 

Så da synes du det er bedre for barnet at andre foreldre skyr familien hennes

Anonymkode: ed471...949

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner deg, jeg hater å lukte røyk av meg selv pga andre. Og jeg tenker at dere nok ikke er så gode venner når du sier slik da. 

Anonymkode: 2770a...b3d

Jo, vi er det, men orker bare ikke besøke henne. Hun har ikke bodd så lenge alene, men orker ikke besøke henne så lenge hun damper inne.

Ts

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så da synes du det er bedre for barnet at andre foreldre skyr familien hennes

Det er forskjell på å sky folk og ikke ønske å bli en del av omgangskretsen til foreldrene. Barna går selvfølgelig på besøk til hverandre.

Tilbake til saken. Du kan jo invitere din venninne til å treffes i et fjøs så kan hun få oppleve hvordan det er å få klær og kropp innsauset i god lukt. Kanskje hun skjønner din side av saken da.

Skrevet

Jeg har en sånn venninne selv. Eller hun røyker under vifta og tror det hjelper. Når jeg har vært hos henne og kommer hjem vet min datter hvem jeg har vært hos med en gang. Det stinker jo verre en dritt! 
Jeg går også rett inn på badet, og tar på meg samme gamle jakke som er lett å vaske. Husker en gang jeg var hos henne med den nye dunjakka mi. Brukte jo 5 timer på vask og tørketrommel. 
Ja jeg er kanskje ekstrem men røyk lukt er verre en dritt for en ikke-røyker. 

Anonymkode: 2073c...dc7

Skrevet

I min gamle jobb oppsøkte vi pasienter hjemme. 

En av dem røyka inne. Var så kjipt å ha timer på kontoret etterpå, jeg stinket!

Gammel røyk lukter så ille. Ville ikke orket det privat!

Anonymkode: 54ea0...29a

Skrevet

Hun får bare være sur. Jeg hadde ikke gått på besøk et sted man røyker inne, med mindre det var til en gammel slektning. Du er garantert ikke den eneste som synes hun lukter gammelt askebeger, men du er kanskje den eneste som har sagt det. Det er sikkert ikke lett å høre, og min erfaring er at røykere er usedvanlig hårsåre på det punktet. Jeg har en kollega som skuler på meg på jobben 5 år etter at jeg spurte om hun kunne ta ytterjakka ut av møterommet siden den osa så røyk at jeg fikk astmaanfall. Hun har det jo i sin makt å gjøre noe med det. Hun kan velge å røyke ute, og vips så lukter hun bedre, eller hun kan velge å være sur, røyke inne og miste ei venninne. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge hun røyker inne hvor hun har tøyet sitt lukter det jo like jævlig uansett (jeg røyker selv, kun ute). Husker da jeg var liten og mamma røyka i stua. I samme stua hvor klærne våre hang til tørk... helt grusomt. Du får jo ikke gjort noe med at hun røyker i eget hjem eller at hun blir sur, så da får hun bare være sur da...?

Du stinker nok røyk du også, selv om du røyker ute altså. Men andre slipper iallefall å stinke pga dine uvaner. Søsteren min tror også at hun ikke lukter fordi hun røyker ute. Men hun stinker til tider så fælt at jeg renner i øynene.. Det er bare det at dere som røyker ikke kjenner det selv. 

Anonymkode: 02def...889

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du stinker nok røyk du også, selv om du røyker ute altså. Men andre slipper iallefall å stinke pga dine uvaner. Søsteren min tror også at hun ikke lukter fordi hun røyker ute. Men hun stinker til tider så fælt at jeg renner i øynene.. Det er bare det at dere som røyker ikke kjenner det selv. 

Jeg kjenner mange som røyker kun ute, og nei, faktisk så lukter de nesten ingenting. 
Min far røyker, kun ute nå. Og han stinker ikke røyk. Noe han gjorde da han røyket inne, da jeg var liten. 

Skrevet

Jeg har en sånn venninne selv. Eller hun røyker under vifta og tror det hjelper. Når jeg har vært hos henne og kommer hjem vet min datter hvem jeg har vært hos med en gang. Det stinker jo verre en dritt! 
Jeg går også rett inn på badet, og tar på meg samme gamle jakke som er lett å vaske. Husker en gang jeg var hos henne med den nye dunjakka mi. Brukte jo 5 timer på vask og tørketrommel. 
Ja jeg er kanskje ekstrem men røyk lukt er verre en dritt for en ikke-røyker. 

Enig... Grusomt. 

Ts

Skrevet

Folk som gjør sånt mangler noe mellom ørene. Hadde aldri orka omgås en så dum person. Fysj . 

Anonymkode: 7f858...0cf

Skrevet

Min tanke er at hun sikkert er deprimert?

Så vanskelig har jeg for å forstå at en så ung person gjør noe slikt i dag. For det stinker virkelig når de røyker så mye og inne i tillegg.

Jeg blir ikke overrasket om hun får en kommentar snart fra jobben også, siden hun lukter så mye røyk.

Anonymkode: 7b53a...370

Skrevet

Jeg tipper også at dette vil bli kommentert på jobb snart, er hun fast ansatt?

Unger er vare på lukt, og en person som røyker inne stinker veldig, både klær, hår osv lukter og det merkes av mennesker rundt henne...

Anonymkode: ecc86...943

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stinker ikke røyk, nei. Jada, det lukter selvsagt røyk av meg når jeg har kommet inn, og jeg har nok en eller annen lukt "i meg" som jeg ikke kjenner selv, men jeg stinker ikke på samme måte som en som damper inne gjør. Ikke stinker det av mine eller ungenes klær heller. Jeg skrev forøvring ingen sted at det IKKE lukta av meg, men det er ikke sammenlignbart med noen som røyker inne. For DET stinker!

Skrevet

Min tanke er at hun sikkert er deprimert?

Nei, hun er definitivt ikke deprimert... 

Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd å møtes mest mulig andre steder, enten hjemme hos meg eller ute en vei

Skrevet

Da kal du si at det er bare folk som røyket på 90-tallet, og som fortsatt røyker, som røyker inne. Og til og med mange av dem røyker ute nå. 

Anonymkode: 3ae0c...84d

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

For min del gjelder det alle som lukte vondt.

Anonymkode: 28d87...894

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...