Gå til innhold

Å ikke ha kontakt med familiemedlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har ikke kontakt med sin far og ene bror. Jeg synes det er rart, og litt white trash. Det er vanskelig overfor barna, når de spør hvor farfaren er, om han lever, og hvorfor de aldri har møtt ham. Vanskelig å vite om jeg skal presse på eller ikke for å møtes.

Hva synes dere om dette?

Anonymkode: 7f717...da9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

White trash?

Hvorfor har de ikke kontakt da?

Anonymkode: a6d18...275

Skrevet

Å kalle noe for white trasj, DET er white trasj det 😣

Mannen din har vel sine grunner da ?

Men jeg er enig.. Hvis det bare er småting de krangler over, er det veldig leit. Men det er nok mange følelser involvert.

Anonymkode: 6898c...242

Skrevet

White trash?

Men uansett, for å mene noe så må jo man vite litt mer, det kan jo være en god grunn og da bør jo du støtte mannen? Jeg har ikke kontakt med et par i nær familie, jeg har en god grunn for det og det forstår resten av familien. Det handler om å beskytte seg selv, for det er ikke alltid best å ha kontakt med familie.

Anonymkode: 92999...204

Skrevet

Har du snakket med mannen din om det? Dette er jo noe han må ta med barna. Jeg synes ikke du skal legge deg opp i dette.

Anonymkode: aa83c...21e

Skrevet

Punkt én: Du må snakke med mannen om det og finne ut hvorfor. Som regel er det en veldig god grunn hvis man har gått til det skrittet å kutte ut familiemedlemmer. Det er en skikkelig vonn prosess. Når du vet hva som er bakgrunnen kan du vurdere om du skal presse på.

Punkt to: Man MÅ ikke ha kontakt med alle mennesker i familien. Det har intet med white trash å gjøre. Noen ganger må man beskytte seg selv/sine barn.

Anonymkode: 2eff1...586

Skrevet

White trash? Det var da også en betegnelse!

Du må da ha en anelse om hvorfor mannen din har tatt dette valget? Snakker dere ikke sammen?

Anonymkode: 24918...2aa

Skrevet

White trash er en nedsettende amerikansk engelsk rasistisk begrep som brukes om fattige hvite, spesielt i byene i sørstatene. Betegnelsen viser til en lavere sosial klasse innenfor den hvite befolkningen med en lav levestandard. Det brukes ofte om folk som lever på ytterkantene av den sosiale orden, og som er sett på som farlige, kriminelle, uforutsigbare og uten respekt for rettsvesenet eller andre myndigheter.[1]

Det brukes vanligvis i rasistisk henseende

Anonymkode: 4985a...efa

Skrevet

Ja man må lære av overklassen å holde fasaden uansett pris, å vise at man har konflikter er selvfølgelig white trash 🙄

Vet mannen din at du tenker sånn om ham?

Anonymkode: 57b3d...b64

Skrevet

Underlige holdninger til mannen din, du må da vite hvorfor han ikke har kontakt?

Her har vi heller ikke kontakt med 2 familiemedlemmer på mannens side. Men vi er åpne om det overfor barna selvfølgelig, de får ærlige men alderstilpassede svar på sine spørsmål om situasjonen. Og det er selvsagt gode grunner for mangelen på kontakt, jeg støtter mannen 100% i dette.

Anonymkode: 30800...c15

Skrevet

Ja, dessverre.. Strid i familien etter dødsfallet av vår far. Jeg valgte å ikke velge "side", og mistet derfor kontrakten med samtlige søsken. Har sporadisk kontakt med en søster. Føles tungt da jeg egentlig ikke har gjort annet, enn å ikke gjøre noenting (noen utnyttet situasjonen økonomisk, de andre ble forbanna, og jeg ønsker ikke å ta en del av dette). Penger er roten til mye vondt. 

Anonymkode: 25012...f93

Skrevet

Hvis du lurer på om han har "gyldig grunn" må dere snakke sammen. Og kutt ut tanker om at du skal presse på. Jeg har ingen kontakt med min far, uten at det er noen dramatiske grunner eller forferdelige følelser, men omstendigheter og det at han villig koblet seg ut av livet mitt og ikke viser noe interesse for meg gjør at vi ikke snakker. Dette klarer jeg fint å fortelle barnet mitt om på en måte som passer hans alder. At et barn spør betyr ikke at det hadde vært så mye bedre for dem om de hadde kontakt med en farfar som ikke bryr seg. Bli enig med mannen din om hva dere ønsker å formidle om saken. 

Skrevet

Jeg har heller ikke kontakt med min far eller søsken på den siden, men min ektefelle er heldigvis mer empatisk enn din og støtter meg i min avgjørelse. Jeg ønsker rett og slett ikke å utsette barna mine for ham, og mine søsken på den siden er så mye yngre enn meg (19-23 år) at det ikke er naturlig for meg å bruke tid og energi på å bygge noen relasjon. Barna vet at jeg har en biologisk far, mer enn det har de ikke spurt om.

Anonymkode: 1c239...84f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har heller ikke kontakt med min far eller søsken på den siden, men min ektefelle er heldigvis mer empatisk enn din og støtter meg i min avgjørelse. Jeg ønsker rett og slett ikke å utsette barna mine for ham, og mine søsken på den siden er så mye yngre enn meg (19-23 år) at det ikke er naturlig for meg å bruke tid og energi på å bygge noen relasjon. Barna vet at jeg har en biologisk far, mer enn det har de ikke spurt om.

*mer empatisk enn deg

Gjest Antarctica
Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min har ikke kontakt med sin far og ene bror. Jeg synes det er rart, og litt white trash. Det er vanskelig overfor barna, når de spør hvor farfaren er, om han lever, og hvorfor de aldri har møtt ham. Vanskelig å vite om jeg skal presse på eller ikke for å møtes.

Hva synes dere om dette?

Anonymkode: 7f717...da9

Syns ikke det er white trash, i alle fall. Kanskje det er nødvendig grensesetting overfor giftige mennesker og skadelige relasjoner.

Skrevet

Jeg har heller ikke kontakt med min far. Det er virkelig ikke White trash, det er grensesetting i mitt tilfelle og for at jeg skal ha det best mulig 😁

Anonymkode: ce322...03a

Skrevet

Jeg tenker det er viktig at du og mannen finner ut hvordan dere skal forklare dette til barna. Det mest reale, er å gi barna en alderstilpasset versjon av den reelle grunnen. Siden den grunnen garantert er mer komplisert enn at mannen din er «white trash», bør du legge vekk de nedlatende karakteristikkene først som sist. 

Skrevet

Har ingen kontakt med min mor. Rus og vold i oppveksten min og vil ikke ha noe med henne å gjøre. Aldri om barna mine skal nær det mennesket!!!! 

Anonymkode: 36aca...f4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...